Zonder PCI-E grafische kaart en mét een grafische ship op je moederbord bedoel je zeker? (dat laatste is trouwens niet per se vanzelfsprekend).
Je hebt gewoon 2 aansluitingen nodig voor 2 monitors. (D-Sub/DVI/HDMI/Displayport/etc... en 2 ervan moeten tegelijk werken)
Ikzelf zou altijd minsens een goedkope passieve PCIe steken. Een GT210 ofzo.
Waarom moet er nou van jou opeens weer een videokaart in?
De HD3000 die in de Sandybridge CPU zit ingebakken die kan prima 2 monitoren aansturen, als het moederbord maar voldoende uitgangen heeft. Zou er in het uitzonderlijke geval toch nog ooit problemen ontstaan, omdat plugins misschien een lastigere OpenGL driver nodig gaan hebben of weet ik veel wat, dan kan je ALTIJD nog voor een paar tientjes een simpel kaartje kopen en die er in stoppen. Lijkt me niet zinvol om er gelijk maar van uit te gaan dat het niet gaat lukken. Ik kan uit ervaring mededelen dat het WEL kan.
Dat de HD3000 hier je systeemgeheugen voor gaat lastig vallen is in het geval van 16GB werkgeheugen denk ik toch wel het laatste waar je je druk om zou moeten maken.
Windows 7 Home Premium is prima lijkt mij. Mocht je ooit meer dan 16GB geheugen willen hebben, houd er dan wel rekening mee dat Home Premium maar 16GB kan aanspreken.
Succes met je computer, wordt een juweeltje zo te zien!!