anoniempje
hobby knooier
Hallo,
Weet iemand hier een goede laptop voor Live optredens on stage, muziek afspelen etc. Wat er op deze laptop gebruikt gaat worden:
*Native Instruments Komplete 5 (alle programma's)
*Goede muziekspeler
*Solfege programma's
*Ear trainings programma's e.d
Er komt geen:
*Spelletjes op
*Geen Internet
Puur alleen voor de Muziek.
Mijn budget is zo rond de 850 - 950 euro.
Ik zat zo te denken aan de volgende specificaties:
Quad core processor
Minimaal 4GB Ram
Bagger slechte Videokaart (toch niet nodig)
slechte audio kaart (heb toch firmwire kaart dus ach)
Snelle HD , Liefst 1TB of meer (extern of Intern)
Weet iemand waar ik dit het goedkoopst en met de meeste kwaliteit kan kopen? of kan ik beter zelf een laptop bouwen ( behuizing kopen, mobo plaatsen e.d) want ik ben namelijk wel een beetje handig met pc's.
Als iemand betere specificaties in gedachten heeft, of adviesen attendeer mij hierop a.u.b , dat is ook de reden waarom ik dit draadje open, omdat ik niet weet welke laptop precies voor mij geschikt is.
Had al het een en ander gehoord dat Intel proc's slecht waren.
Mvgr, Kebap![]()
Zelf een laptop bouwen ? heb ik de laatste ontwikkelingen gemist ofzo ?
Ik kan je niet vertellen welke laptop je moet kopen, wel kan ik je vertellen welke je niet moet kopen.
Heb zelf een acer gekocht heb er een jaar geleden voor gekozen omdat het een van de weinige laptops was met nog xp erop, firewire en bleutooth, dubbele monitor uitgangen , geheugen kaartjes ingang etc en erg snel was, maar het was de grootste miskoop ooit.
hij loopt verder goed, nooit problemen met software of muziek hardware, maar de behuizing (van acer zelf dus) is waardeloos.
Ik heb een speling van 5 cm op mijn beeld scherm scharnieren (gemeten boven aan het beeldscherm natuurlijk) wat zeer irritant is. Daarnaast zitten er grote barsten in de behuizing van het beeldscherm bij de scharnieren van het vaak open en dicht klappen. Mijn toetsenbord zit niet goed vergrendelt in de laptop behuizing en dus staat hij bol, ik kan hem wel terug vast klikken in de behuizing maar 10 seconden later schiet hij weer los. De accu draait hooguit 1 uur dan is hij leeg, zelfs op minimaal vermogen profiel. De lader was na een half jaar al kapot en wisten ze mij in de winkel te vertellen dat ik geen garantie had op de lader (die heb ik daarna los gesloopt en zelf gerepareert) De lak is helemaal weg gesleten op de plaatsen waar je met je polsen op de laptop rust en ook op het touchpad met bijbehorende muis knoppen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan, al met al is het dus een laptop die je vooral niet mee moet nemen buitenshuis en het liefst nooit open klapt.
)

met dual channel geheugen. In principe heb ik het geld voor een mooie x58 setup, maar ik vraag me af of het overkill is.