PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Zonder PCI-E grafische kaart en mét een grafische ship op je moederbord bedoel je zeker? (dat laatste is trouwens niet per se vanzelfsprekend).
Je hebt gewoon 2 aansluitingen nodig voor 2 monitors. (D-Sub/DVI/HDMI/Displayport/etc... en 2 ervan moeten tegelijk werken)
Ikzelf zou altijd minsens een goedkope passieve PCIe steken. Een GT210 ofzo.

Waarom moet er nou van jou opeens weer een videokaart in?

De HD3000 die in de Sandybridge CPU zit ingebakken die kan prima 2 monitoren aansturen, als het moederbord maar voldoende uitgangen heeft. Zou er in het uitzonderlijke geval toch nog ooit problemen ontstaan, omdat plugins misschien een lastigere OpenGL driver nodig gaan hebben of weet ik veel wat, dan kan je ALTIJD nog voor een paar tientjes een simpel kaartje kopen en die er in stoppen. Lijkt me niet zinvol om er gelijk maar van uit te gaan dat het niet gaat lukken. Ik kan uit ervaring mededelen dat het WEL kan.

Dat de HD3000 hier je systeemgeheugen voor gaat lastig vallen is in het geval van 16GB werkgeheugen denk ik toch wel het laatste waar je je druk om zou moeten maken.

Windows 7 Home Premium is prima lijkt mij. Mocht je ooit meer dan 16GB geheugen willen hebben, houd er dan wel rekening mee dat Home Premium maar 16GB kan aanspreken.

Succes met je computer, wordt een juweeltje zo te zien!! :okdan:

Dat de HD3000 hier je systeemgeheugen voor gaat lastig vallen is in het geval van 16GB werkgeheugen denk ik toch wel het laatste waar je je druk om zou moeten maken.

Windows 7 Home Premium is prima lijkt mij. Mocht je ooit meer dan 16GB geheugen willen hebben, houd er dan wel rekening mee dat Home Premium maar 16GB kan aanspreken.

Succes met je computer, wordt een juweeltje zo te zien!! :okdan:

Ach die 3 tientjes doen het hem dan ook niet meer op zo'n bedrag, dan hou ik al me ddr3 vrij voor me vst(i)'s

Home premium zou ik met uitbreiding van me werkgeheugen toch dan nog wel kunnnen gebruiken, maar dan enkel op 16 gig als ik het goed begrijp?

ja dit wordt idd wel een snel monster, hoop alleen dat de onderdelen onderling goed samengaan en geen conflicten opleveren!

Ach die 3 tientjes doen het hem dan ook niet meer op zo'n bedrag, dan hou ik al me ddr3 vrij voor me vst(i)'s

Home premium zou ik met uitbreiding van me werkgeheugen toch dan nog wel kunnnen gebruiken, maar dan enkel op 16 gig als ik het goed begrijp?

ja dit wordt idd wel een snel monster, hoop alleen dat de onderdelen onderling goed samengaan en geen conflicten opleveren!

Heb je ook wel weer gelijk in, die 3 tientjes is het probleem ook niet, dus je moet vooral doen wat je niet laten kan..hehe :D

Maar.. over het algemeen heb ik zelf wel zoiets van.. die paart tientjes maken het verschil niet, maar als je dat 4x denkt.. dan heb je het opeens niet meer over een paar tientjes maar over dik 100 euro.

Wat Windows betreft.. als je nu kiest voor Home Premium, dan weet je dat je met 16GB op je max zit qua werkgeheugen, upgraden heeft dan dus geen voordeel. Zelf kan ik nog prima werken met 4GB geheugen, dus voor mij is het een non issue.. maar ik wil het wel gezegd hebben.. misschien heb jij wel enorm veel software wat geheugen vreet, upgraden vanaf 16GB naar 24 of 32 bijvoorbeeld heeft dan, met Home Premium, geen enkel effect.

