Powercore Firewire probleem

ferrybeer

Stamgast
Sinds kort had ik een Powercore Firewire aangeschaft.
Ik heb netjes de laatste versie van de website geplukt en mijn systeem voldoet ruim aan de eisen.

90% van de keren dat ik mijn powercore aan heb staan de plugins Disabled en geeft de powercore config aan ''Device not responding''.

De overige 10% dat de Powercore Firewire het wel doet als je de plugins laadt crasht de boel na 5 a 10 minuten met een blauw scherm, en blijft zich herhalen tot je de powercore weer uitschakeld.

Ik gebruik overigens een onboard firewire aansluiting.

Iemand een idee waar dit kan liggen?
Bedankt.

Weet niet of het de oplossing is, maar bij werkte het niet eerder naar behoren tot dat de latency van de audio interface op 1024 samples gezet was.

Ik had de kabel van de powercore gebruikt, erg kort voor mijn doen.
Deze gaf dezelfde probleem als de +4m kabel die ik erna had aangeschaft, maar goed om te weten.

Dit is de eerste en enige firewire apparaat dat ik ooit gebruikt heb.

Als ik de PowerCore config open en onder plugins kijk begint deze al te haperen waarna de melding in status verschijnt ''Device not responding''

Plugins wordt als Disabled weergeven.
Ik heb het boekje precies nagelopen om te kijken of ik misschien iets fout had gedaan, maar tevergeefs.

Momenteel ( tot dat hopelijk mijn nieuwe geluiskaart arriveert ) gebruik ik een audigi kaart van creative dat ik ingesteld had op 1024 samples en in verschillende DAW's uitgeprobeerd had.

Het is me een paar keer gelukt om deze aan de praat te krijgen, maar crashed na ongeveer 5 tot 10 minutren waarna Windows meld dat er een probleem is vastgelegd in mijn USB poort. ( is aangesloten op onboard firewire )

Maargoed, hierbij mijn systeem.

Acer m3630

650 watt voeding.
Intel Q6600 @ 2,4Ghz 8mb l2 caché
4 GB 2 x 2GB corsair @ 800 Mhz
Geforce 8600gts 256MB ddr3

VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller (firewire )

Ik gebruik momenteel een legale copie van Windows Vista Ultimate 32 bit.
De nieuwste stuurprogramma beschrijft deze als compatibel.

Verder zou ik niet specifiek betrouwbare informatie kunnen geven over mijn moederboard gezien Acer custom Mobo's produceerd zonder ook maar enige informatie achter te laten.

probleem zit hem in de driver, heb exact hetzelfde probleem. bij mij werkt die op de volgende manier
start windows op met de powercore aan
draai de powercore setup en kies "repair" (reboot NIET)

start hierna NIET de control panel. De powercore moet nu probleemloos werken tot de volgende reboot.

Lastigm, maar TC weet van het probleem en er komt hopelijk snel een update.

Ahh.

Ik zie twee dingen die een beetje pijn doen aan mijn ogen...

1 Vista.... (zie veel andere topics)

2 de VIAchipset. (zie ook veel topics)
De VIAchip staat er om bekend niet stabiel te werken voor dit soort zware toepassingen.

Ik weet bijna 100% zeker dat je probleem is opgelost met een ander FWkaartje.
Feedback verkoopt ze ook. ADS PYRO PCIe firewire kaart.
(vraag mij niet wat hier in het merk en wat het type is =))

VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller (firewire )

Ik gebruik momenteel een legale copie van Windows Vista Ultimate 32 bit.
De nieuwste stuurprogramma beschrijft deze als compatibel.

Verder zou ik niet specifiek betrouwbare informatie kunnen geven over mijn moederboard gezien Acer custom Mobo's produceerd zonder ook maar enige informatie achter te laten.
ik denk niet dat het aan je pc ligt (die is zeker snel genoeg)

ik zou eventueel mijn PCI kaartje met Ti chipset uit kunnen lenen ... je woont relatief dichtbij

ik denk niet dat het aan je pc ligt (die is zeker snel genoeg)

ik zou eventueel mijn PCI kaartje met Ti chipset uit kunnen lenen ... je woont relatief dichtbij

Hoi Ramoonus,

Dat zou opzich geweldig zijn denk ik.

Ik heb al mijn geld uitgegeven aan mijn nieuwe homestudio, en nu heb ik deze ( op mijn geluidksaart na ) bij elkaar gespaard met pijn en moeite, moet ik nog een firewirekaart erbij kopen ook...

