Korg M3 = dood

ykaruzo

Gedeactiveerd account
Heb mijn Korg M3 geupdated met het laatste O.S Expanded,

kwartiertje gespeeld, volgende dag aangezet en hij doet niets, het scherm start op, maar het rode balkje blijft na een paar cm steken, ook na tig keer opstarten,

zo dood als een pier,

iemand een soortgelijke ervaring met zijn M3 dan verneem ik het graag,

Groeten Johnny en allemaal fijne feestdagen en gezond 2009:mega:

Ik weet nu ook wat ik geflikt hebt, per ongeluk nog een keer geupdate met o.s 1.2 nadat ik 2.0 heb gedaan,

heel stom verkeerde usb stick ingestopt, wat ik nu moet doen ????? geen idee,

Misschien dat er iemand is die weet wat nu de oplossing is,

Ik heb nog nooit een kapotte Synth gehad, moet ik hem bij Peter Verspuy brengen of rechtstreeks naar Voerman? Help Help Help ik heb ontwenningsverschijnselen.

:erm: Heb je al een factory reset uitgevoerd?
Weet niet hoe dat op de M3 zou moeten maar dit zou m weer aan de gang moeten helpen.
kun je daarna weer terug naar versie 2.0 :okdan:

Zo niet? dan ben je echt zuur. Success

Ik weet nu ook wat ik geflikt hebt, per ongeluk nog een keer geupdate met o.s 1.2 nadat ik 2.0 heb gedaan,

heel stom verkeerde usb stick ingestopt, wat ik nu moet doen ????? geen idee,

Misschien dat er iemand is die weet wat nu de oplossing is,

Ik heb nog nooit een kapotte Synth gehad, moet ik hem bij Peter Verspuy brengen of rechtstreeks naar Voerman? Help Help Help ik heb ontwenningsverschijnselen.

OEI!

downgraden naar 1.2 vanaf 2.0 resulteert inderdaad in een dooie M3.
het staat ook met koeieletters op de forums dat je dat niet moet doen :D

maar goed,
het is simpel op te lossen, er is een restore pack te krijgen op aanvraag bij korg (via JerryUK op het korgforum), of via karma-lab via stephen kay.
dan krijg je een set files die je M3 weer restored naar een factory state, en kun je het weer opnieuw upgraden naar 2.0

dus even contact opnemen met 1 van die 2 mensen en je kan weer aan de slag :)

Oe.. succes en sterkte (en hopelijk niet gecondoleerd..)

Laat ff weten of 't allemaal gelukt is zoals quifster aangeeft?

je hebt mazzel
sinds vandaag staat die restore procedure gewoon online in de UK.

Restoring a locked M3 after returning to v1.2
1. Download the file below then connect the M3 to a computer with a USB cable, to the USB B port.
2. Turn on the M3 while holding down the [EXIT] + [SEQ] buttons.
3. Nearly immediately, the M3 screen should say "USB Storage Mode".
4. At this point, you should see a removable hard drive mounted on the desk top.
5. Inside will be a number of files. You need to select them all and delete them first, then empty the trash or recycle bin.
6. Copy the contents of the downloaded "CopyFilesToHD" folder. Copy all of the files, but not the folder. You want just the files on the root of the HD.
7. When finished, Eject the Hard Drive.
8. Reboot the M3. It should launch as OS 1.2.

haal de restore files hier weg:
http://www.korguksupport.co.uk/page.cfm?pageid=618#Software Updates

succes :)

Kontakt gehad met Kris Lommel van Voerman (importeur Korg) Kris heeft mij goed geholpen, maar we kwamen er niet uit, via Feedback opgestuurd, en inmiddels is mijn M3 terug bij Feedback en de zaak is opgelost, ik was net nog in de garantie termijn, eind goed al goed, zowel van Voerman als van Feedback goeie eerlijke service gehad, mag ook wel eens gezegd worden

Is de tijd die is verstreken sinds de topic start representatief voor de snelheid waarmee het is opgelost? :D

In ieder geval mooi dat het is opgelost. Is de oorzaak van het probleem nog bekend gemaakt?

