PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Ik vind het prijsverschil tussen de beide units nogal fors. Met welke sequencer software werk je nu? Bij de M-audio wordt Live Lite meegeleverd, waarbij je op termijn div mogelijkheden tov de fullversion gaat missen. Edirol levert Sonar LE mee, de geluidskaarten van Yamaha (Audiogram) komen met Cubase AI4.

Beide USB opties die jij noemt lijken Vista 64 bit te ondersteunen, in ieder geval op basis van beschikbare drivers.

Realiseer je wel dat met 64 bit drivers je misschien wel kunt opnemen, maar vele plug-in effecten en softsynths zijn nog niet op 64 bit voorbereid.

Persoonlijk zou ik nog steeds voor XP 32 bit gaan en straks bij de intro van Windouws 7 de kat uit de boom kijken.

Ik werk op het moment met nog geen enkele software daarom weet ik niet hoe of wat ik moet verwachten vanalles. Heb jij mss een voorstel ?

Ik verander die 64bit dan nr een vista 32 bit ;)

Groetjes

Sequencersoftware is heel persoonlijk. Wat voor de één werkt, hoeft nog niet voor de ander een goede workflow op te leveren.

Zelf heb ik eerst Sonar gebruikt, daarna Cococks Reaper, Fruity loops en Ableton Live. Die laatste in combi met Reaper is nu my favourite choice.

Ik zou eerst veel proberen voordat je iets koopt. Iets wat je gratis bij een geluidskaart krijgt is altijd meegenomen (ook ivm de upgrade voordelen)

Voor Vista 64 bit is het enkel belangrijk dat de drivers 64 bit ondersteunen. 32 bit VSTi's bijvoorbeeld werken even goed op Vista 64 bit als Vista 32 bit (op voorwaarde dat je VSTi host zelf ook 32 bit is, anders krijg je te maken met VSTi bridging). Bij 64 bit heb je het voordeel dat je meer dan 4 GB geheugen kan gebruiken. Een 32 bit applicatie kan op Vista 64 bit 4 GB RAM gebruiken, terwijl op Vista 32 bit je HELE systeem maar 3,5 GB kan gebruiken, laat staan 1 applicatie.
Ik gebruik zelf Windows Vista 64 bit in combinatie met een M-Audio Fast Track Ultra 8R (met 64 bit drivers uiteraard). .

Voor Vista 64 bit is het enkel belangrijk dat de drivers 64 bit ondersteunen. 32 bit VSTi's bijvoorbeeld werken even goed op Vista 64 bit als Vista 32 bit (op voorwaarde dat je VSTi host zelf ook 32 bit is, anders krijg je te maken met VSTi bridging). Bij 64 bit heb je het voordeel dat je meer dan 4 GB geheugen kan gebruiken. Een 32 bit applicatie kan op Vista 64 bit 4 GB RAM gebruiken, terwijl op Vista 32 bit je HELE systeem maar 3,5 GB kan gebruiken, laat staan 1 applicatie.
Ik gebruik zelf Windows Vista 64 bit in combinatie met een M-Audio Fast Track Ultra 8R (met 64 bit drivers uiteraard). .

Dus als ik het goed begrijp maakt het helemaal niks uit of ik nu voor 64 bit of voor windows 32 bit ga ? want een applicatie die op 32 loopt kan even goed functioneren op een 64 bit en zelfs beter want hij kan de volle 4 GB RAM gebruiken ?

Zelf trok mij de M-Audio FastTrack Pro het meeste aan dan die Edirol UA-4 FX.

Maar ik kan dus zonder probleem een windows 64 bit aanschaffen samen met de M-Audio FastTrack Pro en andere applicaties ?

G

Ja dat klopt, 32 bit applicaties werken perfect op 64 bit en je kan dus meer geheugen gebruiken.
Voor de M-Audio FastTrack Pro zijn er 64 bit drivers downloadbaar van de M-Audio site dus dat is ok.
Ik weet niet hoeveel inputs je nodig hebt, maar als je maar 2 inputs nodig hebt (of 1 stereo) dan komt de Tascam US-122L misschien ook in aanmerking. Deze heeft ook 64 bit drivers die je kan downloaden van de Tascam site en heeft goede A/D convertors. De Tascam wordt geleverd met Cubase 4 LE.

Beide USB opties die jij noemt lijken Vista 64 bit te ondersteunen, in ieder geval op basis van beschikbare drivers.

Realiseer je wel dat met 64 bit drivers je misschien wel kunt opnemen, maar vele plug-in effecten en softsynths zijn nog niet op 64 bit voorbereid.

Persoonlijk zou ik nog steeds voor XP 32 bit gaan en straks bij de intro van Windouws 7 de kat uit de boom kijken.

Dus dit is niet juist wat hij hier vernoemd ?
(sorry voor de herhaling ^^ )

Is dit ook een mooie optie. wil trouwens een stage piano met midi aansluiten en draaitafels met pioneer cd spelers die analoog werken.

http://www.musicstore.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/BEF/ViewProductDetail-Start?ProductRef=PCM0003323-000%40MusicStore-MusicStoreShop&JumpTo=OfferList

grtz

Die link werkt niet bij mij om een of andere reden.

