PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Ik heb het zojuist via Wavosaur geprobeerd maar hier treden dezelfde problemen op, stukken audio worden doorgespoeld / slaat hij over en irritante ruis ...

Met de onboard chip gaat alles prima. Dat de ESI defect is lijkt me niet ... ik denk dat iets op mijn laptop fout is. Wat stelde je nou voor dat ik zou downloaden om audacity als ASIO te kunnen gebruiken ofzo? ASIO4ALL?

Vaak treden problemen op met laptops. Het is om te proberen met opnemen zonder
de stekker van de laptop is aangesloten.
Tevens geeft WiFi vaak een hoop probremen
Probeer wanneer je opneemt de WiFi uit te schakelen.
Probeer een andere USB poort het beste is een usb 2.0.

Ik wil een nieuwe laptop aan gaan schaffen als hart van mijn studio.

Momeneel gebruik ik een dual core asus laptop op iets van 1.6ghz geloof ik, ik kom bijna nooit in cpu problemen, maar ik draai nu ook niet de zwaarste plug-ins.

Wel heb ik regelmatig gekraak om dat bij kleine buffer mijn laptop het niet altijd aankan.
Vooral daar wil ik nu eens van af.

Ik wil tot ca mx 800 euro aan een laptop uitgeven en zoek er ook een geluidskaart bij met minimaal 6 of 8 ins, 2 outs is voldoende. Ik heb ook een midiinterface nodig, minimaal 2x in, liefst iets meer. Verder vind ik een 17 inch scherm (wat ik nu heb) fijn werken.

Iemand die me wat specifieke hardware kan aanraden, ik wil graag probleemloos kunnen werken, dus geen hickups en gekraak meer, is een i5 haalbaar met dit budget? Is een i7 aanmerkelijk beter? Hoeveel zou ik mijn budget moeten verhogen om dat prettige beetje meer te kunnen hebben?

Heb nu 5 jaar met mijn laptop gedaan, zou er nu weer 5 jaar mee willen doen.

Evt vind ik een 2e hands macbook ook interessant, maar ik wil wel binnen het bedrag blijven wat ik in gedachten heb, iemand die me zou willen adviseren?

Wat mag een geluidskaart maximaal kosten?
Als je een goede wilt zonder problemen kan je het beste een RME kopen zoals de Fireface UC.
Mischien een tweedehands RME Fireface 400 voor ca. 375 euro

De Fireface voldoet aan jouw eisen:

Connectivity18 Input / 18 Output channels
8 x Analog I/O
1 x ADAT I/O or 1 x SPDIF I/O optical
1 x SPDIF I/O coaxial
2 x MIDI I/O
1 x USB 2.0
1 x Word Clock I/O
2 x Mic Preamp with digitally controlled gain
TotalMix

Ik wil een nieuwe laptop aan gaan schaffen als hart van mijn studio.

Momeneel gebruik ik een dual core asus laptop op iets van 1.6ghz geloof ik, ik kom bijna nooit in cpu problemen, maar ik draai nu ook niet de zwaarste plug-ins.

Wel heb ik regelmatig gekraak om dat bij kleine buffer mijn laptop het niet altijd aankan.
Vooral daar wil ik nu eens van af.

Ik wil tot ca mx 800 euro aan een laptop uitgeven en zoek er ook een geluidskaart bij met minimaal 6 of 8 ins, 2 outs is voldoende. Ik heb ook een midiinterface nodig, minimaal 2x in, liefst iets meer. Verder vind ik een 17 inch scherm (wat ik nu heb) fijn werken.

Iemand die me wat specifieke hardware kan aanraden, ik wil graag probleemloos kunnen werken, dus geen hickups en gekraak meer, is een i5 haalbaar met dit budget? Is een i7 aanmerkelijk beter? Hoeveel zou ik mijn budget moeten verhogen om dat prettige beetje meer te kunnen hebben?

Heb nu 5 jaar met mijn laptop gedaan, zou er nu weer 5 jaar mee willen doen.

Evt vind ik een 2e hands macbook ook interessant, maar ik wil wel binnen het bedrag blijven wat ik in gedachten heb, iemand die me zou willen adviseren?

Waarom een laptop als hart van je studio? OK, het is mobiel, maar de consessie is een grote. Jou verhaal lezend zou ik heroverwegen of een desktop niet een betere keuze is. Je hebt dan je huidige laptop ook over voor andere zaken... Voor die 800 klus je een mooie DAW in elkaar (ongeveer zo: H97 bord, i5-4690, 8gb ram, 2 ssd's) waar je jaren probleemloos mee vooruit kan. Dat is qua power geen vergelijk met een laptop van hetzelfde bedrag. En hickups in je audio is gewoon een CPU die aan z'n max zit. Wat dat betreft steekt een RME inderdaad met kop en schouders boven de rest uit, en daar betaal je dan ook voor. Wie weet lost de aanschaf van een RME al je hickups al op in je huidige laptop, probeer dat eerst, werkt het nog niet goed genoeg koop je een nieuw systeem en verhuist die RME gewoon mee.

Goed idee om eerst een goede geluidskaart te proberen.. Ik wist niet dat RME ook een usb kaart had, ik ga eens rondkijken voor de Fireface 400 UC. Als ik de aanschaf van een laptop/computer nog even kan uitstellen vind ik dat ook niet vervelend! Thnx. :)

Vaak treden problemen op met laptops. Het is om te proberen met opnemen zonder
de stekker van de laptop is aangesloten.
Tevens geeft WiFi vaak een hoop probremen
Probeer wanneer je opneemt de WiFi uit te schakelen.
Probeer een andere USB poort het beste is een usb 2.0.

ik heb geen problemen gehad met USB 3.0

Ik wil ook een laptop gaan aanschaffen voor produceren. Budget rond de 900/1000 euro (als dit te laag is hoor ik dat ook graag).

Wensen:
- SSD schijf van minimaal 256 gb
- 15 inch scherm
- 8gb of meer intern geheugen

Welke merken etc zijn aan te raden? Hoe zit het met de geluidskaart. Ik neem aan dat de standaard geluidskaart een daw niet aan kan? Zijn er interne geluidskaarten voor laptops die dit wel kunnen of moet ik gewoon een externe kaart gebruiken?

Ik werk volledig in the box en gebruik veel plugins. Ik heb voor een mac gekeken, maar dan kom ik op de macbook pro retina en ben ik rond de 1800-2000 euro kwijt.

Ik zou adviseren om bij SoundSupplies in Rotterdam te informeren.
Tel. 010-265 73 52
Dan heb je een goede laptop voor DAW- of DJ software.

Merken zoals: Dell, Acer, HP kan problemen opleveren voor DAW systeem.

Onboard geluidkaart zou ik niet gebruiken maar je hoeft geen honderden euros uit te geven voor een geluidskaart.
Een merk met voor niet al te veel geld en goede drivers is ESI.
Geluidskaart met stereo in en uit heb je al voor 80 euro zoals de: ESI U24 XL

Als je een goede geluids kaart zoekt met betere AD/DA dan is de RME Babyface een aanrader of een Fireface UC etc als meer in en uit nodig hebt.

Back