Leuk altijd die synth wars. Puntje bij paaltje komt het toch altijd neer op je kennis van synthese en je vermogen dit te vertalen naar een synthpatch.
ouwe je hebt t by t juiste eind !
fack quotehmhm
Waar het op neerkomt is dat ik vaak mensen bakken synths zie kopen en als je dan in gesprek bent dan merk je vrij snel dat basistechnieken die je voor het serieus programmeren van een synthesizer patch nodig hebt onvoldoende beheerst worden of zelfs volledig ontbreken. Je kunt best een tijd met aan wat knoppen draaien aardige sounds maken, maar op het moment dat jij een sound (met behulp van kennis) precies zo kunt maken als je in je hoofd had is dat een waardevoller begrip dan de aankoop van welke monstersynth dan ook.
Uiteindelijk zijn we natuurlijk allemaal liefhebbers en hoort het hele koop/verkoop gebeuren ook deels bij het spelletje. Ben ik zelf ook niet vies van...........
dit verhaaltje is de basis waar k al eeuwen meee worstel wat wilk een moog hebbie die een pro one / neee prophet
5 welke drum
hebter nu zoveel gehad
denk nogsteeds dat de tr606 t vaaks t is gebleven
nuttig / mooi
tr808 willen istier ... belangrijk ja vor de " koeiebel "
qa synths wat hier egt lang is gebleven = de cs30 topper flexie/ mooie subtiele sounds
looooooooooooooooooks
en de pro one
system 100 hele tyd
hen nu al egt wel 6x een dikke cem bak gehad en beter ook want ze egt allemaal iets anders esq1 / pro one prophet 2000 / ax60 ax 80 helemaal
die is as enige egt warm te nioemen
bedoel maar dat egt veel uitmaak welke ...fabriek wat deed met welke componenten
en dus welke sounds eruit komen
en uiteindelijk watje der zelf mee doet
ik ben ook van mening dat je geen prophet 5 hoeft te hebben laat staan een mini moog om een soortgelijke klank te verkrijegn
beetje afhankelijk welke muziek stroming je zit
asje t niet tek no ....enso maakt ..
denk ik dat je met de " underdog : synthjes best uit de voeten moet kunnen
logish trouwens dat r byzondere sounds komen uit serge
buchla
jp8 / synthex / ps3300 ofso
asje dat nodih hebt om iets temaken ...stopdan!
kom t wel ophalen

hmmm
nog ff quote jahooor !
Ik doel hier overigens op niemand in het specifiek voordat iemand zich aangesproken voelt.
uiteraard asje iets goeds zegt wat klopt moet er wat op gezegd worden ,...niet aleen asje ...de d/t niet snapt snapie

@topicstarter: Voor drone achtige soundscape pads ook zeker zaken als de DSI Evolver. Blofeld zeker leuk, veel mogelijkheden voor relatief weinig geld. Virus Ti kan ook prima. Het gaat om hoe je de boel programmeert. En ik blijf erbij, wil je vrijheid in synthese....je koopt tegenwoordig voor 225-250 een nord micromodular en voor ~350-400 een nord modular rack. Dan kun je echt alle kanten uit (Maja met NI Massive of Absynth ga je dat soort zaken ook echt prima voor elkaar krijgen).