welke va zouje kiezen ...asje mag kieze

Access Virus TI & Q+

Huidig een Z1:dj: en een an1x, binnenkort komt er een virus bij,

Zet een ARP Odyssey naast een Prodessey dan heb ik liever de Odyssey. Kun je misschien niet vergelijken, maar waar koop je een Prodessey voor? Voor het gemak van het opslaan van patches, de polyfonie, etc?

VA's, ik vind het nog steeds rare beestjes.

Nou;

1. het is een nieuw product en is niet door 500 man in 3o jaar afgeragd. Uiteraard kan je geluk hebben met een mint exemplaar, maar mijn ervaring is dat een toestel van 30 jaar gewoon niet fris meer aanvoelt, ook al ziet het er op de fotos nog zo mooi uit. Er is biujna altijd wel wat mee. Schuiven die stroef zijn, knopjes die toch een beetje wiebelen, krassen op de synth, krassen in het geluid :D

2. De prodyssey is goedkoper, 2ehands zeker. 400-500 euro is mogelijk. Een Odyssey is 3 tot 4x zoveel tegenwoordig.

3. Polyfonie: 12 ipv 1

4. Ingebouwde EFX...ok alleeen maar een stereo delay en een chorus/flanger. Maar die klinken prima.

5. Geheugen en standaard midi, zodat ie in een studio van de 21e eeuw past. Mede door een remote editor/USB etc.

6. Compact, vol met knoppen, geen keys. Heerlijk voor als je weinig ruimte hebt, geilt op knoppen en keyboards zat al heb om di synth aan te sturen.

Ik ben gelijk met je eens dat een egte anders, 'beter' klinkt. Het punt is we refereren 'beter' aan onze ervaringen die we hebben opgedaan. De ouwe Arp en ook roland SCI etc, is gewoon een deel van het kollectieve onderbewustzijn geworden. En daarmee ook een soort maatstaaf van hoe het moet klinken. Ik heb daar opzich niet zon probleem mee. Mij gaat het vooral om de manier van werken van 30 jaar terug met synths (knoppen etc) niet de sound perse an sich. Een kloon mag van mij gewoon afwijken, als ie op zich zelf maar een goede synth is.
Misschien dat als de huidige jeugd 30 jaar verder is, de ASB sound vintage is en supergewild. Het is heel erg onderschat wat jeudgervaringen doen met de geest en verwachtingspatroon. Daarom hoeft voor mij die 100% gelijke sound niet, is gewoon zelfbedrog...de sound an sich moet goed zijn.

dat alles bij elkaar op en af tellend, kom ik uit op de ASBs...

Ik ben op't moment aan het twijfelen tussen een Blofeld en een Nord Lead/Rack 2. Of dan toch misschien beter een goeie VST synth aanschaffen?

Aangezien ik die ook live wou gebruiken heb 'k nog even een 2ehands Alesis Ion of Micron overwogen, maar daar zijn de meningen zou verdeeld over dat ik 'm maar buiten beschouwing heb gelaten. (Zelfde met de Roland SH-201...)

Misschien een Roland V-synth? :

lekker toetsenbord met aftertouch
uitgebreide osc/filters
goede multi FX
sampling
veel knoppen

vette sound design bak :-)

Als ik mocht kiezen koos ik natuurlijk een Waldorf, als ik niet mocht kiezen koos ik zo'n pauper microkorg of een hippe roland sh206

Volgens mij heb ik eerder Virus TI gezegd, maar ik denk dat ik toch voor een Nord Modular G2x ga dan.

Doe alles maar gewoon.

aangezien ik mn gestart ben
en rondertussen wat verder ben
mn monopoly verkocht
en dus een nord modulair g1 starks in huis heb
hebk wel ff wat inspiratie vols in huis qa sounds maken / creeeren
[klas ook dat de eerste nord mod series klinken as de nord 1 / 2
rawer ..beter ...]

iig heb 300+ over
[mn kawai k5000 + wavestation zijn door mn neus geboordt ]
thnx nog ! :duivels:
dus maar @ kubus ...een evolver gechecked
is een erg inspirerend machientje met egt veeel mogelijkheden
:smeris: zou verboden moeten worden

das mn voorlopige va [ok de evolver is analoog ...] setup ipv mn korgmonopoly

oja korg z1 heb ik sinds dec voor de poly spacey smerige pads ...:okdan:
ik denk dat er nog wel een keertje een blofeld komt niet egt haast mee
liever eigenlijk een kawai k5000
zieje nie soo veel ...:Z

best leuk dit
ook best prijzig
dan was septic nog soo duur niet tydje terug 800voor de twee
http://www.frontendaudio.com/Creamware_System_1200_ASB_p/9661.htm

Ik zou weleens graag een JP8000 willen proberen,
en dan niet voor een uurtje maar voor een weekje ofzo.

lijkt me nauw niks byzonders dat denken mensen van een nordlead/ virus ook denkindie trend
asje al synthjes hebt isdit een verdubbeling

ik ...daarintegen ga eens fm proberen ,..
zojuist gereserved dx200
zoveel leuks over gelezen http://www.vintagesynth.com/yamaha/dx200.php

kheb bv de tx808 2x fm dx7 synth in rack gehad
en tx81z [blewwwwh ]
en begonnen met een dx9 [oei ] wat lastig was dat ik deed electrinca op school [1/2e mts ] en d8 dat snapk wel allemaal nope :slotje:
dus ga t een 2e kans geven met dit monstertje leuk knobbies en sequencing [standalone working ]
en een goed sound engine magk geloven

dan nog een dikke multitimbre va erby voor de extra sound [misschien wel een nova / jd990/k5000

Back