Korg M3 = dood

Rectificatie;

Onderstaand bericht heb ik hier geschreven voordat ik mij M3 module had ontvangen, er was mij alleen verteld dat de Module in het magazijn stond, hij was weer piekfijn in orde, geen onderzoekskosten en geen reparatiekosten, ze konden hem alleen nog niet van de pallet pakken, geen problem voor mij, ik was allang blij dat hij (kosteloos) was gemaakt, vandaar dat ik schreef goeie service, helaas moest ik mijn verhaal na aflevering bijstellen.

(((Kontakt gehad met Kris Lommel van Voerman (importeur Korg) Kris heeft mij goed geholpen, maar we kwamen er niet uit, via Feedback opgestuurd, en inmiddels is mijn M3 terug bij Feedback en de zaak is opgelost, ik was net nog in de garantie termijn, eind goed al goed, zowel van Voerman als van Feedback goeie eerlijke service gehad, mag ook wel eens gezegd worden )))

ik raak de draad een beetje kwijt in je verhaal,

ik heb je rectificatie een keer of 10 moeten lezen om te begrijpen dat je een eerder gemaakte post van jou wil herstellen. Je maakt het er op deze manier allemaal niet duidelijker op in ieder geval.

Ik blijf erbij, je hebt een grote fout gemaakt door de M3 mee te nemen in die staat. Je hebt nu een onverkoopbaar apparaat thuis staan die praktisch niemand meer wil voor de normale 2e hands prijs.

Een winkel is gewoon verantwoordelijk voor je spullen vanaf het moment dat ze die innemen voor reparatie (wettelijke verplichting). Het maakt niet uit of het toestel gestolen, bij een brand beschadigd is, of wegens onzorgvuldig gedrag in de winkel of het vervoerstraject beschadigd is geworden.

Doordat je de m3 meegenomen hebt heb je hem min of meer geaccepteerd in die staat. Je staat vanaf nu toch wel zwak in de situatie voor een oplossing, en je bent afhankelijk van de goodwill van de winkel nu.

nooit meer doen dus!

Ik had hem niet geaccepteerd, en had hun de mogelijkheid gegeven om hem weer in de oorspronkelijke staat te repareren (krasvrij en schoon). Mochten ze daarin verzaken was ik een juridische procedure begonnen. Het bedrag is er hoog genoeg voor om dat te verantwoorden en je staat in je recht. Via je rechtsbijstand verzekering (die tegenwoordig helaas iedereen zou moeten hebben) krijg je in dit soort situaties je zaken vrij snel voor elkaar. Dat maakt het ook wat makkelijker om gewoon een procedure te starten aangezien het schadebedrag aanzienlijk is.

Zeer herkenbaar verhaal, heb een keer een Micron bij Feedback gekocht toen ie net uit was. Ik vond het al gek dat ik een Feedback-sticker aantrof op een synth die in een dichtgeplakte doos zat, waarvan ik moest denken dat ie gesealed direct van Alesis kwam. Er bleek een hoge piep in de output te zitten, dus daarom moest ie terug. Het bleek niet te repareren, dus ik kreeg een nieuwe. En warempel: de draaiknoppen van die nieuwe gingen veel stroever! Flikkers hadden me dus een demomodel voor de volle mep verkocht.

Die Korg had ik inderdaad ook niet aangenomen. Nu laat je de verantwoordelijkheid over andermans fout bij jouzelf neerleggen. Dan heb je geen verhaal meer als je over een tijdje rare klachten met de synth krijgt die direct gevolg zijn van hoe ie behandeld is.

Maar tis niet alleen FeedBack, veel van die muziekzaken zijn honden tegenwoordig die nix geven om de muziek en ook niets snappen van hoeveel waarde iets voor jou als hobbymuzikant heeft. Bv. bij Thomann: daar doen ze precies hetzelfde. Apparaten worden ongerepareerd teruggestuurd, en als je een klacht indient hoor je gewoon niets terug.

