Akikaze
Japans voor 'Herfstwind'
Absoluut!Laten we eerlijk wezen...de P5 is een hele gave bak!!!..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Absoluut!Laten we eerlijk wezen...de P5 is een hele gave bak!!!..
Mij heeft de rev3 nooit kunnen bekorren.
amigos,
de minimoog is niet suf en je kan er echt van alles uithalen. de uitdaging zit hem erin, dat je dat moet doen zonder lfo1, lfo2, patchpoints etc etc.
dat je voor de naam zou betalen, wat ook nog even passeert, vind ik ook flauwekul en juist eerder (niet echt, maar eerder) van toepassing op de prophet5. (rev 3)
ja kijk ik kan ook op mebrommertje naar de stad tuffen, maar het voelt toch echt anders met zo'n vette harley onder me kontkzou iig nooit een mono synth kopen en 2500 ofso betalen
ja een dikke rmoi ofso
Ik doelde vooral op de quantisering in de knoppen door de trage Z.80 CPU in de P5. Als je de filterknoppen beweegt tijdens het spelen dan hoor je geen vloeiende overgang in de instelling maar een gequantiseerde overgang die daarentegen wel heel erg harmoniserend en muzikaal klinkt en het analoge karakter onderstreept. Met een goede reverb erachter klinkt het als een dijk. Eigenlijk is het een onvolkomenheid die toevallig heel cool klinkt.Dat de Prophet 5 klanken kan maken die geen andere synth kan maken, wil ik zonder voorbeeld niet aannemen.
Nee, dan was ik daar wel erg blij mee geweest. Zonder namen te noemen, hij zat/zit in een nep-newwaveband uit Oslo die toevallig heel groot werd doordat ze één hele goede videoclip maakten.Was dat mogelijk één van die snuiters van Motorpsycho ?
Wie weet, maar kan ook onwetendheid en "gebrekkige financiele middelen" zijn, het zijn niet de goedkoopste jongens.
Ik ben iig nooit bang geweest om een bak aan te schaffen zoals de P5 of de minimoog, omdat ik er vertrouwen in heb dat ik het voor +/- hetzelfde bedrag weer kan verkopen als ik dat wil.. met nieuw spul informeer ik mezelf wel 10X, ik ben er dan echt dagen mee bezig of dat echt is wat ik wil, voordat ik het koop (en de 2e hands prijs vervolgens keldert door tegenvallende reviews, nieuwe versie uit die net ff beter is, verzin het maar)
Vwb de vintage bakken, niet bang zijn ze te proberen, al probeer je om de 2 maanden een nieuwe en verkoop je je bak weer (en lijk je op een handelaar).. nou en! zo kom je steeds dichterbij de bak die het beste bij je past.
http://www.youtube.com/watch?v=b8ibSqfFnOEMij heeft de rev3 nooit kunnen bekorren.
Maar.. ga je nu ook nog reageren op de mensen die volgens jou dan wel inhoudelijk reageren ? of vind je het stiekem wel prettig om er op in te gaan![]()

(was het maar waar)Same here.......maar de rev 2 is fantastisch
Ik doelde vooral op de quantisering in de knoppen door de trage Z.80 CPU in de P5. Als je de filterknoppen beweegt tijdens het spelen dan hoor je geen vloeiende overgang in de instelling maar een gequantiseerde overgang die daarentegen wel heel erg harmoniserend en muzikaal klinkt en het analoge karakter onderstreept. Met een goede reverb erachter klinkt het als een dijk. Eigenlijk is het een onvolkomenheid die toevallig heel cool klinkt.
Nee, dan was ik daar wel erg blij mee geweest. Zonder namen te noemen, hij zat/zit in een nep-newwaveband uit Oslo die toevallig heel groot werd doordat ze één hele goede videoclip maakten.

Ik vind de minimoog beperkt als je hem met een ARP odessy vergelijkt. Die ARP heeft veel meer in huis. De moog klinkt wel warmer.
Nou wil ik trouwens de Voyager sowieso niet echt beperkt noemen.
Een minimoog is smeuig als zachte roomboter. Een odyssey weer zo zo scherp als een scheermes ofzoiets.............![]()
meer zoals een multimoog een beetje vind ikNee, maar die klinkt dan ook minder warm.