PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Hoi Hoi,

@ Purno thanks voor het aanbod, maar inmiddels helemaal op en top en klaar voor de installatie van alles!!!

Maar hoe groot moet ik mijn partitie gaan maken?

Heb nu 2 hardeschijven van 640 gb erin zitten en sta op het punt om xp te installeren... Kortom iemand een goede tip?!

Wil de partitie waar XP op gaat komen zo klein mogelijk houden... of is dat niet verstandig? Ga niet het internet op met deze DAW

1ste schijf: 100 GB voor Windows, 2x 270 GB voor opslag en audio/seq-programma's en samples

2de schijf: eerste ongeveer 50 tot 100 GB voor harddiskrecording (het snellere deel van je schijf)
De overige delen (2x 270GB?) voor algemene opslag.

Tips: Houdt je downloads ergens apart van al het andere (ivm virussen, misschien kleine partitie van ongeveer een DVD grootte?)
Noem je individuele partities naar het doel waarvoor je het gaat gebruiken (Windows, recording, opslag, download, projectenarchief etc)

Maar deel het vooral in zodat jij het overzicht behoudt!!!

Nou 1ste partitie is inderdaad 100gb geworden
rest deel ik in zoals aangegeven. en inderdaad alles wat ik download hou ik apart, gaat toch via mijn laptop en vervolgens op een externe HDD

En wat het namen geven betreft, is heel simpel maar wel de juiste manier! thanks

Ow de specs:
MOBO: P45 NEO
CPU: Intel Core 2 Quad Q9650 3.00GHz
DDR: 2x 2gb 800 mhz c6
HD: WD Caviar Black 640GB 2x
ROM: Samsung SH-S223Q 22xDVDRW, LS, SATA, Bg/Zw, Bulk
Behuizing: Antec Sonata III Piano Black Quiet Midi Tower,500W

En natuurlijk blijf ik gewoon mijn RME geluidskaart gebruiken

Ziet er goed uit die specs CNS, veel plezier met je systeem!

Die Antec kast heb ik zelf ook, prima ding! Vooral de bijgeleverde voeding vond ik wel en pluspunt.
Toch raar dat als je wil gaan shoppen voor een iets betere kast dan de budgetlijn je al snel richting de 100 euro gaat zonder dat er een voeding wordt bijgeleverd. Wil je een beetje stille voeding dan zit je ook snel op 60 euro en meer.

wat is tegenwoordig nou nog het echte voordeel van al die partieties maken? ik doe dat al JAREN niet meer en ik draai rustig 50 sporen audio als ik dat wil zonder me druk te maken over welk deel van de disk gebruikt word.

is het niet gewoon een leftover uit het begin van audio op de pc?

Ik denk wel dat het nog steeds voordelen heeft. Vooral fragmentatie kun je beter tackelen door eens in de zoveel tijd je recording-partitie te back-uppen en daarna te formateren. Het gescheiden houden van je software van je samples (dus ook op fysiek verschillende schijven) levert ook tijdwinst op bij het laden van deze samples.

Ziet er goed uit die specs CNS, veel plezier met je systeem!

Die Antec kast heb ik zelf ook, prima ding! Vooral de bijgeleverde voeding vond ik wel en pluspunt.
Toch raar dat als je wil gaan shoppen voor een iets betere kast dan de budgetlijn je al snel richting de 100 euro gaat zonder dat er een voeding wordt bijgeleverd. Wil je een beetje stille voeding dan zit je ook snel op 60 euro en meer.

ja bezopen inderdaad, heb zitten kijken en die kasten zonder PSU zijn verhoudingsgewijs te duur! Die extra fan op de achterkant is ook erg prettig! ben overigens benieuwd hoelang die rubbers voor je harddisk en bevestigingslade het gaan uithouden...

Enige -punt nu maar dat zal altijd blijven het opnieuw installeren van heel het ratteplan> mijn hemel zeg! Voor het overtrekken van mijn samples ga ik maar even de oude ide schijf op mijn moederbord prikken en vervolgens knippen plakken...

Als iemand daar nog eens een goede tip voor heeft ;) of een idee...

Ik heb een eSata aansluiting op mijn moederbord (kun je overigens ook een pci kaart voor kopen), dan heb je nog een externe HDD nodig met een eSata aansluiting en kun je donders snel backuppen.

