Prophet 5 vs. Minimoog

amigos,
de minimoog is niet suf en je kan er echt van alles uithalen. de uitdaging zit hem erin, dat je dat moet doen zonder lfo1, lfo2, patchpoints etc etc.
dat je voor de naam zou betalen, wat ook nog even passeert, vind ik ook flauwekul en juist eerder (niet echt, maar eerder) van toepassing op de prophet5. (rev 3)

kijk leo kant weten ,...want die heeft de mini al ...? keer gehad
astie egt zo vetje was deed je m nooit meer weg
en idd ik zou tegnwoordig bv zoon voyager kopen
is een alike mini maar dan wel heel flexi
asdie topicstarter bv een vraag stelt wat vinden ju7llie van de p5 / mini
krijgje op dit forum dus 3 bladen vol met ronnozele en ook goed recencies

kijk ik heb de pro one
is dus de prophet rev 3 mono versies dan
en de moog die hier stond is nu weg
ik denk datk me wel kan voorstellen hoe die mini zou kunnen klinken
straig forward 3 osc lead / bass

dus as de topic st. moet kiezen ; zou ik t zo doen
asje dat wil wi;l koop dan soon se 1x ....= een mini die erg goed kan klinken vuil / netjes lead bass

en beter controle dan een mini[midi / dual filters / mod matrix[je]

hou je geld over om bv geen proiphet 5 maar een pro one te kopen
prophets zijn / soms erge probl;eem vbakken hoorik ome heen
en de rev 2 is de beste volgens sommige rev 3 ook ok hoor ! asje nooit een rev 2 heb gehoord

kzou wels willen weten waar veel gasten hun prophet 5 mee kunne vergelijken ....????
prophet5 blinkt namelijk uit in klank / interface - controls / midi / opslag
uhh looks

kheb div analoge polysynths gekocht oim bv t analoge poly cem soundje te verkrijgen
akai ax80 /60 [ nog steeds in mn bezit ]
ensoniq esq 1
formant 3 osc polysynth

ook nog wat andere sm analoge poly bakken gechecket siel opera 6 / dk 700

maar een prophet sound 5 ???????????
denk dat de ensoniq nog t fettst was
raw en hard ...toch ook warm [hoeje m progget natuurlijk ]
er is iig wat betreft sound vergelijking
net zoveel te vervangen voor de mini as voor de prophet 5

mcbeth die 3 osc bak rack synth [niet meer gemaakt geloofk ]

studio electronix spul mfb heeft ook mini alike layout synt5hjes
[3osc + ad/s/r ]

en idd die balkkies waar septic t over heeft prophet 5 ./ mini in een desktop module
redelijk good sounding geloofk
benje net 1000 eu kwijt voor twee modules
met hands on controil en midi
scheelt hele hoop ruimte
haha

nu jullie weer
kzou iig nooit een mono synth kopen en 2500 ofso betalen
ja een dikke modulair ofso

kzou iig nooit een mono synth kopen en 2500 ofso betalen
ja een dikke rmoi ofso
ja kijk ik kan ook op mebrommertje naar de stad tuffen, maar het voelt toch echt anders met zo'n vette harley onder me kont

Dat de Prophet 5 klanken kan maken die geen andere synth kan maken, wil ik zonder voorbeeld niet aannemen.
Ik doelde vooral op de quantisering in de knoppen door de trage Z.80 CPU in de P5. Als je de filterknoppen beweegt tijdens het spelen dan hoor je geen vloeiende overgang in de instelling maar een gequantiseerde overgang die daarentegen wel heel erg harmoniserend en muzikaal klinkt en het analoge karakter onderstreept. Met een goede reverb erachter klinkt het als een dijk. Eigenlijk is het een onvolkomenheid die toevallig heel cool klinkt.

Was dat mogelijk één van die snuiters van Motorpsycho ?
Nee, dan was ik daar wel erg blij mee geweest. Zonder namen te noemen, hij zat/zit in een nep-newwaveband uit Oslo die toevallig heel groot werd doordat ze één hele goede videoclip maakten.

Wie weet, maar kan ook onwetendheid en "gebrekkige financiele middelen" zijn, het zijn niet de goedkoopste jongens.