Heb je ervaring met het assembleren van een computer? Indien je dit niet hebt dan zou ik willen aanraden om er niet zomaar zelf aan te beginnen. Vraag een goede vriend of familielid die er (echt) ervaring mee heeft om te helpen, of misschien nog beter, laat de computerwinkel waar je alles koopt de computer assembleren. Ik weet het.. dat is vaak niet gratis, maar het kan je ENORM veel ellende besparen.

Als je nou in de buurt woonde.....

Laatst gewijzigd:
Wat Windows betreft.. als je nu kiest voor Home Premium, dan weet je dat je met 16GB op je max zit qua werkgeheugen, upgraden heeft dan dus geen voordeel. Zelf kan ik nog prima werken met 4GB geheugen, dus voor mij is het een non issue.. maar ik wil het wel gezegd hebben.. misschien heb jij wel enorm veel software wat geheugen vreet, upgraden vanaf 16GB naar 24 of 32 bijvoorbeeld heeft dan, met Home Premium, geen enkel effect.
Dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk...

Misschien heeft hij wel voor 2 TB aan SSD's nodig, of een extra Blade server voor z'n samples, of Pro Tools HD wantjeweetmaarnooit... :D

Mijn aanrader is een Asus Mars II, voor als je tussendoor eens een klein spelletje wil spelen ter ontspanning 8o)

Misschien heeft hij wel voor 2 TB aan SSD's nodig, of een extra Blade server voor z'n samples, of Pro Tools HD wantjeweetmaarnooit... :D

Mijn aanrader is een Asus Mars II, voor als je tussendoor eens een klein spelletje wil spelen ter ontspanning 8o)

Of ik snap jou niet, of jij snapt mij niet. :D (ik denk het eerste.. maar he, ik heb slecht geslapen, ben niet scherp vandaag)

Ter verduidelijking:

DJ-dupa geeft aan Windows Home Premium 64bit te willen aanschaffen. Het enige wat ik zeg is dat het een prima OS is met een geheugen limiet van 16GB. That's it.. ik oordeel niet, ik veroordeel niet, ik wil alleen deze eigenschap met hem delen. Hij koopt nu een nieuwe computer met 16GB voor zover ik weet... en misschien is hij van plan om in de nabije toekomst zijn geheugen uit te gaan breiden naar 24GB of 32GB bijvoorbeeld. Iets wat ik echt absoluut niet nodig heb voorlopig, maar ik kan niet in de keuken van DJ-dupa kijken, misschien gaat hij wel een 200+ track soundtrack voor een film maken met ENORM veel sample based VSTi's.

Met andere woorden... als DJ-dupa van plan is om zijn geheugen te gaan uitbreiden, dan kan hij het beste hier nu al rekening mee gaan houden en een Windows versie kiezen die meer dan 16GB geheugen ondersteunt.

I'm done talking... (writing) ik wil BIER! :biertje:

maarja.. ben op 't werk.. dus dan maar een :koffie:

misschien gaat hij wel een 200+ track soundtrack voor een film maken met ENORM veel sample based VSTi's.
Wie weet, al is FL Studio daar misschien niet ideaal voor ;)
Ik denk dat de meeste van die (grote) sample based VSTi's rechtstreeks van HDD streamen trouwens. Een SSD zal in dat geval meer helpen dan meer dan 8GB (of 16GB) RAM.
Kan je Windows Premium niet eenvoudig naar Prof of Ultimate upgraden dan? (ipv daar op voorhand rekening mee te houden).

ps. het zal ook wel aan mij liggen, op m'n laatste werkdag van de week ben ik extra cynisch :D

ok, terug on topic... BIER! :biertje:

Ik denk dat de meeste van die (grote) sample based VSTi's rechtstreeks van HDD streamen trouwens. Een SSD zal in dat geval meer helpen dan meer dan 8GB (of 16GB) RAM.
Kan je Windows Premium niet eenvoudig naar Prof of Ultimate upgraden dan? (ipv daar op voorhand rekening mee te houden).

ps. het zal ook wel aan mij liggen, op m'n laatste werkdag van de week ben ik extra cynisch :D

Neeee.. jij hebt straks al weekend? Ach, je hebt luxe paarden en werkpaarden.....haha..ha...he...ehm... ;{

Dat van dat upgraden is een goeie trouwens.. nooit aan gedacht en het zou me niks verbazen als het echt kan! Ga 't nu niet uitzoeken, moet weer aan 't werk..