Bv. bij Thomann: daar doen ze precies hetzelfde. Apparaten worden ongerepareerd teruggestuurd, en als je een klacht indient hoor je gewoon niets terug.
das jammer dat dat zo ging bij jou, ik heb hele andere ervaringen met thomann. Mijn Motu 828 MKIII deed het niet goed (geen sync met externe adats). Ik stuurde een mailtje naar thomann, binnen 3 uur had ik bericht terug dat ik contact kon opnemen met UPS voor een afspraak waar UPS mijn Motu kon ophalen.
UPS heeft hem de volgende dag op mijn werk opgehaald, en 4 dagen later werd er een splinternieuwe Motu bij mij bezorgd.

Heeft me niets gekost, en was perfect afgehandeld (inclusief het ophalen door hun dus).

Binnen 30 dagen zeker. Klopt, mijn eerste 'faulty' xtstation werd binnen een aantal dagen omgeruild. De tweede die ik ervoor in de plaats kreeg was iets minder 'faulty' (problemen deden zich iets minder vaak voor) en dus kwam ik er pas later achter. En na die 30 dagen is het gewoon repareren.
Overigens ben ik altijd zeer argwanend over die b-stock lijn van Thomann. Ik zie ze er voor aan dat mijn eerste xstation en jouw eerste 828 gewoon weer de deur uit zijn gegaan. Eens kijken of iemand het opvalt.

Rectificatie;

(Kontakt gehad met Kris Lommel van Voerman (importeur Korg) Kris heeft mij goed geholpen, maar we kwamen er niet uit, via Feedback opgestuurd, en inmiddels is mijn M3 terug bij Feedback en de zaak is opgelost, ik was net nog in de garantie termijn, eind goed al goed, zowel van Voerman als van Feedback goeie eerlijke service gehad, mag ook wel eens gezegd worden )

Ykaruzo, met alle respect :okdan:, maar ik geloof dat je het principe garantie niet helemaal begrijpt. Als consument krijg jij 2 jaar garantie van de fabrikant. De winkel is slechts een tussenpersoon die voor jou het contact heeft met een importeur, omdat deze niet direct handelt met particulieren.

Wat jij 'eerlijke service' noemt is slechts het opsturen en het in ontvangst nemen van je M3. Feedback heeft hier enkel de zorg dat je spullen goed bij de importeur aan komen. De echte 'eerlijke service' ligt aan de zijde van Voerman en niet bij Feedback. Wat Voerman voor je heeft gedaan kan je naar mijn idee wel service noemen (normaal gesproken valt het zelf updaten van je synth niet onder garantie. Dit staat in elke FAQ bij updates vermeldt).
Wat er dus vervolgens gebeurt in het magazijn, op de pallet of weet ik veel waar, is de verantwoording van Feedback.

Maar goed zoals een ieder hier al zegt had je er geen genoegen mee moeten nemen. Aan de andere kant kan ik ook begrijpen dat je blij bent dat je hem terug hebt.

Beste John,

Allereerst excuses voor de gang van zaken, dit specifieke geval is echter
zeker niet kenmerkend voor alle reparaties .
Feit blijft staan dat dit op een hele vervelende manier is gebeurd en ik daar zeker
met de desbetreffende afdelingen over zal spreken en daar actie op te nemen.
Wat me echter wel verbaasd is de stap om dit op synthforum te plaatsen.
Graag zou ik van je willen vernemen wat je hiermee beoogt anders dan ons in een
kwaad daglicht te stellen en nu de suggestie te wekken dat het met elke reparatie zo
gaat.
Ik verzoek je dan ook dit daar te verwijderen en ik wil je uitnodigen voor een
gesprek om deze kwestie op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Johan van den Berg
Bedrijfsleider Feedback Rotterdam

Misschien zouden ze eens iets moeten doen met de "feedback" van SF...

