PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Mijn broer heeft al een tijdje een, geimporteerd uit Taiwan. Prima ding want je kunt er gewoon alles op draaien alleen lijkt het kleine schempje me niet ideaal om bv. Cubase op te draaien.
Heb al wel minihost geprobeerd met een aantal VST's zoals Vanguard en dat gaat ook gewoon goed maar de meeste GUI's daarvan passen niet in beeld. 8o) Je kunt wel een hogere resolutie instellen waar het beeld gaat meescrollen als je de muis naar de rand van het beeld beweegt maar dat werkt natuurlijk niet echt prettig.

De nieuwere versie krijgt een hogere resolutie mee. Ik hoop eigenlijk dat die meteen in Nederland uitkomt als 'ie gelanceerd wordt.

er zullen nog meer zulke dingen op de markt komen in 2008,
het ist jaar van de ultra portable ;)

een hele boel bedrijven zijn ermee bezig.

die eee pc heeft voor mij nog een te klein scherm, maar ik ben es op een site geweest waar ze er een groot scherm ingestopt hadden..

leuk, maar misschien kunnen ze hem wat groter maken.
en er dan gelijk een grote Hd inzetten.
misschien past er dan ook een snellere processor in.......
ben benieuwd hoelang ie meegaat , de flashdrive.
in mijn server werken ze zo'n 2 jaar en dan moet er een nieuwe in
je kan ze maar beperkt beschrijven, meestal zo'n 10 tot 100.00 x
daarna is het afgelopen.
groetne,
jeroen

ik vind het jammer dat ze hem al zo uitmelken... 2 versies en niet meer... het hele concept is al verloren in de duurdere versies...

wil de goodkoopste wel kopen als die 200kost ofzo...

lijkt me wl interessant om een oudere versie van cubase op te zetten .....een probleempje ....geen usb ....dus geen midi out ....

je kan er wel een aantal leuke interne mods op uitvoeren die ECHT niet moeilijk zijn...
extra flash geheugen en bleutooth enzo allemaal gemakkelijke te installeren met weinig soldeerwerk!

...

Attachments

• cubase.jpg
    cubase.jpg
    53,8 KB · Bekeken: 151
lijkt me wl interessant om een oudere versie van cubase op te zetten .....een probleempje ....geen usb ....dus geen midi out ....

Wel usb hoor, anders zou je er ook geen cd/dvd-rom drive aan kunnen hangen en het ding dus nooit opnieuw kunnen installeren.

Leuk ding, al vind ik de specs een beetje jammer.

uitleg.jpg

En gebruikt hij dus blijkbaar geen hardeschijf maar flasgeheugen van max 8 gb.

Als ik zo de lijst van games er op na lees welke games hij kan draaien en welke matig spelen, dan denk ik dat hij als daw aardig gaat tegenvallen, natuurlijk wel leuk als goedkope laptop om mee te nemen, lekker compact, leuk voor midi, recorden, fx processor, wat simpele dingetjes voor live.

Al zou ik zelf het liefste de 8g hebben en die zit al op 500 dollar, zal hier in nl wel 500 euro worden en daar heb je wel wat snellers voor.

Ik denk dat bij de ontwikkeling van het apparaat spellen in mindere mate en muziekproductie al helemaal geen rol gespeeld heeft. Het ding is gewoon bere handig voor 'standaard bureauwerk on the road'. Vooral met het oprukkende mobiele internet lijkt dit me geniaal. Zo'n USB-stickie van Vodafone er in, en lekker mobiel werken met internet als de trein weer eens stilstaat.

Ik vind op dit moment de prijs nog steeds een afknapper (vooral omdat ze eerst liepen te schreeuwen met een veeeeel lagere prijs)

leuk, maar misschien kunnen ze hem wat groter maken.
en er dan gelijk een grote Hd inzetten.
misschien past er dan ook een snellere processor in.......

Ooooow, je bedoelt een..... laptop! *D

Pecies, dat ding is niet bedoeld als krachtige laptop, maar als complete laptop voor een erg lage prijs.. Ze moeten dat concept niet loslaten vind ik als er nieuwe modellen komen...

Mensen, ik heb wat advies van jullie nodig. Ik wil KRK Rockit 5 boxen aanschaffen met een goede geluidskaart. Na wat research te hebben gedaan kwam ik uit op de Audiophile 192.

Ik ben er helaas achtergekomen dat de M-Audio kaarten geen "what you hear" functie hebben. Zodat je dus in de Windows omgeving met een sequencer alles realtime kan opnemen van andere bronnen zoals bijv youtube, divx etc.

Weten jullie nog een andere goede kaart die je met de Audiophile 192 kan vergelijken? Ik heb niet veel uitgangen nodig omdat ik eigelijk alleen met software muziek maak.

Iemand tips?

Alvast bedankt.

Mensen, ik heb wat advies van jullie nodig. Ik wil KRK Rockit 5 boxen aanschaffen met een goede geluidskaart. Na wat research te hebben gedaan kwam ik uit op de Audiophile 192.

Ik ben er helaas achtergekomen dat de M-Audio kaarten geen "what you hear" functie hebben. Zodat je dus in de Windows omgeving met een sequencer alles realtime kan opnemen van andere bronnen zoals bijv youtube, divx etc.