....en ondertussen dromen van....... juist... :biertje:

zo weer terug van me werk, veel gereageerd zeg, tof!

Heb je ervaring met het assembleren van een computer? Indien je dit niet hebt dan zou ik willen aanraden om er niet zomaar zelf aan te beginnen. Vraag een goede vriend of familielid die er (echt) ervaring mee heeft om te helpen, of misschien nog beter, laat de computerwinkel waar je alles koopt de computer assembleren. Ik weet het.. dat is vaak niet gratis, maar het kan je ENORM veel ellende besparen.

Als je nou in de buurt woonde.....

Wil deze computer gewoon op 16 GB RAM blijven gebruiken, dat moet voldoende zijn lijkt mij. en ben niet van plan daar ander besturingsysteem op te laten draaien in de toekomst.

Laat hem inderdaad door een pro in elkaar zetten, ook i.v.m. garantie: in de zin van als er dan bij het in elkaar zetten iets mis gaat is dat hun probleem en niet mijn zorg....

Wil windows en fruityloops (in toekomst maybe Cubase of Ableton Live) vanaf de ssd laten draaien en zit te denken om me vst(i)'s vanaf een interne of externe HDD te laten draaien

Of dat upgraden kan weet ik ook niet, zou dan eventueel in de toekomst wel interessant zijn.

Ja lekker dat bier, trek er net een open!:biertje:

spellen speel in niet op die pc, daar heb ik me oude pc voor of me PS3.

Neeee.. jij hebt straks al weekend? Ach, je hebt luxe paarden en werkpaarden.....haha..ha...he...ehm... ;{

Dat van dat upgraden is een goeie trouwens.. nooit aan gedacht en het zou me niks verbazen als het echt kan! Ga 't nu niet uitzoeken, moet weer aan 't werk..

....en ondertussen dromen van....... juist... :biertje:

zal me daar eens in verdiepen....

hoop dat jullie ook van de beste uitvinding ooit kunnen genieten nu, ik zeg proost:mega:

bedankt voor de reacties, tips en tricks van jullie allen, computur moet nu wel goed gaan komen zodat ik zonder frustratie van een volgelopen cpu lekker met beatz kan stoeien!

FYI: vanaf Windows 7 kan je altijd van versie upgraden dmv de 'Windows anytime upgrade' functie. (klinkt grappig, maar het is geen geintje)

Nieuwe DAW pc samestellen elk advies is welkom

Nieuwe DAW pc samestellen elk advies is welkom

Beste mede forummers,

Ik wil binnenkort een nieuwe DAW pc samenstellen en ben benieuwd naar jullie mening over de volgende set.

Moederbord:
http://www4.hardwareversand.de/articledetail.jsp?aid=43883&agid=1601

Geheugen:
http://www4.hardwareversand.de/articledetail.jsp?aid=50723&agid=1192

Cpu:
http://www4.hardwareversand.de/articledetail.jsp?aid=41222&agid=1617

Cpu koeler:
http://www4.hardwareversand.de/articledetail.jsp?aid=49134&agid=669

Behuizing:
http://www4.hardwareversand.de/articledetail.jsp?aid=53126&agid=632

Ik kwam op deze set uit en ben dus benieuwd wat jullie er van denken.

Zou deze set een beetje redelijk draaien zonder dat het zaakje te warm word of zouden jullie toch liever andere componenten/merken nemen en waarom?
Bijvoorbeeld een andere kast ivm teveel ventilatoren(huidige kast word erg warm)?

