Sequential Circuits Pro One versus Korg Mono Poly

303zalig303

gebruikte oscillator
Hej leden
Ik zit nu al even met een Mono Poly, i love it. Nu vroeg ik mij af waarom ik nu beter een Mono Poly heb genomen dan een Pro One, of omgekeert !
Welke synth is nu het meest uitgebreid etc

gr
roman

Kies dan aub voor de pro-one, klinkt veel dikker vetter en veel meer modulaties,ik heb zelf 3 keer een pro-one gehad en nu net mijn 2de mono-poly, maar valt toch tegen kwa dikheid en mogelijkheden

Ik heb ze beiden naast mekaar gehad. Het is wel alweer een jaartje of 16, 17 geleden, maar wat me nog goed bijstaat is dat ik de MP erg korrelig en dun vond klinken. De sound deed me niet veel.
De Pro One daarentegen vond ik een lekkere dikke scheurbak met een stevig geluid.
De keus is voor mij dus wel overduidelijk: Pro One !

Ik heb ze trouwens allebei aan die jongen (Maurice) van RTS- "Poing" verkocht. Die wou toendertijd allerlei analoge bakkies kopen voor het geld wat 'ie met poing had verdiend :)

ik vind de pro-one erg direct en hard - heel snelle envelopes. dat gaat soms tegenstaan. de m/p heeft toch wel iets hoor, met de fx aan dan. lekker vuil geluid dan, maar ook romig zeg maar. modulatie met de lfo's vind ik daarbij meer tot zijn recht komen op de m/p, de pro one heeft het wel., al die modulatiemogelijkheden, maar veel vind ik niet bij het karakter van de synth passen. ach zo kan je blijven lullen.

Ja hard klinkt ie inderdaad. Wat dat betreft vond ik m'n Prodigy toen lekkerder, warmer, vloeibaarder klinken.
Ik vond 'm wel erg sterk voor elektro achtige baslijnen en snijdende leads.

De MP kon wel van alles met al die modulaties maar ik vond het een gevalletje veel geschreeuw, weinig wol.
Maar goed, zoals ik al zei, het is een hele tijd geleden alweer en nu zou ik er misschien anders over denken. Al denk ik dat er veel interessantere bakken zijn voor het geld van een MP (geef mij maar een oudere korg zoals de 770).

Zo kun je blijven lullen idd. en het blijft een gevoels- en smaak kwestie..

zoeken eens geen probleem hoor, ik heb al even een m/p. maar indertijd vroeg ik me af of ik beter niet voor een pro one was gegaan. aangezien de twee toch moeilijk met elkaar te vergelijken zijn (uitersten van elkaar) zou ik misschien nog wat moeten door sparen he jongens, voor een pro 1:baco:

ik zou hem gewoon eens moeten kunnen uittesten die pro one, want via het internet kom je wel veel te weten maar het belangrijkste niet : jou mening 8D

anyway : thumbs up for Superfly

die korg 770 kom je toch niet echt vaak for sale tegen in de benelux hé ?

Nee die zie je niet vaak (de 770).
Er is er net van het weekend een op ebay.de verkocht voor 450e.
Ik kwam er te laat achter...anders had little Lieutenant Korg er wel een broertje (zusje?) bij gekregen :)
450 is echt wel een mooie prijs n.l.

De Mono/Poly is een synth met eigen karakter en unieke mogelijkheden. Helemaal als je de externe controle inputs gebruikt. One of a kind. De Pro-One waarschijnlijk ook (nooit gehad), je kunt ze niet vergelijken.

Ik heb de Pro-One met Rombraz geruild voor een Mono/Poly. Het was mijn tweede Pro-One en deze ging vrijwillig weg. Maar deze kon ik naast mijn Andromeda en Minimoog horen en hoewel de klank van de Pro-One meer druk had dan die van de Andromeda, voegde hij deze keer weinig toe. Op mijn eerste cd doet de Pro-One in vrijwel elk stuk mee, maar toen had ik nog niet zo veel analoge synths. De Mono/Poly heeft zeker niet zo'n mooi filter, maar wel 4 vco's en effectsectie en was dus wel een aanvulling. Daardoor kun je toch voor een hardwired] analoge synth unieke klanken maken. De envelopes zijn traag, maar die heb ik door Saint Eric laten aanpassen. Hij heeft ook de effectsectie extern schakelbaar gemaakt. In- en uitschakelen met bijvoorbeeld een externe lfo is geen probleem.

Ik hoop dat de beste koper niet gigantisch wordt belazerd (ik heb er ergens anders al iets over geschreven) want ik vertrouwde die aanbieding niet.
Wellicht zit ik er helemaal naast (laten we het hopen).

ik heb zon mono/poly gehad gekocht en verkocht voor 450 vorig jaar, maar ik was er niet kapot van.....klonk wel leuk hoor, maar klikte niet echt, wel jammer want er zitten knoppen zat op etc...

Het filter van de Creamware PRO12 ASB is zeker net zo lekker...
Die OSCs van de M/P vond ik ook niet echt megadik ofzo als je er 4 op elkaar legde...vond het een beetje een tegenvaller, had er meer van verwacht.

Zon PRO-One lijkt me daarentegen wel een gaaf ding, is dat nu een beetje een mono versie van de prophet5, maar dan dik hehe?

ik heb zon mono/poly gehad gekocht en verkocht voor 450 vorig jaar, maar ik was er niet kapot van.....klonk wel leuk hoor, maar klikte niet echt, wel jammer want er zitten knoppen zat op etc...

Het filter van de Creamware PRO12 ASB is zeker net zo lekker...
Die OSCs van de M/P vond ik ook niet echt megadik ofzo als je er 4 op elkaar legde...vond het een beetje een tegenvaller, had er meer van verwacht.

Zon PRO-One lijkt me daarentegen wel een gaaf ding, is dat nu een beetje een mono versie van de prophet5, maar dan dik hehe?

Dan heb je iemand blij gemaakt 450 is niet duur..

Ik vond de Pro One erg agressief...wel ok hoor maar soms een beetje vermoeiend

Pro-One kan inderdaad vermoeiend zijn als je gaat zitten knoppen draaien. Die ene sound.. hoe kreeg je die ook alweer? Het is belangrijk om altijd je patchboekje bij de hand te hebben. Die van mijn Pro-One is wel heel dik omdat het zo'n gaaf bakkie is.
Nog belangrijker is het of het een aanvulling is op het klankenpalet (die synths die je al hebt) waar je over beschikt. Monopoly is erg tam en 13 in een dozijn synth. De keuze tussen MP en Pro-One is snel gemaakt dus...

Verder maakt het ook nog uit welk soort muziek je maakt natuurlijk.

Pro-One kan inderdaad vermoeiend zijn als je gaat zitten knoppen draaien. Die ene sound.. hoe kreeg je die ook alweer? Het is belangrijk om altijd je patchboekje bij de hand te hebben. Die van mijn Pro-One is wel heel dik omdat het zo'n gaaf bakkie is.
Nog belangrijker is het of het een aanvulling is op het klankenpalet (die synths die je al hebt) waar je over beschikt. Monopoly is erg tam en 13 in een dozijn synth. De keuze tussen MP en Pro-One is snel gemaakt dus...

Verder maakt het ook nog uit welk soort muziek je maakt natuurlijk.

Ik bedoelde niet fysiek vermoeiend maar in je oren....snap je...dat grof geschreeuw van de Pro One is soms gewoon even to much...Een MP ken ik persoonlijk niet maar kan me niet voorstellen dat het een slechte synthesizer is...

Back