voor iedereen met een tr 808

maar ook daar kan één van 2 best open zijn geweest en getuned of verlopen zijn zijn
om je een idee te geven, wanneer de piek van de subbass 10hz verschil heeft (bijv 60hz t.o.v. 50hz) dan kan dat in dezelfde kamer het verschil geven als ervaren als een tick, of serieus druk op de oren. physics 1:!

Wat is een 808 optisch in goede staat na meer dan 30 jaar?
Ik zie ze op Ebay met krassen, vlekken, verwisselde knoppen, lelijke MIDI etc waar soms alsnog E2800 voor gevraagd wordt en welke omschreven worden als 'in goede staat' met 'enige gebruikssporen'.

Ik bedoel is echt in goede staat realistisch?

ebay (vooral met die prijzen) vind ik ook geen goede referentie.
gebruikssporen zijn natuurlijk heel gewoon, maar diepe krassen, missende knoppen, verschrikkelijk krakende knoppen, gaten, flinken butsen, 6 missende schroeven etc. noem ik niet 'in goede staat'.

de huidige marktwaarde is ook idioot. je ziet de prijzen ook steeds meer stijgen doordat men denkt: "oh, de prijzen gaan omhoog, nou dan doe ik er nog een paar honderd bovenop."

voor een goede 808 zou ik vooral hier in het land zoeken, en dan zelf gaan kijken.

i.d.d.
In goede staat is voor mij:
- heeft alleen in niet roken studio gestaan en al helemaal geen wietlucht
- uit direct zonlicht (wit nog steeds redelijk wit, niet geel)
- onder een stofhoes
- met zorg met enige regelmaat afgelapt
- niet beduimeld en vol huidvet
- van een liefhebber

zaken als weekmakers in plastic e.d. verkleuren toch wel, maar roest, krassen, bladderverf e.d. hoeft echt allemaal niet.

vind ik persoonlijk wel ja, vettere aanslag vooral... echt smerig.

tja minder actieve hersencellen, je bent dan steeds sneller tevreden :D

voor een goede 808 zou ik vooral hier in het land zoeken, en dan zelf gaan kijken.

Heeft ook mijn voorkeur maar ik kan er geen vinden tot nu toe.
Op Marktplaats eerder paar mensen die er 1 te koop aanboden gemaild maar die reageerden niet.

Ok, maar wat Monotron zegt over zijn BD?
Geen BOOOOM, dat lijkt me toch niet heeel fijn voor E2500.

En... een 'serviced' exemplaar: loop ik dan niet het risico dat er componenten vervangen zijn door alternatieve moderne componenten waardoor hij niet klinkt zoals het hoort?

ik weet niet wat het verschil zou moeten zijn tussen een 808 met BOOOM en een zonder want ik heb er maar 1 gehad.
Deze heb ik af en toe in m'n woonkamer staan met een KRK subwoofer.

Dan kan ik precies 10 minuten spelen met de BD decay 75% open want daarna komt de buurman van schuin boven me naar beneden klagen dat ie weg trilt.
Dat zijn dan toch 1 betonnen plafond van zo'n 30 cm en 2 betonnen muren verder...

Als de oude 808s, dus de mijne, geen BOOM hebben dan vraag ik me af hoeveel mensen er
aan de deur komen als ik er wel zo een zou hebben ;)

Ik denk dat dat "geen BOOOM" verhaal voor het grootste gedeelte te maken heeft met het bereik van je speakers etc. Mijn 808 heeft een hoorbare booom van max 3sec over mijn afluister monitors, maar als ik op de scope kijk dan loopt die wel veel langer door maar hoor ik hem alleen niet meer.

ebay (vooral met die prijzen) vind ik ook geen goede referentie.

wat is dan wel een goede referentie?
over het algemeen wordt de waarde van vintage gear door eBay en Amazon behoorlijk beïnvloed omdat dat de voornaamste plekken zijn waar dat soort spul globaal wordt verhandeld

Ja en waar 10'jaar geleden Henk en Ingrid nog niet slim genoeg waren om ebay te googlen voordat ze de vintage van zojuist overleden schoonpa, van zolder op marktplaats pleurden, weet je vandaag de dag zelfs van de meest vreemde spullen, waar je totaal niks mee hebt binnen 1min googlen de actuele waarde.

Maar je kan altijd blijven dromen natuurlijk dat je er eentje tegnkomt voor 1.200 van een altruistische wereldvreemde liefhebber :D
Die tijden zijn al lang voorbij...

Die tijden zijn al lang voorbij...

Jammer is dat heh... zelfs met camera's, die voor 2 jaar terug nog voor leuke prijzen bij de kringloop waren te vinden. Nu is het zelfs bij de kringloop de hoofdprijs.

een kennis van me had er een half jaar terug nog één te koop, voor 1100 euro.
dat ding heeft een maand op marktplaats gestaan voordat hij verkocht was.

ebay is leuk om te zien waar de prijzen naartoe gaan, voor de actuele waarde kan je naar mijn idee het beste kijken naar de prijzen bijv. hier op het forum. met wat geduld lukt het wel.
op die manier heb ik vaker spullen gekocht: gewoon even wachten.

als je haast hebt en meteen een 808 wilt hebben, dan kan je op ebay goed terecht.

persoonlijk zou ik dan nu eerder een miami of iets dergelijks kopen, als het geld niet in je zak brandt..

Miami heb ik ook gedaan, meer dan jaar geleden al weer, sindsdien geen drang meer gehad naar TR-808, de TR-8 is een mooie 909, ,maar de 808 is totale deceptie voor mij. Ik hou hem voor de TR-909, maar ales 808'ish komt steevast uit m'n Miami

Back