Weten jullie nog een andere goede kaart die je met de Audiophile 192 kan vergelijken? Ik heb niet veel uitgangen nodig omdat ik eigelijk alleen met software muziek maak.

Iemand tips?

Alvast bedankt.
om van bv youtube of een spelletje audio op te nemen zijn programma`s voor
heb je geen speciale geluidskaart nodig :D

om van bv youtube of een spelletje audio op te nemen zijn programma`s voor
heb je geen speciale geluidskaart nodig :D

Ramoonus,

Schijnbaar dus wel. Deze programma's maken ook gebruik van de "wave out" functie van je geluidskaart. Als ik deze programma's bijv icm met m'n M-Audio Fasttrack USB gebruik krijg ik bij het recorden gewoon een ruis/toon te horen, kan dus helaas niks opnemen.

Ik heb M-Audio gemaild en ze hebben het ook bevestigd: "Onze kaarten hebben geen "what you hear functie". Echt balen dus.

Dus nogmaals: weten jullie nog een andere goede kaart naast de Audiophile 192? Eentje van een ander merk?

Ramoonus,

Schijnbaar dus wel. Deze programma's maken ook gebruik van de "wave out" functie van je geluidskaart. Als ik deze programma's bijv icm met m'n M-Audio Fasttrack USB gebruik krijg ik bij het recorden gewoon een ruis/toon te horen, kan dus helaas niks opnemen.
schijnbaar wel :erm:
dwars ben ik ook niet 8o)

zo kwam ik al heel snel hier uit;
http://www.highcriteria.com/

Om op muziek gebied "leuk" met fl-studio te kunnen werken heb ik de volgende offerte laten maken bij informatique:
Commentaar?
Positief of negatief . Eventuele aanpassingen.
Ik ga werken met mijn nog steeds goed bevallende Hoontech DSP 2000 set. Een oudje, dat geef ik toe, maar kwaliteit is nog steeds in orde voor wat ik wil. Gewoon wat muziek producties maken, zonder commercieel oogpunt.

Behuizing
Antec Sonata III Piano Black Quiet Midi Tower,500W

Moederboard
Asus P5K Pro, S775, P35, 4xDDR2, FW, ATX

Processor
Intel Core 2 Duo E6750 2.66GHz, 1333MHz, S775, Box

CPU Cooler
Zalman CNPS9500AT CPU Cooler Socket 775

Harddisk
Samsung SpinPoint T166 500GB, 7200rpm,16MB, SATAII

Grafische kaart
Gigabyte GeForce 8600 GT Silent 256MB, PCIe

Geheugen
1xKingston DChannel 2GB Kit, 2x1GB DDR2 PC2-6400

Besturing Microsoft
Windows XP Home NL + SP2b, oem box

-
Prijs Euro 899,00 ( Euro 755,46 ex. btw ) (incusief dvd-spelers/writer, cardreader, assemblage)

paul

Prima specificatie! Vind de prijs iets aan de hoge kant, naar mijn smaak(in vergelijk met bijvoorbeeld salland automatisering), maar compleet met assemblage en installatie? een prima deal. Mocht je 't geduld nog op kunnen brengen dan zou je kunnen wachten op de nieuwe Core2Duo E8200 of E8400. Deze komen als 't goed is begin februari binnen bij de diverse pcboeren (de E8200 zit rond de €150 en de E8400 rond de €170).

Op de harde schijf (bij mij 2x 400 gb) en processor na zijn jouw specs gelijk aan het systeem wat ik komende week ga bestellen.

Ps: let er op dat de meeste nieuwe moederborden minder oude pci sloten hebben, ik weet niet hoeveel sloten die DSP-kaart nodig heeft...

Veel plezier straks met FL en dergelijke.

Daan

@daan

Bedankt voor de tips, maar gelukkig heb ik aan 1 slot voldoende. Daar ik in principe nog even moet wachten om het budget bijelkaar te krijgen kan ik de nieuwe processor nog overwegen.

Deze prijs is all-in. Dus daar gebeurd inderdaad alles voor. Ik heb goede ervaringen met informatique en het voordeel is dat et hier ook dicht in de buurt is. Ze hebben ook een eigen tecnische dienst en dat betekent dat er in den regel niets hoeft te worden opgestuurd gebreken.

paul

zoek een goede geluidskaart

zoek een goede geluidskaart

Hallo :doei:

Ik ben nieuw hier en weet niet waar ik het moet posten,maar dit lijkt me wel de juiste onderwerp wat ik zo ver heb gezien.

Ik heb een Creamware Luna 2 pci kaart maar die werkt niet echt goed meer, dus ik ben van plan om een nieuwe pci geluidskaart te kopen maar de probleem is
Ik weet niet welke ik moet kopen dus weet jullie mischien een goede,
geluidskaart rond 200/250 die weinig latency en goeie kwaliteit heeft.
Ik ben vooral bezig met het produceren van muziek ( meeste hiphop ) in
programma's zoals Reason 4.0 Cubase Sx 3.

Verder wil ik ermee werken met plugins in cubase sx 3
En wil graag dat het In en Outputs heeft voor me monitoren (aangesloten met jacks) en eventueel een draaitafel op aan te sluiten is, en dat ik het vandaar weer kan opnemen.
Verder kan ik niet echt specifieker zijn want ik ben nogal een leek op dat gebied

Zou graag willen dat ie beter is dan de creamware luna 2 kaart

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

alvast bedankt

Back