voor iedereen met een tr 808

Ok, ja als je dát zoekt, dan zit je idd aan een orginele 808 vast, voor mij zou het een punt zijn, om juist naar een alternatief uit te wijken.

Het komt door je decay settings....als je hem net op de rand zet en je hebt een hoop fx's in je kick chain krijg je patterns waar uren naar kan luisteren omdat ze zo organisch zijn.....krijg bijna weer trek in een 808.

Ahhh ok, snap em kan ik me wel iets bijvoorstellen als een soort van LFO zeg maar

met de miami

Dank!

De Miami kick klinkt iig veel beter dan de Tip Top kick, die bromt niet eens, ja met accent voluit een klein beetje als je geluk hebt.
Het stapelen doet ie ook een stuk overtuigender dan de Tip Top kick vind ik.

Een 808 lijkt zich wat grilliger te gedragen met meer in het oor springende uitspattingen en timbre verschillen. Ik snap wel dat niet iedereen dat trekt maar ik vind dat juist lekker.

Ik vraag me af waarom de analoge klonen anders stapelen dan een 808 want zowel Acidlab als Tip Top zegt een 1 op 1 kloon afgeleverd te hebben.

Tis volgens mij meer de sequencer dan de bass synth zelf, lijkt wel of die zich verslikt, doet die dat ook als die extern gesequenced wordt door bijv Cubase?

kan je hetzelfde gewoon eens schoon opnemen? en dan gewoon op ongeveer de helft vasn het huidige ingangvolume, zodat je voldoende headroom hebt op die momenten, ben wel benieuwd hoe het dan klinkt. Ik word hier niet warm van, zou ik eerder frusterend vinden.

Dit is schoon, maar (zoals je zelf al aangeeft) werd de output zo heet van de 808 dat mijn mixer het maar slecht trekte en kreeg ik idd die extra vervorming. In het begin vond ik het ook lastig om er omheen te werken maar nu ik er goed mee om weet te gaan is het een waardevolle feature geworden die voor extra dynamiek zorgt IMHO.

Ff wat anders opnemen zal hem niet zo snel worden voor mij daar ik nog steeds alles op tape doe en ik geen zin heb om het even om te gooien (moet ik de computer gaan aansluiten in de studio etc)

Maar misschien is er hier nog iemand met een 808 die het wel kan doen voor ons?? :)

Zou mooi zijn, ben benieuwd wat dit nou veroorzaakt, de flange/distortion is een kwestie van hard insturen, maar die volume wisseling is raar, want hij zou maar 1 voice moeten hebben toch? En die speelt, of niet, dat stapelen, zou je eerder verwachten met samples waar de tail v/d een over de ander heen valt. Vreemd fenomeen...

Het heeft blijkbaar te maken met het "te langzaam" leeg lopen van verschillende componenten binnen het BD circuit waardoor er elke keer een beetje waarde blijft hangen en er dan weer 100% bij komt. Dus dan word de 2de kick 100% + dat beetje wat was blijven hangen. (staat ergens in deze draad uitgelegd)

Tis volgens mij meer de sequencer dan de bass synth zelf, lijkt wel of die zich verslikt, doet die dat ook als die extern gesequenced wordt door bijv Cubase?

Ben ik ook wel benieuwd naar nu je het zegt.
Calling all 808 owners!

Pfff... duur gemierenn**k om wat? :D

Misschien kan ik er beter eerst 1 huren voor een weekje ofzo voor het geval ik zelfs de 808 niet als een 808 vind klinken 8)
Zijn er mensen die ze verhuren eigenlijk?

Het heeft blijkbaar te maken met het "te langzaam" leeg lopen van verschillende componenten binnen het BD circuit waardoor er elke keer een beetje waarde blijft hangen en er dan weer 100% bij komt. Dus dan word de 2de kick 100% + dat beetje wat was blijven hangen. (staat ergens in deze draad uitgelegd)

Ja heb ik ook ergens gelezen, het hangt geloof ik wel af van de voltage op het moment dat de volgende kick begint te spelen, kan ook zo zijn dat het 100% - is, als de voltage - is, waardoor ie soort van cancelled na de attack.

Wie weet hebben AL , TTA en misschien ook Team AIRA wel besloten dat deze 'nukken' niet wenselijk zijn en 'verbeteringen' aangebracht in hun klonen. :stupid Want zo te horen is niet iedereen blij met het effect.

rustig aan, ik heb ook heel erg lang gespaard en ruim een jaar gezocht naar een goede 808 voor een normale prijs.
de lange bass drum gebruik ik overigens vrij weinig, ik houd hem meestal vrij kort. dat werkt voor mij beter in een mix, bovendien maak ik toch geen miami bass ofzo.

rustig aan, ik heb ook heel erg lang gespaard en ruim een jaar gezocht naar een goede 808 voor een normale prijs.
de lange bass drum gebruik ik overigens vrij weinig, ik houd hem meestal vrij kort. dat werkt voor mij beter in een mix, bovendien maak ik toch geen miami bass ofzo.

Ah ok.
Waar heb je hem uiteindelijk gevonden?

Back