Last but not least moet er natuurlijk ook een besturingssyteem op komen en ik zit aan windows 7 te denken maar ik zag dat je daar 32 bit en 64 bit keuze in hebt?Welke kan ik het beste gebruiken?

Alle advies is welkom en gaat mee in de denktank...:doei:

Beste mede forummers,

Ik wil binnenkort een nieuwe DAW pc samenstellen en ben benieuwd naar jullie mening over de volgende set.

Moederbord:
http://www4.hardwareversand.de/articledetail.jsp?aid=43883&agid=1601

Geheugen:
http://www4.hardwareversand.de/articledetail.jsp?aid=50723&agid=1192

Cpu:
http://www4.hardwareversand.de/articledetail.jsp?aid=41222&agid=1617

Cpu koeler:
http://www4.hardwareversand.de/articledetail.jsp?aid=49134&agid=669

Behuizing:
http://www4.hardwareversand.de/articledetail.jsp?aid=53126&agid=632

Ik kwam op deze set uit en ben dus benieuwd wat jullie er van denken.

Zou deze set een beetje redelijk draaien zonder dat het zaakje te warm word of zouden jullie toch liever andere componenten/merken nemen en waarom?
Bijvoorbeeld een andere kast ivm teveel ventilatoren(huidige kast word erg warm)?

Last but not least moet er natuurlijk ook een besturingssyteem op komen en ik zit aan windows 7 te denken maar ik zag dat je daar 32 bit en 64 bit keuze in hebt?Welke kan ik het beste gebruiken?

Alle advies is welkom en gaat mee in de denktank...:doei:

Niks mis mee natuurlijk, maar ik zou toch het verhaal hierboven van DJ Dupa even helemaal lezen.
Hij stelt namelijk precies dezelfde vragen als jij en de antwoorden staan mooi gegeven.
Volgens mij ben je er dan meteen uit.

Thnx Karstieman,

Ik heb het even terug gelezen en ben er denk ik wel uit, zodra ik de euros bij elkaar geschraapt heb post hier ik hier nog wel even wat de definitieve keuze is geworden

Op het gebied van geluidskaarten ben ik een beetje een noob, maar wat is een goede USB2 geluidskaart die ook midi heeft?

Is bedoeld voor mijn laptop, 2 ins en outs zijn genoeg, meer ins mag, maar hoeft niet. Maar midi moet! Wat is goed?

Euhm, oja, nouja, omdat mijn laatste midi interface (midisport 4x4) niet met windows 7 werkte.
Vergat ik nog even bij te zeggen dat ik iets zoek wat met Windows 7 werkt.

Die kabel die jij laat zien gaat tot windows vista? Daarbij ben ik een beetje zuinig op mijn usb poorten, maar idd, het is geen must om alles in 1 te hebben..

Zou ff wachten met eea aan te schaffen.....dit ivm ivy bridge wat eraan komt

Intel_tick-tock_updated_2010.png

Die kabel die jij laat zien gaat tot windows vista? Daarbij ben ik een beetje zuinig op mijn usb poorten, maar idd, het is geen must om alles in 1 te hebben..
http://www.thomann.de/gb/prodipe_midi_usb_1x1.htm
Maar ik denk dat de meeste van die dingen wel onder win7 draaien (niet zeker though).

Midi op de audio interface zelf is natuurlijk meegenomen; maar om daar het model dat je echt wil hebben voor te laten liggen?

Ikzelf heb een Tascam 122MkII, waar midi-poorten op zitten, maar ik heb 'em nog niet kunnen testen op m'n nieuwe laptop.

Moest ik meer geld gehad hebben, ik zou voor de NI Komplete Audio 6 gegaan zijn (die heeft Midi).

Maar in de toekomst wil ik een M-Audio Fast Track Ultra, om meer hardware aan te sluiten (ook Midi).

Back