Ha die Kwok,

Leuk dat je reageert, eerst ben ik bij Feedback wezen vragen of er daar iemand mijn probleem al was tegengekomen, nee dus, ik kreeg toen het e-mailadres van Kris Lommel van Voerman, die schreef mij dezelfde dag nog terug, hij kon het probleem ook niet, nog een paar keer met hem gemaild, hij gaf tips hoe ik in het service menu kon komen, geen resultaat, vanwege tijd gebruik de M3 20 juni naar Feedback gebracht, ik moest nu wel vanwege de garantietermijn, begin van de week was ik bij Feedback en mijn M3 was geariveerd, maar kon nog niet van de pallet worden gehaald, die jongen van de service balie heeft er wel alles aan gedaan, maar het lukte helaas niet, de kosten waren 0 omdat het toch garantie was, volgende week kan ik hem halen en krijg ik de oorzaak te weten, zo meneer Kwok zeg niet dat ik geen moeite heb gedaan om te antwoorden hihi geintje, ik hou u op de hoogte, groetenzzzz en fijn weekend.

Ongelofelijk maar toch waar !!!

Onderstaand verhaal is geen sprookje/sage/mythe of legende, maar een waargebeurd verhaal waarvan dus geen letter gefantaseerd of overdreven is,

Mijn Korg M3 module dus op 20 juli 2009 naar Feedback Rotterdam gebracht om op te laten sturen voor reparatie naar Voerman de importeur,

Ik zou een e-mail krijgen waneer hij weer bij Feedback afgehaald kon worden,

Op dinsdag 28 juli was ik als extreem vaste klant weer even iets kopen, en dacht, ik vraag even naar mijn M3 module,

Een reparatieafdeling jongen belde even naar Voerman de importeur en kreeg te horen dat mijn M3 al reeds was geariveerd, (zie bovenstaand verhaal) hij kon mijn M3 niet van de pallet in het magazijn afhalen en het zou wel een weekje gaan duren voordat de pallet leegehaald zou gaan worden,

Vandaag vrijdag 7 augustus 2009 moest ik weer bij Feedback wat kopen, dus ik dacht ik vraag maar even naar mijn M3 module,

Een andere reparatieafdeling jongen keek in de pc en vertelde mij dat mijn M3 module helemaal niet bij hun was aangekomen,

Ik zeg Jaaa maar je collega (en ik wijs, die daar) heeft op 28 juli met Voerman gebeld en voor mij in het magazijn gekeken, en mijn M3 module stond er bij,

Als antwoord kreeg ik het volgende; Er staan zoveel dozen met Korg er op dus zal hij wel gedacht hebben, de module van Ykaruzo zal er ook wel bij zitten, maar niet dus,

Ik zeg nog, je denkt dus dat je collega gek is?

Ik ga wel even bellen met Voerman zegt hij dan, Ik zeg; dat heeft je collega toch gedaan, Ja dat kan wel, maar bij Voerman zeggen ze soms ook maar wat, ze zeggen ook dat wij geen dozen wilden aanpakken vandaag, ( okee lekkere boel dacht ik zo )

Uw Korg M3 is volgens Voerman al op 15 juli 2009 bij ons binnengekomen, zo !!! dacht ik, de 15e al

Weer overal gekeken in het magazijn aan de overkant, uw module is er niet,

Aan zijn collega op de toetsenafdeling stelt hij de volgende vraag; Weet jij iets over een M3 module van deze meneerr die gerepareerd is en hier zou moeten zijn,

De collega duikt in de computer en zegt dan, We hebben er eentje op vooraad,
nee dat bedoel ik niet, een gerepareerde !!!! zijn collega snapt het niet, kijkt wazig en volgens mij, slaapwandeld hij ook,

Neemt u nog een bakkie thee of koffie, ik ga weer naar het magazijn en verder zoeken,

Na pakweg 20 minuten komt hij met een M3 module onder zijn arm aan, Hehe gevonden, hij zat waarschijnlijk in een verkeerde doos, de jongens in het magazijn wisten er geen raad mee, en hebben hem maar in een hoek gegooid ( ja jullie lezen het goed ) ( module is momenteel in de aanbieding voor € 1595 de mijne is voor € 500 uitgebreid, ach gooi maar in de hoek )