Nou meneer van den Berg van Feedback. Het gaat echt niet om 1 reparatie, maar om jullie algehele reputatie en dat hebben jullie toch echt aan jullie zelf te danken.

Ykaruzo/John hoopte vast ook niets te bereiken bij jullie, maar deelde zijn ervaring(en). Dat is de wereld in 2009. Jullie zijn de grootste van Nederland en dan ga je ook opvallen. Hoort er allemaal bij! Wen er maar vast aan...

Intimiderende toon zeg... Als hij gewoon sorry had gezegd had ik tenminste nog het gevoel gehad dat hij er wat van vond(en misschien wel aan deed), nu heb ik meer het gevoel dat ie paniekvoetbal speelt en het dus geen incident is. Pak inderdaad de afdeling aan en niet John. Communicatietraining dan maar, Johan?

Freedom of speech?

Wat een lafbek. Ik heb exact hetzelfde soort problemen gehad met m'n virus c. Dat staat hier ook wel ergens op het forum. Je kunt de importeur wel de schuld geven, maar jij doet zaken met FB en niet met de importeur.

Ik ben ook al lang over naar andere stores.

En ook al koop je een hele boel daar, over korting hoef je nooit te beginnen.
De enige mensen die echt super service hebben zijn diegenen die op cover staan van hun eigen folder.

nuff said.

Beste John,

Allereerst excuses voor de gang van zaken, dit specifieke geval is echter
zeker niet kenmerkend voor alle reparaties .
Feit blijft staan dat dit op een hele vervelende manier is gebeurd en ik daar zeker
met de desbetreffende afdelingen over zal spreken en daar actie op te nemen.
Wat me echter wel verbaasd is de stap om dit op synthforum te plaatsen.
Graag zou ik van je willen vernemen wat je hiermee beoogt anders dan ons in een
kwaad daglicht te stellen en nu de suggestie te wekken dat het met elke reparatie zo
gaat.
Ik verzoek je dan ook dit daar te verwijderen en ik wil je uitnodigen voor een
gesprek om deze kwestie op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Johan van den Berg
Bedrijfsleider Feedback Rotterdam

Erg herkenbaar. Ik koop zelf mijn spullen o.h.a. ook bij Feedback vanwege ruime aanbod en makkelijke bereikbaarheid maar ik ga daar nooit weg met een gevoel van "zo, ben ik eens even goed geholpen zeg..." (sterker nog, na eindelijk iemand gevonden te hebben die aanspreekbaar is en na het gore lef gehad te hebben om 'm te storen in whatever hij aan het doen is en wat ongetwijfekd een stuk interessanter is dan het helpen van een klant, houd ik het meestal maar bij "heb je 'dit of dat' voor me"). Ben laatst voor de eerste keer bij Teachmusic geweest in R'Dam.... Dat was pas een prettige koopervaring. Ik ga binnenkort een behoorlijk aanschaf doen en dat zal naar alle waarschijnlijkheid daar zijn. Of je nou een paar sokken, een Senseo, een synth of een auto koopt, de manier waarop je geholpen wordt is wel degelijk van groot belang!

Ik moet zeggen dat ik in Eindhoven toch al een paar keer prima geholpen ben, ik kon een paar gitaarpedalen testen op een Prophet 08, mixertje werd er bij geregeld alles helemaal prima. Een keer zelfs op een zaterdag :okdan: Een andere keer zocht ik een bepaald soort kabel, hadden ze niet, maar ze waren wel zo slim om te bedenken dat ze met een bepaald soort tussenstukje en een gewone kabel wel het zelfde konden bereiken en boden ook aan dat er misschien wat geknutseld zou kunnen worden anders. Klinkt simpel maar je maakt toch ook vaak mee in winkels dat er helemaal niet meegedacht wordt.

