PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Let ook op de resolutie van het scherm. Soms hebben 15 en 17 inch schermen dezelfde resolutie, dus heb je er ook geen voordeel bij om een groter scherm te nemen.

17 inch:

Beeldscherm
44 cm (17.3") HD (1600x900) WLED - breedbeeldscherm met TrueLife™

15 inch:

15.6"(40 cm) HD WLED TL (1366x768 ) 720p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera

Hoi Menno,

Die Steinberg kaart klinkt goed. Ik ga me daar eens in verdiepen. Overigens ligt het budget eerder rond de €1000, maar er is zoveel te koop dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Maar ik gebruikt sowieso Cubase, dus een geluidskaart die daar optimaal mee werkt lijkt me geen slechte keus.

Ik ben vandaag net een tweede Steinberg MR816X gaan kopen. Dit apparaat is gewoon top.
Bij Studio De Dijk is hij trouwens te koop voor maar 595 euro. Zelfs al heb je 1000 euro ter beschikking dan vind je voor dat geld niets beters dan de MR816X.

Weet iemand welk moederboard ik het beste kan nemen voor een core i5-2500K processor (sandy bridge) in combinatie met een UAD en een Powercore dsp kaart (beide PCI) ook moet deze beschikken over een firewire poort voor mijn motu 828mk2 geluidskaart.

Reden van de vraag is dat ik in het verleden een MSI board heb gehad die niet goed overweg kon met de powercore.

Ik zou zelf voor een Gigabyte of Asus mobo gaan met FiWi onboard. Check de spec van het mobo van je keuze op de site van de betreffende fabrikant, misschien staat daar dan de afkomst van de FiWi chip. Het verleden leert dat de FiWi chip van Texas Instruments (TI) de betere resultaten levert.

Bedankt voor je antwoord. Heeft iemand ervaring met de dsp kaarten en een ASUS board?

Erg stabiel iig. Beste weet ik niet. Wel prima!
SSl Alpha link of de Apogee Duet 1/2 of Symphony Zou ik zeggen. Da's wel weer een andere price range..maar he...;)

Iemand die ervaring heeft met een Dell XPS 17 2630qm als producers laptop?

Ik blijf het altijd maar een gok vinden met laptops.. voor ca 950 euro heb ik nu een 2630qm + 8 gig + 720 gig hd weten samen te stellen, wil er nog een SSD in gooien later.

Ik weet niet hoe USB geluidskaarten het doen met deze Dell of kan ik beter naar eentje kijken met firewire?

Met 8 gig en een een i7m lijkt mij dat je wel goed zit. Post straks ook wat ervaringen, volgens mij zitten in dit draadje niet extreem veel laptop gegevens.

Humor..

Ik had de Dell besteld omdat mijn andere laptop kapot was, maar die ben ik dus gaan repareren in afwachting van de Dell..
(SSD erin, nieuw toetsenbord) en, nu loopt ie weer als een trein.. hihi

Dus, nu heb ik de Dell laptop geannuleerd, dat kon, want die was nog niet in productie..

Ik ga nog even een geheugen uitbreiding zoeken voor mijn huidige 4 gig en dan ga ik voorlopig even met mijn oude (jaar oud) laptop verder.

Als de i7 met Ivy Bridge uitkomt ga ik denk ik weer kijken naar een nieuwe laptop of desktop als mijn laptop die het nu weer doet het blijft doen.

Dus, even geen verslag van de XPS..

Die SSD is wel een goeie move, heb er ook in een mijn oude pc (core2Duo 2.66). Gaat als de brandweer!

Het gaat inderdaad lekker snel, ik zit me alleen nog te verzinnen hoe ik het aantal writes naar de SSD zo laag mogelijk kan houden ivm 'slijtage' ..