Ik zeg jeetje !!!! ik denk niet dat het mijn module is, ik was me rot geschrokken, werkelijk rondom zwarte vingerafdrukken, niet gewoon, het scherm met een laag vet en stof, een kleverige massa van waarschijnlijk voedsel er op, een kleverige massa aan de zijkant, een beschadiging aan de zijkant, een druipsel van koffie of limonade er op, aan de onderkant plakbandresten,
Het was mijn module, want het serienummer klopte, hij is als een beest behandeld, de jongen wilde er voor mij een doek overhalen, ik zeg doe maar niet, het is daar achter die balie ook een ongeorganiseerde puinzooi, en een vreemde doek over mijn scherm hoef ik er niet bij te hebben,

Ik heb de jongen laten controleren of mijn radias en sampleuitbreiding er in zaten, dat klopte,

Volgens Voerman een defect aan de L/R uitgang, misschien te wijten aan een defecte mixer er zat brandschade aan, het is gewoon gebeurd met de upgrade en de mixer werkt perfect, hij staat weer gewoon op dezelfde manier te draaien,

Okee, in iedergeval is de module perfect gemaakt, ik hoefde niets te betalen, het was garantie,

Een paar Lcd scherm schoonmaak doekjes gepakt en alle zwarte vingers er weer af,

P.s Toen ik mijn module ter reparatie aanbood, werd mij verteld dat het wel twee maanden kon gaan duren, want ze zijn niet zo vlot bij Voerman, Jeetje zeg, ze geven daar wel af op hun Korg importeur, het is inderdaad niet normaal hoe mijn module is behandeld, maar bij Feedback kijken ze ook niet zo nauw,

Ik heb de M3 nieuw gekocht, hij staat in een rookvrij huis, ik ben zeer zuinig en voorzichtig met al mijn spullen, ik heb hem netjes en veilig verpakt bij brengen, en hij word zo ergens in het magazijn tussen de troep een dag of 14 neerggooid.

Kopie van dit verhaal is naar Feedback tav. de directie gestuurd, als ik antwoord krijg, plaats ik dat er bij.

Attachments

• m3-01.jpg
    m3-01.jpg
    20,6 KB · Bekeken: 99
  • m3-02.jpg
    m3-02.jpg
    22,9 KB · Bekeken: 91
  • m3-03.jpg
    m3-03.jpg
    19,3 KB · Bekeken: 90
  • m3-04.jpg
    m3-04.jpg
    27,3 KB · Bekeken: 94
  • m3-05.jpg
    m3-05.jpg
    17,3 KB · Bekeken: 96
De rest van de foto's

Attachments

• m3-06.jpg
    m3-06.jpg
    24,3 KB · Bekeken: 96
  • m3-07.jpg
    m3-07.jpg
    14,3 KB · Bekeken: 93
  • m3-08.jpg
    m3-08.jpg
    16,6 KB · Bekeken: 94
ongelooflijk,

waarom heb je dat ding meegenomen? Je hebt een goede m3 ingeleverd in goede staat, dan hoef je dit toch niet te accepteren? De winkel is verantwoordelijk voor jouw apparaat, niet de importeur of zo.

Dit verhaal is dramatisch, wat een enorme slechte reclame voor die winkel

Ik was er overigens niet mee akkoord gegaan, ik had hem echt nooit in die staat geaccepteerd.

Ik had terplekken die uitbreiding eruit getrokken, de nieuwe R3 van de schap getrokken en de winkel uit gelopen. Tjah, Feedback, nooit problemen mee gehad. Als ik er iets koop zijn het kabels. En ze zijn goedkoop. Maar 't is niet echt 'n fatsoenlijk bedrijf blijkt wel weer. Maar ja, deze dingen gebeuren ook bij magnetrons en wasmachines van Leo.

Mja, ik kan toch niet anders zeggen dat ik het typerend vind voor de winkel.

Zodra je je geld hebt achtergelaten bij de aankoop sta je er alleen voor. Sterker nog, zelfs bij de aankoop wordt je amper geholpen.
Alleen de mensen achter de kassabalie heb je echt iets aan.

