PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Super Marando ik ga hier voor! Behoorlijk in de prijs gezakt ook, wat meer te besteden voor een nieuwe geluidskaart :D

Ben blij dat we je hebben kunnen helpen met je keuze!! Mocht je nog vragen hebben, mail of stuur me een PM, dan zal ik mijn best doen om zo snel mogelijk te reageren. En je kan je vraag hier ook stellen natuurlijk, er zijn ook anderen die je willen helpen, zoals we hebben gezien! :okdan:

Mooie lijst, Marando!

Mooi lijstje Marando!

Thanks guys! :D

Ik zou er zo 16GB in proppen. Windows Vista en 7 zwemmen graag in het geheugen.

Mee eens als je van plan bent enorm veel met sample based VSTi's te gaan werken bijvoorbeeld, dan kan je ze lekker instellen op een grote buffer.. maar anders.. tja.. Ik heb 8GB en heb echt nooit het gevoel dat ik meer nodig heb, maar ik gebruik dan ook weinig sample based VSTi's.

Hoe dan ook.. heel duur is het niet, dus er valt wat voor te zeggen. Maar aan de andere kant geldt hier ook: als je het niet gebruikt, is het toch overbodig... toch?

Hmmmm... ach ja, gelukkig hoef ik die keuze niet (meer) te maken! :D

Ik werk nu met 4 gb zonder problemen met de samples. Ableton gebruikt zover ik weet niet meer als 4 gb.
Ik werk niet met sample based vst, hoewel wel met maschine, maar die gebruik ik nooit als vst in ableton, ik sleep altijd de wav in ableton om daarna verder te bewerken.

Maarre topper mannen! Goed begin van het weekend.

Super Marando ik ga hier voor! Behoorlijk in de prijs gezakt ook, wat meer te besteden voor een nieuwe geluidskaart :D

Niet alleen meer te besteden qua geluidskaart. Ook meer keuze dankzij de 2 PCI sloten. Dat had dat micro atx bordje van je eerste systeem niet nl. Nu kan je zowat elke 2e hands RME hdsp incl uitbreiding kwijt op je mobo. Dan scoor je een prijs/kwaliteit die z'n gelijke niet kent. ;)

Ik zou inderdaad voor vertrouwde technologie gaan, waarmee al volop probleemloze audio-PC's geboud zijn. Dus bijv. een core i7 2600K, en niet de net op de markt komende Ivy Bridge processors.

Let bij de aanschaf van behuizing, videokaart, voeding en processorkoeler op de geluidsproductie en -demping. Sommige kasten zijn echt gebouwd op stilte (in combinatie met goede koeling), zoals de antec performance one p183 v3. Als grafische kaart zou ik een passief gekoelde nemen en als processorkoelblok een groot model waarop een grote, stille fan draait (bijvoorbeeld zoals deze).
In het ideale geval staat de behuizing dan ook nog eens in een kast(je) met deur (zoals bij mij), dan is hij vrijwel onhoorbaar en heb je een echt stille homestudio. :)

Op Gearslutz is trouwens een lange thread "today we build our studio pc" (link).
Een hoop informatie daarginds over muzikanten die hun eigen muziek PC samenstellen.

Als je nog wat tijd over hebt, kun je daar heerlijk rondneuzen :D

Heeft er iemand hier een UltraLite-mk3 Hybrid.
Zo ja, is het normaal dat als je een factory restore uitvoert het volume voluit komt te staan?

Heeft er iemand hier een UltraLite-mk3 Hybrid.
Zo ja, is het normaal dat als je een factory restore uitvoert het volume voluit komt te staan?

Hoe bedoel je op voluit komt te staan? Natuurlijk als je de geluidskaart normaal op -4db hebt staan en dan de factory restore doet dat ie terug switcht naar 0db dat is namelijk de factory default ;)... In mijn ogen is het normaal eigenlijk..

Hoe bedoel je op voluit komt te staan? Natuurlijk als je de geluidskaart normaal op -4db hebt staan en dan de factory restore doet dat ie terug switcht naar 0db dat is namelijk de factory default ;)... In mijn ogen is het normaal eigenlijk..
Maximale volume, zo dat als je niet snel bent je monitors op blaast.
Ik verwacht namelijk eerder na de restore dat de volume uit staat.
Zo dat je daarna kan bepalen hoe hard je geluid wilt horen.

Maximale volume, zo dat als je niet snel bent je monitors op blaast.

Het is geen volume, maar output niveau. Normaal gesproken regel je een signaalniveau op een input, en niet op een output. Voor goede S/R-verhouding zijn outputs doorgaans zo "heet" mogelijk. Dus een reset naar 0dB is vanuit dat oogpunt redelijk normaal, zoals DeWaat al zegt.

Volume regel je in principe in je monitoring, en niet op de output van je geluidskaart.

Mijn M-Audio Audiophile en EMU 1212m resetten beide ook alle outputs naar 0dB.