Heb de pagefile uitgezet en ben op zoek naar 2 4GB DDR2 6400S reepjes voor in de laptop (voor niet te veel geld, wat nogal lastig is), ik draai de 32 bit versie van Windows 7 dus ik zit er dan aan te denken om de pagefile naar ramdisk te zetten en de temp-files van firefox. Maar misschien kan ik beter een 64 bit versie installeren.. maar da's gedoe..

Verder, maar daar zal ik proefondervindelijk achterkomen, wil ik kijken of het mogelijk is om zoveel mogelijk via het thuisnetwerk te werken, dus, samples. projects allemaal via netwerk, eens kijken of dat niet te veel de performance aantast.

Voor wie geinteresseerd in SSD, maar niet te veel wil uitgeven en 64GB te weinig vind..

Deze 96GB SSD heb ik gekocht voor 104 euro http://tweakers.net/pricewatch/2692...s2-96g-(stand-alone-drive)-96gb.html#tab:info

Na partitionering en installatie van Windows heb ik nog iets meer dan 80GB over voor software.

Ik zoek een nieuwe audio interface.

Huidige model: Emu 1212m PCI
Deze heeft echter maar 1 output (aanloog) (bij geen gebruik van adat).

Ik zoek een interface (extern, liefst USB) met:

minimaal 2 analoge stereo outputs
minimaal 1 stereo input

Toepassing:
Produceren in Ableton
Dj'en via Traktor (en dus minimaal 2 decks gebruiken die ik apart naar externe mixer wil sturen)
Eventueel zou ik het uitgaande signaar van traktor door Ableton heen willen lussen om zodoende de effecten in ableton te kunnen gebruiken.

Ik gebruik hem met name op mijn PC. Echter zie ik het ook nog wel gebeuren dat ik op midden-termijn een laptop koop om af en toe op een feestje te kunnen draaien via traktor. (vandaar de voorkeur naar USB... want ik weet niet of firewire een probleem zal vormen op de laptop. Of is het mogelijk om soort van usb>>firewire adapters te kopen?

Budget +/- 250/300 euro (mag ook 2e hands)

Op dit moment op het oog:

Native Instruments Audio 6
native-instruments-komplete-audio-6-storypic.jpg

is een top interface i.c.m. traktor.. maar weet niet of deze beperkingen heeft v.w.b. produceren
Kost 270 euro

Focusrite Scarlett 8i6
focusrite-scarlett-8i6.jpg

Kost 250 euro

Focusrite Saffire 6
SAFFIRE6USB.JPG

Kost 172 euro

Focusrite Saffire Pro 14 FireWire
Focusrite_Saffire_PRO_14_Firewire_Audio_Interface.jpg

Kost 220 euro

Focusrite Saffire PRO 24 FireWire
112054_Focusrite_Saffire_Pro_24.jpg

Kost 250 euro

Focusrite Saffire PRO 24 DSP FireWire

saffire_pro24_dsp_angled13022148534d9e38c598bae.jpg

Kost 300 euro

Of is het mogelijk om soort van usb>>firewire adapters te kopen?

USB->FW interfaces bestaan niet.

Voordeel van FW interfaces is de lage latency waar je met produceren wellicht voordeel mee hebt.
Nadeel van FW interfaces is dat ze duur zijn en niet even goed met alle FW kaarten overweg kunnen. (je wil de TI-chipset)

Volgens mij heb je genoeg aan een USB kaart.
- Kijk vooral naar de latency en zorg dat deze zo laag mogelijk is.
- Check even welke samplerates ondersteund worden (maar ik gok dat ze allemaal minstens 24 bit/96kHz ondersteunen.

Ik gok dat de DSP versies ingebouwde FX hebben, die de boel duurder maken, maar of je ze gebruikt ?
'T is aan jou welke specs je wilt. Maakt volgens mij niet zoveel verschil.

Als ik het zo lees kan ik het beste voor de Focusrite Scarlett 8i6 USB Audio interface gaan.

focus-scarlett-8i-600.jpg

Specifications
We always quote 'real world' performance figures (measured to the AES17 standard). Some companies choose to quote chipset performance, which is misleading, and here's why.

