voor iedereen met een tr 808

ik zou wel willen weten welke er het beste uit komt met een bassline over de percussie sounds en welke er het beste overeind blijft staan. of zou er geen verschil zijn, lijkt me wel namelijk. erg leuk en informatief het switchen tussen de verschillende drumbakjes.

Wat denk je zelf?
Als het verschil al moeilijk A/B te horen is op een kale track zonder processing (eq, compressie, effecten etc.) - zou je het dan beter horen in een track waar alles ingebed / gemasked is in een mix met een dikke baslijn, pads, leads etc. eroverheen? En dan nog gemasterd? En dan niet een paar seconden snippet A/B maar gewoon individuele tracks?
Knappe jongen, denk ik, als je er dan nog iets aan afhoort. En dan komt punt twee: stel je hoort dan misschien 'n verschil, maar is het noodzakelijk slechter of alleen 'anders'.
Kortom, tegen de tijd dat je dan jezelf er dan nog druk erover gaat maken... :D

oke sorry het was maar een suggestie. ik dacht alleen dat de ene sound intoleranter zou kunnen zijn dan de andere sound. maar inderdaad krijg je een ander mix en is het weer in orde.

Ik heb een cr8000 als aanvulling op mn tr808 (een aanrader trouwens)

ze kinken niet hetzelfde maar in een track hoor je dat zogoed als niet, laat staan dat je het verschil hoort in een track tussen een 2 tr808's of een tr808 met een miami.

Ik heb mn tr808 nog nooit getuned, afgesteld, kweet zeker dat ik em anders zou kunnen later klinken als we wat gaan sleutelen en verbeteren met verse componenten.
Dat gaat niet gebeuren natuurlijk, het karakter moet je behouden hé ;)

Is er iemand die zijn 808 een tijdje kan missen? Ik heb ooit met samples ervan tribute videootjes gemaakt op youtube en zou wel eens een echte willen proberen. Hoeft optisch niet super te zijn, MIDI hoeft ook niet, wel goede klank

https://www.youtube.com/watch?v=oCa8prvT9yM

Is er iemand die zijn 808 een tijdje kan missen? Ik heb ooit met samples ervan tribute videootjes gemaakt op youtube en zou wel eens een echte willen proberen. Hoeft optisch niet super te zijn, MIDI hoeft ook niet, wel goede klank

https://www.youtube.com/watch?v=oCa8prvT9yM

Ik ben al een tijdje op jouw Youtube kanaal geabbonneerd en luister geregeld. Niet alleen gewoon om te luisteren maar ik heb er ook wat van opgestoken.

En ook jouw BPM-list met vermelding van de gebruikte drummachine vind ik zeer interessant.
http://www.harlemnightsmusic.com/bpmlist.cfm

Hopelijk kan je snel een TR-808 in bruikleen aan het werk zetten.
Wil dat zeggen dat je een nieuwe reeks met de TR-808 gaat maken? :{

Thx! Ja zou hem zeker voor zo'n tribute gebruken, zoals ook de tr
909 die ik ook hier via SF te leen had. Met de 909 was het verschil in klank met samples erg groot (zie bijv 909 Electribe tutorial vs. TR909 House Classics), ik ben benieuwd hoe dichtbij ik zat met 808

Klopt, een interne trimpot stelt het noise level voor clap, snare en toms.
Zie bijgesloten PDF.

Attachments

• noise_poti-1.pdf
    379,9 KB · Bekeken: 112
Mijn europeese TR808 doet toch heel erg booooooooooooooooooooom hoor! :D

De XR10 kwam later dan die tracks, en samplede paar van die typische jam&lewis sounds, een Franse jongen heeft nu hun linn 9000. Ook de cameo snare was uniek en werd daarna in veel nrs uit die tijd gesampled, ook in xr10

Veel producties van Jam&Lewis gebruikten de Kawai XD5 drumsynth. Hoor je direct die lekkere sound van hen terug. Tip hoor.

Iemand die zijn boooooooooooom voor even kan missen? Had wel reactie gehad maar nog niet concreet, thx

:)

Lenen zie ik niet zo zitten, maar je mag gerust langs komen om patterns in te kloppen / recorden. 'T is wel een Miami, da's natuurlijk niet hetzelfde... ;)

Back