Het is geen volume, maar output niveau. Normaal gesproken regel je een signaalniveau op een input, en niet op een output. Voor goede S/R-verhouding zijn outputs doorgaans zo "heet" mogelijk. Dus een reset naar 0dB is vanuit dat oogpunt redelijk normaal, zoals DeWaat al zegt.

Volume regel je in principe in je monitoring, en niet op de output van je geluidskaart.

Mijn M-Audio Audiophile en EMU 1212m resetten beide ook alle outputs naar 0dB.

Dan mogen ze de handleiding bij Motu wel aanpassen.
Want er staat echt master volume.
Daar bij lijkt mij het niet echt handig op constant achter me monitors te moeten kruipen om het volume te verstellen.

Ik ben op zoek naar advies. Ben een beetje aan het rondkijken naar een nieuwe pc om mee te produceren. Heb op dit moment een wat oudere laptop die niet helemaal lekker meer werkt qua geheugen enzo. Heb een budget van ongeveer €1000,-.

Maak op dit moment gebruik van FL Studio als sequencer in samenwerking met een heleboel VSTi's. Waaronder een aantal redelijk zware (bijv. U-He Zebra) waar ik meestal meerdere instanties van open. Wil eigenlijk ook meteen overstappen naar Cubase. Geluidskaart heb ik. Externe harde schijf heb ik die voorlopig toereikend is. En wil graag gaan werken met twee schermen.

Wil hem misschien ook wel gebruiken om wat te gamen, maar niet perse. Daarnaast gewoon standaard tekstverwerking en internettoepassingen.

Heb echt geen idee meer van de processoren van tegenwoordig, wat is voldoende om bovenstaande te doen? Wat raden jullie me aan?

Ben blij dat we je hebben kunnen helpen met je keuze!! Mocht je nog vragen hebben, mail of stuur me een PM, dan zal ik mijn best doen om zo snel mogelijk te reageren. En je kan je vraag hier ook stellen natuurlijk, er zijn ook anderen die je willen helpen, zoals we hebben gezien! :okdan:
Thanks guys! :D

Hoi Marando, spec. ziet er idd gezond uit. Kun je mij ook een bedrijf aanraden (regio Friesland) die dit systeem geassembleerd / werkend kan leveren?

Hoi ik ben ook van plan een nieuwe pc aan te schaffen
heb zelf 0,0 verstand van processors en dat soort dingen :D
ik wil mijn pc voornamelijk voor cubase & FL studio gebruiken
daarbij zo op zn tijd HD films kunnen kijken zonder schokken .
en verder doe ik er niks anders op dan internetten en de bovengenoemde dingen .

nu ben ik vandaag bij de computerboer geweest hier in de buurt die kwam met dit

Intel i7-3770K

(3.5-3.9GHz/TB/QC/HT/Unlocked)

8 gig geheugen

1 Tb harde schijf

24x DVD Brander

CardReader (USB 3.0)

AMD Radeon HD7750/1Gb

Windows 7 Home Premium 64-bit

Office Starter 2010

ben dan rond 1175 euro kwijt

is dat wat ?
of ben ik veel te duur uit op deze manier ?
of zijn er dingen niet goed ?

ik hoor het graag :D

Die Intel i7-3770K is nogal duur... Ga je zoveel CPU-intensieve plugins draaien?
En die AMD Radeon HD7750/1Gb is een medium-end games kaart. Als je geen games gaat spelen (of geen zware), heb je dit niet nodig. Kies liever voor een (véél goedkopere) passieve kaart.
Office Starter 2010? Heb je dat nodig?

Als je er helemaal niets van afweet ben je misschien beter af bij een leverancier die systemen speciaal voor audio configureert...

Die Intel i7-3770K is nogal duur... Ga je zoveel CPU-intensieve plugins draaien?
En die AMD Radeon HD7750/1Gb is een medium-end games kaart. Als je geen games gaat spelen (of geen zware), heb je dit niet nodig. Kies liever voor een (véél goedkopere) passieve kaart.
Office Starter 2010? Heb je dat nodig?

Als je er helemaal niets van afweet ben je misschien beter af bij een leverancier die systemen speciaal voor audio configureert...

Okee thanks voor de info

- de i7-3770 heb ik gekozen omdat deze nieuw
is en ik nu een pc wil kopen die voorlopig goed mee kan .
nu weet ik wel dat bij pc's je iedere dag wel een snellere en betere erbij krijgt
maar het leek mij met oog op toekomst dat ik voorlopig nog wel even goed zit .
mischien raar gedacht en zit ik er helemaal naast ?

- speel inderdaad geen games op de pc daar heb ik een ps3 voor
ik wist ook niet dat het een medium end games kaart was
maar dacht dat het mischien handig was een videokaart voor films en dergelijke
heb nu namelijk een laptop die bij de volledige hd erg schokt

- en inderdaad office starter heb ik niet nodig maar was al van plan om dat zowieso
te cancelen .

zoals ik al zei kan prima met een pc omgaan maar kwa processors en van binnen
heb ik er heel weinig verstand van :D

Back