Microphone Inputs 1-2
• Frequency Response: 20Hz - 20kHz +/- 0.2 dB
• Gain Range: +13dB to +60dB
• THD+N: 0.001% (measured at 1kHz with a 20Hz/22kHz bandpass filter)
• Noise EIN: 124dB analogue to digital (measured at 60dB of gain with 150Ω termination 20Hz/22kHz bandpass filter)
• Input Impedance: 2kΩ

Digital performance
• A/D Dynamic Range > 109dB (A-weighted), all analogue inputs
• D/A Dynamic Range > 106dB (A-weighted), all analogue outputs
• Clock Sources:
- Internal Clock
- Sync to Word Clock on S/PDIF Input (RCA)
• Clock jitter < 500 picoseconds
• Supported Sample Rates: 44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz
• 8 input channels to computer: Analogue (4), Loop-back (2) and S/PDIF (2)
• 12 output channels from computer: DAW (12)
• 6 output channels from Scarlet 8i6: Analogue (4), S/PDIF (2)
• 18 input by 6 output mixer.

Line Inputs (Inputs 1-2)
• Frequency Response: 20Hz - 20kHz +/- 0.2dB
• Gain Range: -10dB to +36dB
• THD+N: 0.001% (measured with 0dBFS input and 22Hz/22kHz bandpass filter)
• Noise: -90dBu (22Hz/22kHz bandpass filter)
• Input Impedance: >10kΩ

Line Inputs 3-4
• Frequency Response: 20Hz - 20kHz +/- 0.2 dB
• Gain Range: Switch-able between +16dBu or -10dBV for 0dBFS (balanced inputs)
• THD+N: 0.003% (measured at 1kHz with a 20Hz/22kHz bandpass filter)
• Noise: -100dBu (22Hz/22kHz bandpass filter)
• Input Impedance: >10kΩ

Instrument Inputs (Inputs 1 and 2)
• Frequency Response: 20Hz - 20kHz +/- 0.1dB
• Gain Range: +13dB to +60dB
• THD+N: 0.004% (measured with 0dBu input and 20Hz/22kHz bandpass filter)
• Noise: -87dBu (20Hz/22kHz bandpass filter)

Analogue Audio Outputs (Outputs 1-4)
• 4 Electronically Balanced Outputs
• Maximum Output Level (0dBFS): +12dBu
• THD+N: 0.001% (0dBFS input, 20Hz/22kHz bandpass filter)

Crosstalk (Channel Isolation)
• Any input to input: > 100dB
• Any output to output: > 100dB
• Any input to output: > 100dB

Dimensions (W x H x D):
• Unboxed: approx. 215mm x 45mm x 220mm (8.5 x 1.8 x 8.7 inches)
• Boxed: approx. 335mm x 275mm x 125mm (13.2 x 10.8 x 4.9 inches)

Weights
• Net Weight: 1.5kg / 3.3lbs
• Gross Weight: approx. 2.39kg / 5.3lbs

Connectivity

CHANNELS AT A GLANCE

IN
No. Format Connector Details
2 Mic/Line/Inst Combo XLR Inc. 2 instrument inputs
2 Line analogue ¼” TRS Jack On rear panel
2 S/PDIF RCA phono On rear panel
2 Loopback Virtual Internally routed software inputs
16 MIDI 5 pin DIN connector Provides 16 channels of MIDI

OUT
No. Format Connector Details
4 Line analogue ¼” TRS Jack On rear panel
2 S/PDIF RCA phono On rear panel
16 MIDI 5 pin DIN connector Provides 16 channels of MIDI