Ik weet niet hoe de powercore is in zijn stabiele form, maar tot nu toe heb ik er weinig positiefs uit kunnen halen voor de prijs wat ik er voor heb betaald.

Ahh.

Ik zie twee dingen die een beetje pijn doen aan mijn ogen...

1 Vista.... (zie veel andere topics)

2 de VIAchipset. (zie ook veel topics)
De VIAchip staat er om bekend niet stabiel te werken voor dit soort zware toepassingen.

Ik weet bijna 100% zeker dat je probleem is opgelost met een ander FWkaartje.
Feedback verkoopt ze ook. ADS PYRO PCIe firewire kaart.
(vraag mij niet wat hier in het merk en wat het type is =))

Ja het ligt duidelijk aan de firewire poort idd.
Windows vermeld ook na de crash dat er een probleem is vastgelegd in de USB poort ( ik neem aan de ze met USB de firewire poort bedoelen )

probleem zit hem in de driver, heb exact hetzelfde probleem. bij mij werkt die op de volgende manier
start windows op met de powercore aan
draai de powercore setup en kies "repair" (reboot NIET)

start hierna NIET de control panel. De powercore moet nu probleemloos werken tot de volgende reboot.

Lastigm, maar TC weet van het probleem en er komt hopelijk snel een update.

Dat lijkt me stug, gezien de problemen worden verholpen door het gebruik van een fatsoenlijke firewire kaart ( bij de meeste )

Bij de eerste installatie werkt deze wel, maar crashed na 5 á 10 minuten met een foutmelding over mijn USB? poort

Nou mijn vermoden was bevestigd, het lag NIET aan de TI of VIA Chipset
net een TI kaart gehaald en EXACT hetzelfde probleem, wel 45,00 verder, maar nu weten we het i.i.g zeker.

deze kaart is wel PCIe, dus ik laat hem er lekker inzitten (meer bandbreedte op de bus) maar het initialisatieprobleem onder vista gaat het niet oplossen.

Fijn om te weten.

Ik ben niet van plan mijn PC te downgraden naar XP.
Ze mogen eens werken aan goede stabiele drivers voor Vista.

XP wordt inmiddels allang niet meer verkocht ( behalve voor EEE pc's ), en Vista is de standaard van vandaag.

Zou iemand zo vriendelijk kunnen zijn om me te vertellen welke Firewire kaart 100% goed communiceert met de Powercore firewire. Mijn voorkeur gaat naar PCI-e 1x, maar PCI is ook welkom. Eventuele Link naar product is ook zeer welkom. Bedankt!

Het is al erg genoeg om voor zo'n duur apparaat er nog achter te moeten komen dat er een ''speciale'' firewire kaart gebruikt moet worden, laat staan het zoeken naar een geschikte firewire kaart met een risico dat ook die niet werkt.

Ik kan mij dat goed voorstellen ja.

Ook omdat ik hetzelfde meegemaakt had bij de M-Audio FW Audiophile.
Hier lukte het wel met TI maar M-audio wist van niets.
Ze zouden mij trouwens ook nog een cadeautje opsturen voor de moeite.
Helaas nooit iets mogen ontvangen. :okdan:

Hebben jullie het eigenlijk al op een ander PC geprobeerd?

Ik citeer

System requirements
Mac:
Desktop or laptop.
G4, G5, or Intel (733mHz or better).
Mac OS X 10.4 or higher.
512 MB RAM or more.

Windows PC:
Desktop or laptop.
Pentium 4, 1.4 Ghz or better.
Windows XP or higher.
512 MB RAM or more.

6000, X8, FireWire and Compact:
400 MBit FireWire connector (IEEE 1394)

Mijn systeem voldoet ruim aan de eisen.

Als er een speciale firewire chipset nodig is om de Powercore aan de praat te krijgen vind ik dat ze dit verplicht moeten melden.

Ik informeer en zoek me helemaal suf naar een redelijk goedkoop 100% werkende alternatief voor mijn firewire probleem en tot heden ben ik niet veel wijzer geworden.

Ik ben ook zeker niet van plan nog eens 100 euro uit te geven aan een ( stabiele ) Firewire kaart, gezien mijn PCI sloten al volgegooid zijn en ( vermoedelijk ) mijn PCI-e 1x wordt geblokeerd door mijn dikke videoplank

Ik twijfel wel eens of de Powercore een goede investering is geweest, gezien ik met mijn simpele E-MU 1616m DSP volle projecten open kan gooien met c.a. over de 20 zware plugins op 5ms ( raar maar waar )

Maargoed, vond het wel interesant om de powercore uit te testen, maar zo schiet het ook niet op natuurlijk.

Back