Men heeft mij eens een 2e hands defecte Mackie Big Knob als nieuw willen verkopen, gewoon proberen of je er in trapt. En kennissen en vrienden hebben allemaal wel een extreem apart verhaal daar.

Ik loop er soms nog eens rond om iets te bekijken maar iets anders dan een midi of audiokabel koop ik er niet meer.

Feedback, de kwikfit van de muziekindustrie. Nog niet voor een ventieldopje kom ik daar!

(hebben ze ook niet bij Feedback)

Maar dit zegt ook netzoveel over de reputatie van Voerman als van Feedback denk ik.

Feedback, de kwikfit van de muziekindustrie

En zo is het maar net. Je moet weten wat je wil hebben. Proberen, kopen, en hopen dat het niet stuk gaat!

Bijzonder hoe achteloos er met een apparaat van 1500 pop omgegaan wordt. Je zal misschien geen zin hebben gehad om er nog meer tijd in te steken, maar ik denk dat quifster gelijk heeft; dit had je niet hoeven accepteren.

Ja Kwok,

Je hebt gelijk, moet je er meer tijd insteken, het ging zo vaag allemaal je bent blij dat je je apparaat mee kan nemen, en Quifster heeft ook gelijk met niet accepteren, maar wat moet je? discusieren? ben benieuwd of ik reactie van de directie krijg, in al die jaren dat ik bij Feedback koop is er nooit iets kapot gegaan, krijg zelfs als vaste klant soms korting of wat kabels kadoo, één keer een showroommodel Handsonic gekocht voor € 800, die had ik vooruit betaald, moest uit Eindhoven komen, de jongen van de drumafdeling garandeerde dat hij onbespeeld was en compleet in de doos, ik pakte hem aan, de bon zou ik opgestuurd krijgen, de jongen liep met mij mee naar buiten, ik maakte thuis de overdoos open, geen org. Roland doos, geen manual, en helemaal gekrast, vies en vuil,
En nou komt het, doe je gordel om je gelooft het niet!!!! Ik terug zonder de Handsonic omdat ik in de buurt was, ik kreeg van de jongen op de drumafdeling mijn € 800 terug, en mocht de handsonic houden, is intern geregeld zij hij, ik was behoorlijk verbaasd, niks naar de kassa ofzo, kreeg het geld terug tussen de drumstellen? ga daar dan niet over zeuren, gelijk een standaard gekocht en de handsonic voor 50 euro laten spuiten, wel zijn er dingen tegen mij verteld door het personeel die ik opmerkelijk vind, maar das niks voor het forum

Ik vind je verhaal echt te gek voor woorden. Dat ze zo met je spullen om gaan. Geen enkel benul wat zo'n apparaat voor waarde heeft voor de klant. Jij hebt misschien wel krom gelegen om dat ding te kunnen betalen en zij gooien het wel even neer op een ranzig plekje. Hoop dat je een reactie terug krijgt waar je ook echt iets aan hebt en niet alleen 'onze welgemeende excuses'.

Ik moet zeggen dat ik al vanaf mijn eerste bezoek aan Feedback totaal niet onder indruk ben van deze winkel. Het enig wat ik bij Feedback doe is kijken en iets uitproberen. Dat gebeurt hoogstens 1 keer per jaar, want het internet helpt je ook prima. Ik koop de spullen wel bij een ander. Waarom? Simpel... als je grondige uitleg wilt van iets, moeten daar minstens 3 personen voor worden aangesproken. Deze uitleg komt alleen als je stug doorvraagt, want 'Hé, daar staat een vaste klant... sorry, maar u bent niet meer interessant'!

Verder vind ik de winkel een zootje. Een soort Aldi met instrumenten. De instrumenten worden niet netjes gehouden en zitten onder de vieze vlekken. Zo erg dat je niet eens voor het demo model durft te gaan. En natuurlijk heb je iets aan de mensen bij de kassa... zij halen het geld binnen... blijven lachen en doen alsof je de klant begrijpt...

Om terug te komen op je verhaal. Persoonlijk zou ik alleen genoegen nemen met een schadevergoeding. Jouw spullen zijn beschadigd en in waarde gedaald. De beste oplossing is gewoon een andere module en dan mogen hun de financiële schade dragen voor een demo! Wat een mafkezen zeg...

Back