Analogue Channel Inputs (Inputs 1-4)
• 2 Mic XLR Combo (channels 1-2) on front panel
• 2 Line ¼” TRS (channels 3-4) on rear panel
• Automatic switching between Mic / Line (channels 1-2)
• Switching between Line / Instrument Inputs (channels 1-2) via Scarlett MixControl Application
• Switching between +16dBu (low) and -10dBV (high) gain on inputs 3-4 via Scarlett MixControl Application

Digital Channel Inputs (Inputs 7-8) 44.1 - 96kHz
• Stereo S/PDIF input on RCA

Analogue Audio Outputs (Outputs 1-4)
• 4 ¼” TRS Jacks
• Output Level control (analogue) for outputs 1 and 2
• Stereo Headphones on ¼” TRS (also routed to Outputs 3 & 4) with independent analogue volume control

Digital Channel Outputs (Outputs 5-6) 44.1 - 96kHz
• Stereo S/PDIF Output on RCA

Other I/O
• 1 USB “Type B” Connector
• 2 Standard 5-pin DIN MIDI connectors: In and Out
• DC Power Input Connector (for use with supplied universal input power supply)

Front Panel Indicators
• 2 Two segment input meters, -18 and 0dBFS
• “LKD” Locked Indicator
• “USB Connected” Indicator
• Instrument input source selection LED for channels 1 and 2
• Phantom Power (48V) switch and LED for inputs 1 and 2

System Requirements
MAC
OS X 10.6.5 Snow Leopard

WINDOWS
Windows 7 (All versions), Windows Vista (32bit only), or Windows XP SP3 (32bit only)

Huidige model: Emu 1212m PCI
Deze heeft echter maar 1 output (aanloog) (bij geen gebruik van adat).

Ik zoek een interface (extern, liefst USB) met:

minimaal 2 analoge stereo outputs
minimaal 1 stereo input

Toepassing:
Produceren in Ableton
Dj'en via Traktor (en dus minimaal 2 decks gebruiken die ik apart naar externe mixer wil sturen)
Eventueel zou ik het uitgaande signaar van traktor door Ableton heen willen lussen om zodoende de effecten in ableton te kunnen gebruiken.

Ik gebruik hem met name op mijn PC. Echter zie ik het ook nog wel gebeuren dat ik op midden-termijn een laptop koop om af en toe op een feestje te kunnen draaien via traktor. (vandaar de voorkeur naar USB... want ik weet niet of firewire een probleem zal vormen op de laptop. Of is het mogelijk om soort van usb>>firewire adapters te kopen?

Budget +/- 250/300 euro (mag ook 2e hands)

Op dit moment op het oog:

Native Instruments Audio 6
is een top interface i.c.m. traktor.. maar weet niet of deze beperkingen heeft v.w.b. produceren
Kost 270 euro

Focusrite Scarlett 8i6
Kost 250 euro

Focusrite Saffire 6
Kost 172 euro

Focusrite Saffire Pro 14 FireWire
Kost 220 euro

Focusrite Saffire PRO 24 FireWire
Kost 250 euro

Focusrite Saffire PRO 24 DSP FireWire

Kost 300 euro

Ik heb zojuist een aanbod gekregen voor een Focusrite Saffire LE versie. Dit voor 75 euro.

SaffireLE.jpg

Is mijns inzien een zeer scherpe prijs. Kunnen jullie deze interface aanbevelen?
(belangrijkste is dat ik er niet op achteruit ga t.o.v. mijn EMU 1212m PCI interface)

Ik heb zojuist een aanbod gekregen voor een Focusrite Saffire LE versie. Dit voor 75 euro.

SaffireLE.jpg

Is mijns inzien een zeer scherpe prijs. Kunnen jullie deze interface aanbevelen?
(belangrijkste is dat ik er niet op achteruit ga t.o.v. mijn EMU 1212m PCI interface)

Voor €75,= zou ik het absoluut doen, mits natuurlijk nog in perfecte technische staat! De EMU 1212m heeft wel iets betere AD/DA convertors.. maar ik zou me daar niet al te druk om maken.

Back