Het voordeel van partities is dat je overzicht hebt. Hetzelfde kun je bereiken door op je HDD fatsoenlijke mappen aan te maken. Echter kun je het dan niet apart defragmenteren en/of formatteren.

Ik heb inderdaad ook gewoon liever verschillende HDD's. Misschien is voor de echte freaks onder ons een NAS wel een uitkomst ;)

Maaaaaarrrr.... welke geluidskaart zal ik nou nemen? Ik heb de Auzentech X-Fi X-Plosion Cinema ofzo, maar die vind ik niets.

Aopen Mini PC inzetbaar?

Aopen Mini PC inzetbaar?

Beste Synthers,

Mijn DAW is overleden (welke eigenlijk al aan vervanging toe was) en vroeg me het volgende af.

Voor m'n werk maken we veel gebruik van Aopen mini PC (semi industrieel) en zou willen kijken of deze als DAW inzetbaar is.

Het gaat om de Aopen DE-945CD

Memory: DDRII 533/667
chipset: Intel 945GM+ICH7M Chipset
Graphics: Integrated VGA Engine in 945GM chipset (Intel GMA 950)
Processor: Socket M, FSB 533/667MHz moet nog gekocht worden

Ik maak voornamelijk gebruik van Hardware gecombineerd met wat soft synths. Aangezien het een intel Mobile ding is maak ik me een klein beetje zorgen betreft Harddisk (net zoals bij laptops)

Hoe denken jullie hier over het geheel? Wel lekker klein ding en redelijk stil. Hij heeft overigens een firewire outlet voor mijn MOTU interface.

cns, zou je geen c5 geheugen nemen? stuk sneller en niet veel duurder...

hoi virkaz, thanks voor de opmerking> had zelf het idee dat het niet veel zou uitmaken... maar schijnbaar wel dus, gezien jou opmerking ;)

voorlopig ben ik nog aan het installeren van de handel ;) pfff wat een werk!

Ga dat geheugen wel ff morgen ofzow halen ;P die video kaart is ook best prettig geen fan zit er op ideaal! Die kast heeft toch een grote fan dus dat komt goed!

@ daan op welke stand heb jij die fan van de kast staan?

De stilste stand. De rest wordt gemonitord door het moederbord (Asus) RPM daarvan ook op laagste profiel. Geen problemen met abnormale hittevorming tot nu toe.

(wel moet ik binnenkort de kast van de binnenzijde weer eens schoonmaken... 't blijven stofzuigers...)

De stilste stand. De rest wordt gemonitord door het moederbord (Asus) RPM daarvan ook op laagste profiel. Geen problemen met abnormale hittevorming tot nu toe.

(wel moet ik binnenkort de kast van de binnenzijde weer eens schoonmaken... 't blijven stofzuigers...)

okay dan gaan we dat ff omzetten etc. ga de boel toch niet overclocken die hittevorming in abnormale zin, valt niet te verwachten!

haha ja stofzuigers zijn het inderdaad als ik kijk naar mijn oude kast, niet normaal... gaan we maar gewoonte van maken om het bij te houden, want stof is nergens goed voor!

Ik noem een winst van < 1% niet een stuk sneller.

Volledig akkoord, op geheugensnelheden moet je je echt niet blindstaren, dit gaat steeds om een winst van maximum enkele procenten, als het al zoveel is.

Ik noem een winst van < 1% niet een stuk sneller.

CL4 geheugen presteert echt veel beter dan CL6 en is niet zoveel duurder. In mijn ogen is CL4 geheugen dus de betere keus.

hmm Virkaz heeft het over CL5 maar ik weet bijna zeker dat ie CL4 bedoelt.. of niet Virkaz?? :biertje:

Volledig akkoord, op geheugensnelheden moet je je echt niet blindstaren, dit gaat steeds om een winst van maximum enkele procenten, als het al zoveel is.

CL4 of CL6 is groot verschil in geheugen bandbreedte. Niet slechts enkele procenten. Dus zolang het prijsverschil erg klein of niet aanwezig is, zou ik gaan voor het snellere CL4 geheugen. (we hebben het nu over DDR2)

Geen zin om het technisch te onderbouwen, ben op mijn werk, dus ook geen tijd voor. Doe ik misschien vanavond nog. :D

Back