Kijk daar betaal ik ook zonder mokken een tientje of meer meer voor. Maar goed nu zit ik dus al maanden te wachten tot de gewone Small Stone Phaser eindelijk binnen komt :?

ik vind het best een redelijke reactie van feedback, wel jammer en nogal ongelukkig dat john, ykaruzo ter verantwoording roept wat de misschien wel goede bedoelingen van feedback weer volledig teniet doet.

Het is natuurlijk een feit dat tegenwoordig met de ervaring deling op internet een negatieve ervaring met een winkel impact heeft op de verkopen en het image van een bedrijf. Nou valt dat wel mee als het slechts 1 reactie is van iemand, maar in het geval van feedback moet je toch concluderen als je de reacties op het internet hierover leest dat daar toch iets valikant mis is.

Zeker in deze tijden met open grenzen en het bestellen van producten waar dan ook slechts een druk op de knop is op internet zul je als winkel een meerwaarde moeten gaan bieden. Daarin is het adviseren van klanten en een klantrelatie opbouwen met je bestaande klanten van essentieel belang.

Ik lees net even iets te vaak negatieve verhalen over het gedrag van het personeel van feedback richting klanten. Het lijkt me toch dat je als bedrijfsleider daar toch behoorlijk van zou moeten schrikken en moet gaan ingrijpen in de bedrijfscultuur die daar blijkbaar heerst. Want zelfs als al die klachten van klanten niet terecht zouden zijn is er blijkbaar in de communicatie naar klanten iets voor verbetering vatbaar.

Aan de andere kant kan het ook net zo snel weer omslaan in een positieve situatie, neem dit ongelooflijke verhaal van dit reparatie traject, als dit naar beider tevredenheid wordt opgelost neem ik toch aan dat ykaruzo dit ook zou melden hier, wat ook weer positieve reclame oplevert.

We zitten nou eenmaal in een veranderde wereld met het platform internet, negatieve ervaringen worden gewoon gemeld, en dit is dan 1 voorbeeld (maar er staan er vele meer op dit forum) en het beste wat je kan doen als leverancier is gewoon nette service verlenen en als bedrijfsleider ervoor zorgen dat de uitstraling van je personeel naar klanten gewoon minder ontevreden klanten oplevert.

Het wegcensureren van incidenten via de min of meer onbeholpen uiting in dit mailtje naar ykaruzo levert niks op, actie ondernemen die een positief gevoel te weeg brengen levert op de lange termijn veel meer op.

Heel bizar verhaal en zoals meerderen voor mij al hebben gezegd, je had je synth in die toestand nooit moeten accepteren en er direct de bedrijfsleider bij moeten laten komen om een oplossing te laten regelen.

Het verbaast me echter niks over Feedback, want toen ik een jaartje of 6 geleden met mijn homestudio aan de slag ging en ik een per e-mail een offerte vroeg bij Feedback Utrecht voor apparatuur van om en nabij de 10.000 euro kreeg ik niet eens een reactie, ook niet na een paar keer bellen. Dit is tekenend genoeg lijkt mij. Sindsdien heb ik op een Mackie Bigknob na (die van mij was wel helemaal nieuw) nooit meer iets gekocht bij Feedback. Behalve mijn ervaring met Feedback ook diverse ervaringen van vrienden en bekenden gehoord die niet al te best waren (diverse malen dingen bestellen die dan maar nooit binnenkomen terwijl ze wel pontificaal in de folder staan, slechte service etc.).

Ik ben het met bikkel eens dat bij Feedback Eindhoven in ieder geval wel kundig personeel staat, dat in ieder geval in staat is om de nodige info te verschaffen over de producten. Maar ja, FeedBack Eindhoven is eigenlijk gewoon het oude Eindhoven Musical Instruments.

