Goede module?

Als het je enige / eerste module wordt, laat de D2 dan links liggen en zoek een tweedehands 307 of een rm1x. Alletwee denk ik geschikt voor wat je ermee wil doen, als je met een budget zit. Ze zijn beiden helaas ook wat meer dan de 270 euro die je in gedachten hebt. Verder zijn er mensen die best knappe resultaten halen uit een mc303. Deze ligt dik in je budget.

Wat je ook kan kopen is een quasimidi quasar. In principe zou je er heel veel mee kunnen editten, maar daar heb ik me niet zo heel erg in verdiept.

Het is wel een bak met enorm veel presets.

Re: bits 16-24

Re: bits 16-24

Origineel geplaatst door linda
Hoi

Ik lees dat een goede geluidskaart 24 bits 96k moet zijn.
mijn vraag is geld dit ook voor de geintregeerde geluiden in de nieuwe keybords, zoals de yamaha tyros, en de VH7 van Roland.
Of zijn deze altijd 16 Bits.

Ik kan namelijk nergens in de specificaties terug vinden hoeveel Bits deze zijn.

Bijna alle instrumenten "zijn" 16 bits, 44.1 kHz. Ik vind het verreweg voldoende. Je signaal is heus niet zo vreselijk cool dat je meer dan 16 bits nodig hebt. 44 kHz is een tikje laag, maar de discotweeters stoppen al bij 12 kHz, dus dan is 24 KHz samplen (in theorie) al genoeg. Een CD heeft dat ook en we zeuren daar (bijna) niet meer over. MP3 snapt al hemelaal niks boven 12 kHz.

Sommige geluidskaarten en recorders kunnen wel meer aan. Het grote nadeel is dat 24 bits 50% meer ruimte op de schijf vraagt en 96 kHz, meer dan 100%. Daarom zijn de samples in de synths vaak mono en 16 bits (of minder!), waarna de effectmodule dit stereo "maakt".

Bij het bewerken (zoals effect processors etc.) moet er meer bitjes worden gebruikt om het verlies bij verwerken (is vermenigvuldigen) te beperken.

Ik zou er vanuit gaan dat de synths 16 bit 44.1 kHz is tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

Gekozen voor een nieuwe D2 als module

Gekozen voor een nieuwe D2 als module

Bedankt voor jullie advies omtrent een goede module....

Ik heb gekozen voor een nieuwe Roland D2 groovebox..

Ikweet dat hij kut te editten is.. amper buttons, geen sliders, geen keyboard..

Waarom heb ik hem dan gekozen? Wel:

- Hij is goedkoop
- Ik wil hem als module gaan gebruiken, ik ga hem met mn RM1x aansturen.. dus daar zitten genoeg draaipots op zodat ik bv de filters op de d2 aan kan sturen...
- Er zit een complete 505 engine in. Dus ik ga uit van goede sounds...
- Hij is 64 stemmig.. 4 sounds per patch..
- Verder is hij lekker compact, past mooi naast mn yamaha'tje.. hopen dat dat oranje - blauw niet gaat vloeken met elkaar :-)
- Hij schijnt goed te editten te zijn op de PC met een MC-505 editor..

Tja.. ik zal de praktijk ervaring ook effe posten.. ik hoop dat alles lekker smooth met elkaar gaat werken (duim-duim)

Grtz guys..

Origineel geplaatst door BananaWorld
Wat je ook kan kopen is een quasimidi quasar. In principe zou je er heel veel mee kunnen editten, maar daar heb ik me niet zo heel erg in verdiept.

Het is wel een bak met enorm veel presets.

He bah!
Niet doen!!

Ik heb R 1 gehad maar hij klonk als een JV1080 met een deken over de tweeters zo dof en bleergh!

He bah!
Niet doen!!

Ik heb R 1 gehad maar hij klonk als een JV1080 met een deken over de tweeters zo dof en bleergh!

Dit is weer een zeer bekende discussie. Hoe klinkt de quasar nu. Ik ben er zeer tevreden mee, maar Bass blijkbaar niet.
Als je hem te dof vindt klinken kan je natuurlijk van eq'en, wat exciten, compressen, effecten meegeven en weet ik allemaal niet wat.
DE BEPERKING LIGT IN JE EIGEN HANDEN!!!

Ik geloof dat ik die bak zelf niet zo snel zou weg doen. Hij zit barstensvol geluiden en dat is handig als je ergens nog een basje of stringetje tekort komt. Ik ben alleen nog opzoek naar de TRE-expansie, maar die is wel lastig te vinden.

Back