Aansluiten van een Korg padKontrol

detoetsenist

Nieuwkomer
Ik heb geen ervaring met MIDI en heb nu een Korg padKontrol aangeschaft in de hoop dat dit eenvoudig zou werken. Helaas ben ik al gestrand vlak na de installatie. Ik heb eerst de Vista-driver geïnstaleerd en daarna de Editor Librarian. De padKontrol is aangesloten op een laptop via een USB-kabel.

Als ik via de Editor op de knoppen 'Receive' of 'Transmit' druk om een scene te verzenden geeft deze een foutmelding: "Receive/Transmit Scene Set failed: Deveice Inquiry error". Ik heb op internet wat rondgekeken en daar staat dat ik de MIDI-instellingen moet aanpassen. Dit staat ook in de digitale en fysieke handleiding van Korg.

Ik moet dan in de Editor naar 'Midi' gaan en vervolgens naar 'Preferences'. Daar moet ik de instellingen wijzigen in: "Midi in: padKontrol 1 Port A" en
"Midi out: padKontrol 1 CTRL". Maar helaas, deze opties heb ik hier helemaal niet.

Bij 'Midi in' kan ik kiezen tussen de volgende opties:
- Not use MIDI In port
- padKontrol
- MIDIIN2 (padKontrol)
- MIDIIN3 (padKontrol)

Bij 'Midi Out' kan ik kiezen uit:
- No use MIDI Out port
- Microsoft GS Wavetable Synth
- padKontrol
- MIDIOUT2 (padKontrol)

Er is dus geen mogelijkheid om te kiezen voor 'Port A' en 'CTRL'. Of zit ik verkeerd en kan ik dit ergens anders wijzigen? Elke oplossing is welkom, want ik zit met de handen in het haar en ik weet niet wat ik fout doe.

Thanx,
detoetsenist

Wat een beetje verwarrend is met de MIDI driver van Korg is dat je nadat je je toestel hebt aangesloten en de driver van Vista zelf geinstalleerd is, je een tooltje moet opstarten om die driver te laten vervangen.

Wellicht heb je de soft van Korg geinstalleerd, maar vind je in je start menu dat programmaatje terug.

Ik heb een microKontrol gehad, en heb nu een nanoPad en nanoKontrol, die hebben hetzelfde probleem.

Eenmaal je dat uitgevist hebt, is het een fluitje van een cent.

Dave

Back