Eerste vraagje fade in en out Reason 4

Chow

Newbie
Ik heb de manual er op nageslagen maar daar kom ik niet uit. Ook op Youtube vind ik geen tutorials waarin ik dit kan vinden. Vraag is hoe ik een fade in en out doe op een stukje in de sequencer. Dus ik maak bijvoorbeeld met Thor een deun maar wil deze laten uitfaden.

Ik zag in een clip op youtube iemand wel een lijn trekken op dat blokje maar dat ging zo snel dat ik niet kon zien hoe hij dat deed.. Kan iemand mij daarmee helpen??

ga naar je mixer, rechtermuisknop op je volumebalk die je wil laten faden: edit automation, en dan verschijnt er in je sequencer een lijn die je kunt aanpassen zodat ie op het juiste moment fade

Ik krijg er in de sequencer de mixer bij met een grijze lijn. Ik zie met geen mogelijkheid die lijn aan te passen.. :(

1) rechtsklik op de fader van Channel 1
2) kies "edit automation"
3) in het kanaal wat er nu komt (Channel 1 Level) teken je een blokje met de Pencil (potloodje, mag duidelijk zijn) tool
4) Teken het blok zo lang als de automation moet duren
5) Kies de Selection tool (pijltje)
6) dubbelklik op het blokje wat je getekend hebt
7) kies weer de Pencil tool
8 ) teken nu je volumeniveaus, want nu zou je wel wat moeten zien.

Mischien moet je de handleiding eens lezen die je er bij kreeg toen je hem kocht.

Volgens mij begin ik het topic met de zin dat ik de manual erop na heb geslagen.. :confused:

Oh ok :( lol, volgens mij moet dat gewoon kunnen opnemen door op record te drukken en dan het schuifje waar volume bijstaat naar beneden te schuiven.

Ja, idd opnemen was al gelukt. Alleen moet ik dan de fader met de muis bedienen en dat gaat niet vloeiend. Ik had gehoopt die streep gewoon te kunnen bewerken door er op te dubbelklikken ofzo. In Acid Pro gaat in en uitfaden erg makkelijk. Dacht in Reason ook wel een dergelijke manier te vinden..

Ja, idd opnemen was al gelukt. Alleen moet ik dan de fader met de muis bedienen en dat gaat niet vloeiend. Ik had gehoopt die streep gewoon te kunnen bewerken door er op te dubbelklikken ofzo. In Acid Pro gaat in en uitfaden erg makkelijk. Dacht in Reason ook wel een dergelijke manier te vinden..

een midicontroller doet wonderen tijdens het opnemen en/of automatiseren

greets

renaat

Yep, denk dat ik er maar eentje ga scoren. Ik ben komend jaar veel op reis dus ga denk ik voor de Nanokontrol. Past prima in m'n rugzak. Heb sinds een weekje al de Nanokey en bevalt me beter dan je zou denken van zo'n klein ding.

1) rechtsklik op de fader van Channel 1
2) kies "edit automation"
3) in het kanaal wat er nu komt (Channel 1 Level) teken je een blokje met de Pencil (potloodje, mag duidelijk zijn) tool
4) Teken het blok zo lang als de automation moet duren
5) Kies de Selection tool (pijltje)
6) dubbelklik op het blokje wat je getekend hebt
7) kies weer de Pencil tool
8 ) teken nu je volumeniveaus, want nu zou je wel wat moeten zien.

nog even aan toe voegen:
-voor in faden puntje laag en verder op puntje hoog
-voor uit faden puntje hoog en verder op puntje laag

veel makkelijker dan dit kan je het niet krijgen:mega:

(off topic)
Overigens werkt de automation in reason wel 10 keer prettiger dan
cubase sx3 zeg..
Dat het programma je automation gelijk in een groep is verwerkt is erg prettig werken.
Weet niet of dat in de nieuwere versies van cubase een stuk verbeterd is maargoed.

Ik werk graag in Reason. Zowel standalone als rewired in Ableton. Bedankt voor de tips allemaal trouwens..

Back