Ik ben iig nooit bang geweest om een bak aan te schaffen zoals de P5 of de minimoog, omdat ik er vertrouwen in heb dat ik het voor +/- hetzelfde bedrag weer kan verkopen als ik dat wil.. met nieuw spul informeer ik mezelf wel 10X, ik ben er dan echt dagen mee bezig of dat echt is wat ik wil, voordat ik het koop (en de 2e hands prijs vervolgens keldert door tegenvallende reviews, nieuwe versie uit die net ff beter is, verzin het maar)

Vwb de vintage bakken, niet bang zijn ze te proberen, al probeer je om de 2 maanden een nieuwe en verkoop je je bak weer (en lijk je op een handelaar :P ).. nou en! zo kom je steeds dichterbij de bak die het beste bij je past.

ik denk xact so koop wat en graag weers t zelfde ervoor terug zodoende leert men wat en hoe dat allemaal wel niet kan klinken

niet bang zijn omje sytem 100 / tb ...prophet 5 in te ruilen

kijk een evolver kan zoveeeeeeeeeel
mini iets minder lijkt me
maar klinkt altyd erg goed ...hoorik !
allebei blijven t erg toffe sounding synthjes
mijn keuze is dus ook gteld relateerd en dus afhankelijk watk wil / kan betalen

wat heeft de topicstarter eigen lijk in huis
niet geheel onbelangrijk
klijkt me
lol draadje dit al
:okdan:

check this vid prophet 5 rev 3 mono style *D http://www.youtube.com/watch?v=b8ibSqfFnOE

Over de prophet's kan ik niet meepraten. Ik weet wel dat een Minimoog in combinatie met een deftige cv/gate converter als een pro2000 een fantastisch studioapparaat is. Ik zal eens kijken of ik nog wat minimoog tracks op de HD heb. Multitracken met een mini is "dikke" fun!

Maar.. ga je nu ook nog reageren op de mensen die volgens jou dan wel inhoudelijk reageren ? of vind je het stiekem wel prettig om er op in te gaan :duivels:

ja als er een misverstand is moet dat effe recht gezet worden natuurlijk he :engel:

maar wat betreft de reacties idd. ik zie dat de meningen behoorlijk verdeeld zijn over beide apperaten dus ik ben tot de volgende conclussie gekomen:
ik neem ze allebei 8o) (was het maar waar)
maar zoals jij al zei Sander02 het voordeel van zulke 2e hands aankopen is dat ze niet na aankoop nog maar de helft waard zijn dus waarom niet gewoon proberen. je kan natuurijk veel lezen en een hoop youtube filmpjes bekijken maar ik denk dat je er pas echt achter komt door er zelf mee te spelen.

Ik doelde vooral op de quantisering in de knoppen door de trage Z.80 CPU in de P5. Als je de filterknoppen beweegt tijdens het spelen dan hoor je geen vloeiende overgang in de instelling maar een gequantiseerde overgang die daarentegen wel heel erg harmoniserend en muzikaal klinkt en het analoge karakter onderstreept. Met een goede reverb erachter klinkt het als een dijk. Eigenlijk is het een onvolkomenheid die toevallig heel cool klinkt.

Nee, dan was ik daar wel erg blij mee geweest. Zonder namen te noemen, hij zat/zit in een nep-newwaveband uit Oslo die toevallig heel groot werd doordat ze één hele goede videoclip maakten.

Ik vond dat bij de P600 dusdaning irritant, dat was echt een bummer...
Ik wist niet dat de P5 daar ook last van had..

Ik vind de minimoog beperkt als je hem met een ARP odessy vergelijkt. Die ARP heeft veel meer in huis. De moog klinkt wel warmer.

Ik denk dat het eraan ligt wat je wilt. de MOOG sound is anders and de P5 sound en de "beperktheid" is ook maar relatief en juist goed voor je creativiteit. Nou wil ik trouwens de Voyager sowieso niet echt beperkt noemen.

Minder mogelijkheden zeker. Maar wat de minimoog heeft, klinkt perfect. Mooie vco's, een goedklinkend filter en snelle, goedklinkende envelopes.

De sync sounds en s/h mogelijkheden van de odyssey zijn geweldig. Het vca gedeelte en filter zijn van origine wat minder.

Een minimoog is smeuig als zachte roomboter. Een odyssey weer zo zo scherp als een scheermes ofzoiets.............:peukie:

Ik vind de minimoog beperkt als je hem met een ARP odessy vergelijkt. Die ARP heeft veel meer in huis. De moog klinkt wel warmer.

Nee, maar die klinkt dan ook minder warm.
meer zoals een multimoog een beetje vind ik

mini als een vuist dikke straal lauw water,
arp als een erg goed spuitende koude tuinslang

Voor uw luisterplezier: Multitracks met enkel de Minimoog.

Attachments

• 02 Minimoog 1.mp3
    7,7 MB · Bekeken: 158
  • 03 Minimoog 2.mp3
    3,2 MB · Bekeken: 148
Back