Wat daan79 zegt is onjuist. Ik gebruik zelf allerlei 32 bit VSTi's en VST effecten met Cubase op Windows Vista 64 bit.
Als je een 32 bit versie van Cubase installeert op Windows Vista 64 bit werken die 32 bit plug-ins en softsynths perfect. Ik zie geen enkele reden waarom je niet voor 64 bit zou gaan. Tenzij je nog ergens een of ander oud apparaat hebt liggen dat je op je pc wil aansluiten en waar geen 64 bit drivers voor zijn.

Microsoft wil trouwens vanaf Windows 8 of 9 een 128 bit core introduceren. 32 bit is oud en passé.
De huidige processors zijn allemaal 64 bit. Een 32 bit operating systeem draaien op een 64 bit processor is gewoon je PC niet optimaal benutten.

Dat was alles wat ik nodig had :D

Ik bestel nu denk ik de Tascam US-144 die komt ook met Cubase.

Harstikke bedankt voor de snelle reacties !!!

Gino

Hee Gino ik wil het niet moeilijker maken dan het al is maar voor een 2in / 2uit kaartje voor Cubase zou ik zeker even de CI2 checken!

Zorg ervoor dat je dan de US-144L bestelt. Met "L" achteraan. De modellen zonder "L" ondersteunen geen USB 2.0, enkel USB 1.1.

Mijn huidige geluidskaart heeft de geest gegeven (Emu 1212). Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe. Ik heb van een vriend een M-audio Fast Track kunnen lenen, echter heb ik hiermee veel meer latency dan met die Emu. Als ik in FLstudio onder de 35ms ga begint alles te kraken, de Emu kon ik met gemak op 6 of 8ms zetten. Aan mijn pc ligt het niet, dit is een Core i7 920. Ligt dit dan puur aan feit dat de M-audio extern is? Als dit op een of ander manier opgelost kan worden, kan ik de Fast Track overwegen om zelf aan te kopen.

De gewone Fast Track is volgens mij een oud ontwerp, bestaat al heel wat jaren. Je kan misschien de nieuwste drivers van de M-Audio site downloaden, dat kan al eens helpen (voor zover je dat nog niet gedaan hebt).
Gebruik je de ASIO drivers?
Indien je de nieuwste ASIO drivers gebruikt en je zit nog altijd met zo'n hoge latency kan je beter naar een andere interface uitkijken (de Tascam bijvoorbeeld), want dan ligt het aan de audio interface zelf.

Weet iemand een goede laptop?

Weet iemand een goede laptop?

Hallo,

Weet iemand hier een goede laptop voor Live optredens on stage, muziek afspelen etc. Wat er op deze laptop gebruikt gaat worden:

*Native Instruments Komplete 5 (alle programma's)
*Goede muziekspeler
*Solfege programma's
*Ear trainings programma's e.d

Er komt geen:

*Spelletjes op
*Geen Internet

Puur alleen voor de Muziek.

Mijn budget is zo rond de 850 - 950 euro.

Ik zat zo te denken aan de volgende specificaties:

Quad core processor
Minimaal 4GB Ram
Bagger slechte Videokaart (toch niet nodig)
slechte audio kaart (heb toch firmwire kaart dus ach)
Snelle HD , Liefst 1TB of meer (extern of Intern)

Weet iemand waar ik dit het goedkoopst en met de meeste kwaliteit kan kopen? of kan ik beter zelf een laptop bouwen ( behuizing kopen, mobo plaatsen e.d) want ik ben namelijk wel een beetje handig met pc's.

Als iemand betere specificaties in gedachten heeft, of adviesen attendeer mij hierop a.u.b , dat is ook de reden waarom ik dit draadje open, omdat ik niet weet welke laptop precies voor mij geschikt is.

Had al het een en ander gehoord dat Intel proc's slecht waren.

Mvgr, Kebap:geslaagd:

De grote van de harddisk zal geen probleem zijn tegenwoordig, zolang de programmatuur er maar op past en misschien een 10Gb over laat voor audio-opnames. Voor opslag en archiveren hang je er een externe hd aan.

Zelf een laptop bouwen? Dat is niet mogelijk, voorzover ik weet; ik heb nog nooit lege laptop behuizingen gezien waar je zelf een mobo etc. in kunt plaatsen.

Verder is quadcore niet zo belangrijk, de rotatie- en algehele snelheid van de harddisk des te meer. 4Gb geheugen is ook meer dan genoeg.

Ik heb geen specifieke aanbeveling voor je, maar in het algemeen zijn de laptops van Asus kwalitatief goed (hardware en performance) en niet te duur. In de hogere (>1200 euro) prijsklasse zou ik naar Toshiba kijken, enkel al voor de solide hardware.

De grote van de harddisk zal geen probleem zijn tegenwoordig, zolang de programmatuur er maar op past en misschien een 10Gb over laat voor audio-opnames. Voor opslag en archiveren hang je er een externe hd aan.

Zelf een laptop bouwen? Dat is niet mogelijk, voorzover ik weet; ik heb nog nooit lege laptop behuizingen gezien waar je zelf een mobo etc. in kunt plaatsen.

Verder is quadcore niet zo belangrijk, de rotatie- en algehele snelheid van de harddisk des te meer. 4Gb geheugen is ook meer dan genoeg.

Ik heb geen specifieke aanbeveling voor je, maar in het algemeen zijn de laptops van Asus kwalitatief goed (hardware en performance) en niet te duur. In de hogere (>1200 euro) prijsklasse zou ik naar Toshiba kijken, enkel al voor de solide hardware.

Welke kan jij mij aanbevelen? Url?

Back