Denk ook wel dat het bij alle leveranciers niet al te nauw genomen wordt met demo's als nieuw verkopen etc. Ze proberen het gewoon en als je er niets van zegt dan zijn zij weer een demo armer tegen de volle mep. Heb het bij Musicstore in Keulen ook wel meegemaakt dat ik apparaten zonder plastic en vieze vette vingers toegestuurd kreeg, maar een telefoontje was dan vaak voldoende om een retourafspraak met UPS te krijgen en een gloednieuw apparaat te krijgen. Het vervelende is altijd de hassle die je er mee hebt.

Ben wel benieuwd hoe Feedback deze issue nu afhandeld...

Laatst gewijzigd:
Feedback Utrecht is waardeloos, maar ik heb juist geen andere ervaring met Feedback Eindhoven, wat maar aantoont hoe persoonlijk het allemaal is.

Prijs van de Fantom G8 konden ze niet noemen, zouden me terug bellen. Da's 1.5 jaar geleden en je raadt het al...

Prijs van een Kurzweil Ribbon controller. 2 maanden terug....geen reactie. En dat is allebei gevraagd IN de winkel (dus niet via email) en de belofte dat ze wat zouden laten horen. Da's voor mij al genoeg om het gewoon op andere plekken te zoeken, want schijnbaar ben je niet interessant tenzij je wat uit hun voorraad komt kopen.

Overigens zat in het pand Conijn Muziek voor dat die werdt overgenomen. Daarna werd EMI geassimileerd. Maar ik kan daar dus helaas geen voordeel in zien :-/

Musica in Eindhoven was het beste voor mij maar helaas.... :-/

Dus hop naar i4 muzique idereen! Voor de overname van Conijn zat i4 bij Conijn in het pad voor het ekte hitek spul.

Maar goed, ik hoop dat Ykaruz hoe dan ook weer van z'n M3 kan genieten.

Ik heb na hun e-mail een brief naar Feedback gestuurd, en verteld dat ik het een beetje kinderachtig vindt om mij opdracht te geven een geplaatst bericht weg te halen, er is er maar één die mij opdrachten geef die ik uitvoer en dat is mijn schoonmoeder, geen reactie van Feedback, toen een aangetekende brief, ook nog steeds geen reactie, ik verwacht ook geen reactie meer, uiteraard koop ik daar nooit meer iets,

De M3 werkt perfect en hopelijk leren ze er van zodat andere klanten wat serieuzer worden geholpen, dan heeft het voor mij al nut gehad,

Al had ik op zijn minst wel een tegoedbon verwacht voor een beetje luxe plectrum.

en hopelijk leren ze er van zodat andere klanten wat serieuzer worden geholpen, dan heeft het voor mij al nut gehad,

die kans hebben ze al duizenden keren laten liggen, dus om m nu aan te grijpen....

feedback is natuurlijk wel een erg grote zaak waar heel veel gebeurt en dus ook wat mis mag gaan, er werken ook echt heel leuke en goede mensen (tenminste, toen ik er nog kwam) maar er zit daar toch ook iets scheef in de bedrijfscultuur, wat een aantalklaplopers daar de gelgenheid geeft jouw spullen te verzieken of in ieder geval weinig goed te doen.

Ooit een gloednieuwe Prophecy gekocht bij Feedback, maand later moest ie terug voor een systemupdate.

Heeft toen een maand bij hun op de reparatie afdeling gelegen, terwijl ik had aangegeven dat hij naar Voerman moest.

Toen ik hem van Feedback terug kreeg zat er echt een flinke kras op en was ie nog niet geupdate.

Teruggebracht en toen is hij eindelijk naar Voerman gegaan.

Alle klachten omtrent de kras werden afgedaan als "transportschade"......."kan gebeuren"
Was toen nog niet zo moedig/mondig als nu helaas.

Kan nog talloze voorbeelden noemen v.d. waardeloze reparatie dienst..........apparaten die verdwijnen en na een jaar weer teruggevonden woren bv.

Dus meneer v.d Berg.........niet zeiken, maar een structureel probleem oplossen......zou ik zeggen.

Back