Sequential Circuits Pro One versus Korg Mono Poly

[OT]
Feliciflapstaart met je 808 Ron!:mega:

[/OT]

On topic niet zoveel te melden, behalve dat ik het filter van de Pro One niet zo bruikbaar vindt... Hij gaat zo snel over de zeik... Doet me een beetje denken aan het filter van de MS10, hoewel wel veel smoother. Merk dat ik vaker maar een beetje filter toepas op de sounds.

Hmmm ik vind het filter van de Pro One wel ranzig.....helemaal als je hem insteld dat ie op het mod wiel zit met nog wat andere toewijzingen bv filter env en osc b pw dan kan ie echt wel lekker klinken vind ik, maar ieder z'n ding natuurlijk...

hij gaat zo snel in zelfresonantie... da's allemaal leuk, maar dan blijft het fluiten. je kunt hele mooie dingen doen met de envelope op het filter en een beetje reso, maar ik ga meestal niet verder dan de helft, omdat het vanaf daar onbeheersbaar wordt...

Ik moet wat meer tijd hebben eigenlijk om er nog eens verder in te duiken, ook spelen met andere modulatiepatches. Vaak heb ik al een sound in gedachte en die (probeer ik dan) maak ik dan, zonder dat ik al te veel experimenteer, omdat ik door wil met mijn track.

Als je (of iemand anders) een paar leuke patches weet, lijkt me leuk, beetje uitproberen en uitwisselen misschien?

Inderdaad wel leuk als mensen wat patches gaan posten. Zullen foto's van de stand van de knoppen moeten worden of patch sheets of zo.
In ieder geval vind je hier al een paar hele leuke:
http://www.unease.se/proone.htm

Back