fat fb383/mam mb33

Status
Please reply by conversation.

ralph

Stamgast
Een drie-nul-drie zal er nog ff niet in zitten.
Daarom vroeg ik me af of iemand van jullie een van deze klones voor een zacht prijsje kwijt willen....

Mail me maar

die mb33 is een zeer goede keuze, als het om het geluid gaat.
de bouwkwaliteit (potmeters e.d.) is niet helemaal geweldig, dus met een tweedehands moet je het treffen. als je iemand hebt die er netjes mee omgegaan is, geen probleem. maar als iemand wat al te veel meegesleept is door zijn muziek en lekker de beest heeft uitgehangen, kan zo'n mb33 (of freebass) behoorlijk afgeragd zijn. dat geldt trouwens voor de meeste mam-spullen.
gelet op de prijs zou je ook voor een nieuwe kunnen gaan; die wordt ook nog wel 's gedumpt voor weinig. (100-150 euro.)

anyway, voor snel en goedkoop resultaat moet je in duitsland zijn: www.musicstorekoeln.de en www.thomann.de voor nieuw of gebruikt (kleinanzeigen) en www.ebay.de voor (veel) gebruikt....

Bedankt voor de info Leo!
Ik vraag me af wat er dan kapot gaat aan die dingen?
Pot's kan ik me voorstellen. Maar wat gaat er nog meer kapot.
(pot's vervangen lijkt me niet zo'n probleem. ook qua geld)

Is dit trouwens inderdaad de beste optie qua clones(behalve rebirth dan)?

Ik wilde em gaan gebruiken met mijn MAM sq16 als sequencer, lijkt me best cool.

Ik heb de MB33 zien staan bij feedback voor 99 euro en de MB33MKII voor 229 euro. Dus ik zou zo zeggen ga daar ff langs dan heb je een nieuwe!!

ja, dat is waar hè, feedback heeft het ook tegenwoordig.
zou ik dat doen, de mb33 voor 99 euro nieuw is niet verkeerd. ik zou 'm bijna zelf nog gaan kopen. bijna hè.

ik zou het wel bij de 1 houden, persoonlijk, die klinkt vuiler dan de 2 en meer apart. de 2 (ook al heeft-ie dan wat extra's) is al weer veel meer uitwisselbaar met andere apparaten.

Ik heb de MB33 II (van Leo :) )en zo gammel is dat ding nauw ook weer niet. Je moet er wel heel ruw mee omgaan wil je em echt kapot maken. Die van mij is wel eens gevallen en doet het nog steeds.

Origineel geplaatst door sander
Ik heb de MB33 II (van Leo :) ) Die van mij is wel eens gevallen en doet het nog steeds.

En ik had nog zo gezegd dat je er voorzichtig mee moest doen!

Ik heb zelf wel eens 2 mb33's uit het demo-rek van verspuy gekocht, waar iedereen dus vrolijk aan staat te draaien en graaien, en daarvan waren de potmeters echt rot. niet gelijkmatig draaien, kraken, gewoon los (rammelig). heb ook wel eens een 2e hands vf11 gekocht met dezelfde potmeter problemen.

trouwens, ditzelfde heb ik ook bij doepfer maq16/3's meegemaakt: helemaal gammel gedraaide potmeters. terwijl die van mij nog als nieuw is. echt een kwestie van hoe je er mee omgaat.
kan ik me ook wel voorstellen, stel je bent buschauffeur, dan zit je de hele week aan dat grote zware stuurwiel te draaien om de bocht om te gaan en dan moet je in het weekend voor je hobby ineens voorzichtig aan een potmetertje gaan draaien. begrip, ik heb begrip.

weet iemand of ie ook bij feedback rotterdam staat.(of ben ik nu heel lui?)
ik zag online alleen de II.
Ik ga natuurlijk voor de I, wie wil er nou extra functionaliteit op zo'n apparaat?
Die mix van de 2 waveforms vind ik mooi zat!

Status
Please reply by conversation.
Back