Sequential Circuits Pro One versus Korg Mono Poly

re:

re:

Die cs30, zie ik toch geregeld te koop staan op ebay dus zo heel erg vind ik het niet maar ook weer wel;), het word mijn eerst volgende synth

Wat moet je hebben voor die M/P Sjoerd? En geen toetsen hoe dat zo dan? Zijn die verdwaald ofzo?

Al vele reacties hij is al zo goed als weg.
Ik weet niet ik denk dat een synthslager hem onderhanden heeft gehad.
staat wel een foto in die Macbethtread hij staat nu bovenop mijn M5

Okee jammer.....ga ik nou maar opzoek naar een Moog Prodigy.......iemand?:maffia:

ben een grote moog fan, maar een synth zonder noisegenerator ( prodigy, lp ) vind ik geen synth aan.

Ach een beetje roeren met een soldeerbout en er gewoon 1 inbouwen...moet toch kunnen??? Er is hier ergens nog een thread met een gemodde Prodigy, volgens mij zat daar nu wel noise op...ik ga ff zoeken..

en echt waar noise circuitjes zijn zo gebouwd, stelt niks voor....paar torren etc en voila noise...

Ik vind die cs30 ook een toppertje die gaat er zeker weer komen, die monopoly gaat de deur weer uit denk ik ,heeft geen toetsten.iemand intresse?

wat gaatie koste,...........
werkt alles nog zonder toetsen,..
dus de arp/unison dingen enso ?
:doei:

hehe
damn opeens wil iedereen een monopoly :P
zo krijg ik er natuurlijk nooit meer ƩƩn....

go for it man...!

Ach een beetje roeren met een soldeerbout en er gewoon 1 inbouwen...moet toch kunnen??? Er is hier ergens nog een thread met een gemodde Prodigy, volgens mij zat daar nu wel noise op...ik ga ff zoeken..

en echt waar noise circuitjes zijn zo gebouwd, stelt niks voor....paar torren etc en voila noise...
het kan , je kunt nog verder gaan , voor je weet heb je zelf een formant gebouwd. heb me vaak zoiets voorgenomen , maar er nooit echt de tijd voor gevonden. dan verkocht ik hem weer en schafte een aan met wel een standaard geintergreerde noisegenerator.
het hoort er gewoon bij, durf te beweren: anders mis je de helft van de sounds !
zag trouwens in engeland de moog voyager classic voor 1500euro nieuw. da's ook niet mis, zeker met al die dure vintage synth's van tegenwoordig, toch echt misschien een alternatief.

hehe
damn opeens wil iedereen een monopoly :P
zo krijg ik er natuurlijk nooit meer ƩƩn....

jij heb die vermona niet zeuren -ook fet 4x synth compleet los te proggen
maar niet die monopoly gadgets ,..x/y /sync/freq mod foefjes

ruil m tegen die van rombraz :D

wat gaatie koste,...........
werkt alles nog zonder toetsen,..
dus de arp/unison dingen enso ?
:doei:

Die is al weg Ron die M/P van Rombraz......had ik al gevraagd...

het kan , je kunt nog verder gaan , voor je weet heb je zelf een formant gebouwd. heb me vaak zoiets voorgenomen , maar er nooit echt de tijd voor gevonden. dan verkocht ik hem weer en schafte een aan met wel een standaard geintergreerde noisegenerator.
het hoort er gewoon bij, durf te beweren: anders mis je de helft van de sounds !
zag trouwens in engeland de moog voyager classic voor 1500euro nieuw. da's ook niet mis, zeker met al die dure vintage synth's van tegenwoordig, toch echt misschien een alternatief.

Zo'n formant ga ik sowieso nog wel s bouwen....zat schema's hier alleen tijd tekort en eerst andere dingen afmaken anders wordt het echt solderen tegen de bierkaai.....maar idd noise hoort erbij als modulatie source.....ik hou wel van noise door me shizzle.......
en die Voyager is dan wel 2x zo duur als een 2e hands Prodigy of Pro-One btw...die gaan zo rond de 750-800+

Ik weet niet ik denk dat een synthslager hem onderhanden heeft gehad.
staat wel een foto in die Macbethtread hij staat nu bovenop mijn M5

hehe
cuba dsfertje ook
die heeft deneiging
om de toetsen van synths af te halen ergens zwerven er nog pixies rond van mn eertse teisco 60 f
netjes met de GROVE cirkelzaag doormidden gejaagd
scherp wastie ook nog
nam te veel ruimte in ...ja heyyyyyyyyyy=(
kwam keertje nog wat gear kopuh[esq ofso + prophet 200]
stond er nog een juno 60 zonder keys

dus k verdenk hem
hy heeft wel leuke prijzen ...meestal
teisco was zekers fett te noemen [ daarhoorje egt nooit iets over de110 f ]
pro one
min punt vondt ik altyd dat er idd maar een lfo opzat
en je kan dan osc b gebruiken
waar isje 2 osc sound heen
kanje dat opvangen met pwm ofso ...maar toch

en idd de arp is nie so tof handelbaar
klank is heftiger vd pro one
monopoly scoort in fx

goede tegenhanger vd monopoly lijkt me egt de vermona
scarum heeft m !
en wilm nie meer :geslaagd:

jij heb die vermona niet zeuren -ook fet 4x synth compleet los te proggen
maar niet die monopoly gadgets ,..x/y /sync/freq mod foefjes

ruil m tegen die van rombraz :D

Vermona is al langer weg, vond de osc'en geen mooi karakter hebben, Korg daarentegen, polysix, erg mooi, heel ruizig, wollig... M/P lijkt me erg fijn :luv:

Vermona is al langer weg, vond de osc'en geen mooi karakter hebben, Korg daarentegen, polysix, erg mooi, heel ruizig, wollig... M/P lijkt me erg fijn :luv:

aaah dan snapikt
tsja er zijn niet egt ...egte tegenhangers vd monopoly
welke synth heeft nou zulkse specs ???
byna aleen een semi modulaire kost weer ..........

check maar een korg 770 /700s
die filters en ring mod whaaaaaaaaaaa
is egt weers een heel ander pad van korg ...
dik & vuil
beter kank t weerniet omschrijven

Ja, dat idee heb ik dus ook, heb een MS10 gehad, maar die vond ik veel te bruut, veel te smerig klinken, was een tijdje leuk, maar kon ik eigenlijk nergens kwijt in de mix. Toen heb ik de PolySix gekregen en die klonk zoooo mooi, smooth, ruisend, alsof je een bad met warm water inglijdt... Heb de Mono/Poly wel eens gehoord en ik denk dat ie samen met de PolySix, mijn Pro-One en de Juno60 een erg geil kwartetje zou vormen :luv::luv:

aaah dan snapikt
tsja er zijn niet egt ...egte tegenhangers vd monopoly
welke synth heeft nou zulkse specs ???
byna aleen een semi modulaire kost weer ..........

check maar een korg 770 /700s
die filters en ring mod whaaaaaaaaaaa
is egt weers een heel ander pad van korg ...
dik & vuil
beter kank t weerniet omschrijven

Back