Opgelicht door forum-lid?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

magneteyez

Logical Social Disorder
Ik zit met een probleem. Heb laatst een electribe gekocht van een forum-lid. Geld overgemaakt in vertrouwen dat hij hem ging versturen. Oplichters zitten niet op synthforum, toch? Laatste pb is 2 weken geleden dat hij het geld had ontvangen en de electribe op de post zou doen. Niets ontvangen en op mijn pb`s en emails reageert ie niet.:erm: Gegoogled op zijn artiestennaam, zie ik dat hij de afgelopen 2 weken zo ongeveer elke dag wel Partyflock heeft bezocht.
Iemand een idee wat ik het best kan doen?

Berichtje op Partyflock zetten (wat dat ook mag wezen). Daarna name en shame met artiestennaam en naam van de bankgegevens.

gewoon ff wachte
kan een reden zijn dat de persoon in kwestie ook zn cash ff niet ter beschikking heeft
had laatst ook zoiets met een ad220 ibanes die ik zou langs brengen in adam omdat ik daar dsu ook een waldorf xt zou kopen hoorde niks meer vd
waldorf figuur
1x nog
dus ik zou opsturen is 2x mis gegaan
asje maar contact ondehoudt want ondertussen is het app inkwestie ....
al van een ander

communicatie is de key factor

je bent er zo achter waar iemand woont
knokploeg is laatste red middel
want geld terug via bank heb ik nog nooit meegemaakt / hier gelezen
blijft KUT !:r

Geld terugboeken kan niet. dat kan alleen bij een automatische incasso.

Name and shame vind ik op zich wel een goede, maar dan geef ik hem nog een week, om hem de kans te geven van z`n goede kant te laten zien.

Overmacht gaat er bij mij niet in. Ik heb gezien dat ie online is geweest, maar hij leest z`n pb`s niet.

Thanks in ieder geval voor de reacties

Op het synthforum zit een doorsnee van de nederlandse samenleving dus ook oplichters. Blijf daarom nadenken.
Het hoeft overgins niet zo te zijn dat het hier om een oplichter gaat. Het zou ook kunnen zijn dat hij in deze dagen bij zijn ouders thuis of elders vertoefd.
Stel alles komt toch nog goed, zou je dat dan hier kunnen posten. Ik zie namelijk vaker 'oplichters-threads' en weet dat sommige gewoon opgelost zijn. Niet allemaal, maar wel sommige.

Ik zou me idd nog niet zo druk maken , heb je over een maand nog niets ontvangen dan kun je altijd nog even met R-ond langs gaan ;)

Als het uiteindelijk goed komt zal ik dat zeker hier posten om jullie vertrouwen in de mensheid te herstellen:engel:

Dat hij ergens anders verblijft zou best kunnen, maar hij heeft wel de tijd om op partyflock te hangen, maar niet om mijn, inmiddels 7 berichten, te beantwoorden?

Het hoeft overgins niet zo te zijn dat het hier om een oplichter gaat. Het zou ook kunnen zijn dat hij in deze dagen bij zijn ouders thuis of elders vertoefd.

hij is toch net nog online geweest? staat in de post boven de jouwe

hij is toch net nog online geweest? staat in de post boven de jouwe
Online kan, maar een pakketje opsturen is anders. En als ie nu zou mailen: "Ik ben ff niet bij me thuis, dus ik kan niet zeggen wanneer ik precies het pakketje op de post doe, maar ik doe het echt...!", dan wordt dat waarschijnlijk ook niet geloofd.

Ik denk dat een weekje extra geduld het beste is.

Even een update:
Op 31 december reageert ie eindelijk;
Er waren wat complicaties met het verzenden. Hij had nl. ook iets anders verkocht en had mijn ER-1 verstuurd naar die andere gast:gaap:
Maar hij had hem weer binnen en zou er voor zorgen dat ie uiterlijk 2 januari verstuurd zou worden. Hij vond het allemaal vervelend en snapte wel dat ik pissed was. Mocht het niet lukken dan zou ie hem zelfs komen brengen:erm:

Jullie raden het waarschijnlijk al. We zijn nu 4 dagen verder en nog steeds niets ontvangen. En die gozer reageert niet meer op mijn mails:r

Ik heb zojuist een mail verstuurd dat ik aankomend weekend zijn naam ga besmeuren op de diverse websites en aangifte ga doen van oplichting...

Idd gewoon aangifte doen... ik neem aan dat je zijn gegevens hebt. Krijgt ie leuk bezoek van de :smeris: Of jij hiermee je geld terug krijgt is een 2e. iig veel succes ermee.

of het oplichting is weet ik niet, maar het is tot nu toe zeker enorm onzorgvuldig.
als je iets verkoopt, en de centen zijn binnen, dan is het apparaat niet meer jou eigendom, maar van de koper.
dan zou het in principe, als daar verder geen afspraken over zijn, per omgaande direct op de post moeten gaan.
maar ik heb wel eens meegemaak dat een pakketje opeens 2 weken onderweg was bij de post ( poststempel was het bewijs)
ondertussen had ik al wel, zwaar geirriteert, contact met de verkoper gehad, die daar dus niets aan kon doen.

sucses.
groeten,
jeroen

Zou altijd even telefoon uitwisselen en reputatie checken bij dit soort aankoopjes.

Als verkoper moet je twee pakketjes toch wel uit elkaar kunnen houden. Hoe moeilijk is dat? :D

Heb je er een foto van gezien???
Iedereen kan wel iets aanbieden...dat bestaat uit lucht...

Je hebt alleen zekerheid als je hem persoonlijk gaat ophalen. Ik heb nooit anders gedaan, al moet ik 200 km rijden.

Zou altijd even telefoon uitwisselen en reputatie checken bij dit soort aankoopjes.

Idd sowieso even volledige gegevens uitwisselen...maar ja wie zegt dat dat dan weer correct is.......
Maar ook wat Jeroen zegt is mij ook wel s gebeurt..zowel als ontvanger als verzender....die mongolen van de post moeten echt beter met ONZE spullen omgaan.....zie bij gevoegde foto van een model Ferrari die ik naar België had verstuurd en hoe die is aangekomen. Zat in originele doos ook nog + kartonnen doos met koeieletters met "voorzichtig breekbaar" erop. Waarde zo'n 65 a 75 euro voor dit model.
Uiteraard een declaratie annex schadeformulier opgevraagd en verstuurd, nog steeds geen antwoord op mogen ontvangen van die fijne mensen van de TNT.:r

Attachments

• Kapotte Ferrari 250 GTO.jpg
    Kapotte Ferrari 250 GTO.jpg
    443 KB · Bekeken: 97
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back