MOTU 828 mk2 USB: goede keuze?

sjakiepiet

Ingeburgerd
Ik weet het, koop de firewire..... Maar ik heb de unibody MacBook, en dus geen firewire poort. Ik ga de MOTU 828 gebruiken om 6 kanalen op te nemen, outputs vind ik nu niet zo belangrijk.

iig, ik kan er een op de kop tikken voor 350,- (minder dan een jaar oud, in uitstekende staat). Is dat een goede deal denken jullie?

Iemand ervaring met de 828 mk2 USB op een mac? Enig idee over wat voor latency ik kan verwachten?

Ik gebruik een Motu 828mk2 USB op een iMac, en dat gaat probleemloos.
De audiobuffer (in Cubase 4) staat nu ingesteld op 384 samples (=9.6 ms), wat ik zelf niet storend vind. Lagere waarden heb ik niet echt getest, dus daar kan ik niet veel over zeggen. Meer dan 4 stereosporen heb ik er nooit gelijktijdig mee opgenomen.

Wauw, best een grote buffer en toch netjes onder de 10ms... hoop dat ik dat ook haal!

Dank voor jullie reacties, enne MusicTalent, als je Remon heet, heb ik hem van je gekocht, anders succes met de verkoop he....

Ik post mijn latency waarden wel als ik hem binnen heb.

Dus maakt niet uit of dat je usb of fw400 motu 828 aanschaft.
Ik denk er aan er een te kopen en heb liever een usb versie namelijk.
Maar qua latency en betrouwbaarheid (26 kanalen in/out no problemo?)
is er praktisch geen verschil?

prima keus, ook tav toekomst ( firewire ist passe ..)

dank je wel Sunny,

dus maakt qua performance niets uit, relaxed!!

misschien iets, echter ze gaan al zover qua performance en stabiliteit dus dat verschil, mocht het er al zijn , zul je zeer waarschijnlijk nauwelijks of niet tegenkomen en usb lijkt toch wat langer actueel te blijven

Maar dat klinkt in ieder geval goed.
En met dat FW, da's allemaal weer lekker.
Eerst moeten we er allemaal aan en dan nu weer
Van af. Zit ik met al mijn FW spullekes. :erm:

ik heb ook een motu 828 mkII USB op Mac en ben er zeer tevreden over. Expres geen Firewire genomen om de reden die sunnypedaal al aangaf (nieuwe macs hebben niet voor niets geen FW meer). Ik draai zelfs op iets van 4ms zonder op 96khz zonder enige problemen (heb dan wel een quadcore maar volgens mij maakt dat nieteens echt uit). Ennn.. Plug&play baby :P.. Geen probleem gehad tot nu toe :)

En met dat FW, da's allemaal weer lekker.
Eerst moeten we er allemaal aan en dan nu weer
Van af. Zit ik met al mijn FW spullekes. :erm:
och ja als je gewoon gebruikt wat je nu hebt dan draait het wel. tegen de tijd dat ik moet upgraden , moet ik toch alles vervangen omdat er dan niets meer compatibel is. zo gaat dat nu eenmaal.
kan met m'n huidige firewire set toch weer zo'n 4-5 jaar voort.
m'n prima uitgebouwde scsi /16bit-48khz set is inmiddels geen rooie cent meer waard. maar wel veel lol meegehad.

veel succes+ lol met de motu !

Back