Powercore Firewire probleem

Ik blijf de repair option wel draaien, is ff 2min na iedere boot, maar dan werkt het weer voor de rest v/d dag.............

de validation uitzetten lost het probleem niet op. Hoe zet ik deze trouwens nu weer aan?

Dat was en is voor mij absoluut geen oplossing.
Tevens was deze in Vista zeer onstabiel.

Er is ( nog ) geen definitieve manier om Windows signed drivers permanent uit te schakelen.

Bij elke hack wordt deze weer ongedaan gemaakt door een update van Windows ( uiteindelijk )

Het ziet er naar uit dat dit een bekend probleem is, en ik vind het schandalig van TC dat ze hier nog geen oplossing noch een fatsoenlijke reactie kunnen bieden.

Windows Vista is de standaard van vandaag, Windows XP wordt niet meer vgeleverd bij ondersteunende computers. De Powercore wordt nog volop verkocht, dan vind ik dat ze deze ook functioneel moeten maken of de Windows Vista compatibilities logo moeten verwijderen totdat ze een oplossing hebben gevonden.

Sterker nog, mijn DAW heeft BETERE ondersteuning op VISTA dan op XP (behalve voor de Powercore dan)

Zowel m'n ASIO configuratie als m'n ACPI en multicore ondersteuning zijn in Vista vele malen beter dan onder XP. Alles werkt soepel, geen shared interupt conflicten, AHCI driver problemen etc. etc. ALLES werkt gewoon en top!

i.i.g. geval heeft dit weekend bevestigd dat het probleem NIET te herleiden is tot een Vista installatie, een bepaald type FW kaart, of zelf een mainboard. Het is domweg een ZEER SLECHT geschreven driver die na een reboot direct door Vista overruled wordt.

Ik ga nog maar weer eens een ticket aanmaken bij Tech Support met een duidelijke klachtomschrijving. Ik doe m'n X8 zeker niet weg, want de plugins zijn SUPER, net vorige week nog de TAPFactory gekocht.

Maar ik zal blij zijn wanneer dit is opgelost

Momenteel moet ik het maar doen met de standaard bundled plugins ( waarvan ik vermoed dat ze nogal outdated zijn ) Verder heb ik nog een voicemodeller plugin. Verder houd ik het voortaan maar lekker legaal qua software en plugins, hoe belachelijk duur het soms ook kan zijn.

Verder houd ik het voortaan maar lekker legaal qua software en plugins, hoe belachelijk duur het soms ook kan zijn.

Doe ik ook hoor, tevens véél beter voor je creativiteit. wordt je ook niet afgeleid door het grote H2o en AIR aanbod.

Dat is zeker waar.

Alhoewel de plugins dood lijken gezien ik mordernere uitgebreide plugins ben gewent.

Maar het resultaat ligt 'm meer in de kennis denk ik, waarin ik veel bijgeschaaft moet worden, alhoewel ik 5 jaar zelfstandig experimenteer en zelfstudie's doe.

Ik lees overal dat de Powercore geïntroduceerd is in 2003?
Is de DSP power relevant aan de CPU kracht van vandaag?

Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad om zware plugins @ 2 / 4 ms te draaien.

Het leek me gewoon fijn om de powercore te proberen.

Ik lees overal dat de Powercore geïntroduceerd is in 2003?
Is de DSP power relevant aan de CPU kracht van vandaag?
daarom is de powercore mk2 serie uitgebracht

Enuh, al wat wijzer geworden in Vista ?

XP hangt me de keel uit nu, ik kan nu gerust zeggen dat Vista duidelijk beter gebruik maakt van je hardware en stabieler is :P

Nee, draai nog steeds "repair" na iedere boot, als iemand dat zou kunnen commandline scripten zou al een goede win zijn.

Een leuk ding, jammer dat het niet normaal werkt onder vista, ik denk dat ik XP ook niet langer trek, ik ga TC electronics nog flink aan hun staart trekken, en anders verkoop ik mijn firewire denk ik.

Een leuk ding, jammer dat het niet normaal werkt onder vista, ik denk dat ik XP ook niet langer trek, ik ga TC electronics nog flink aan hun staart trekken, en anders verkoop ik mijn firewire denk ik.

Je zou er ook is aan kunnen denken om is over te stappen naar MAC..
Dat windows gedoe... is nooit ok geweest..zal zeker in de toekomst niet beter worden.. ook 7 wordt een ramp hoorde ik al in de wandelgangen....
Dus dat beloofd genoeg goeds..;)

Simpele mini mac kan al wonderen doen...!!
Ik lachte me dood met me sigaren kistje tegenover de vista monster PC's collega's... die draaien nu nog steeds niet..
investeren in een duurdere is slimmer... dan zing je het zoals (apple)gewoonlijk wel 6 jaar uit met je systeem.. tja..:eureka:

Ik bedoel dit dus niet als MAC vs Windows..
Is gewoon een tip!
Ik adviseer t mijn klanten altijd..
Je kan het beste investeren in iets wat werkt als je serieus bezig bent..
En geloof me je wilt daarna niet anders..
Enige jammere is dat t nu erg commercieel is..

Laatst gewijzigd:
Ik ben altijd zeer tevreden met Windows geweest.
Alles werkt zoals het hoort.

Alleen wat betreft home studio gebruik, ongelooflijk onstabiel.

Ik heb zelf ICT opleiding gedaan dus weet wat ik in mijn systeem heb en hoe ik met hardware en software om moet gaan.

Momenteel heb ik alles legaal en de hardware voeldoet meer dan ruim aan de systeem eisen.

Hoe schoon en perfect ik alles installeer, er is altijd wel een programma of plugin dat onstabiel is wat mijn werk bijna onmogelijk maak zonder me zorgen te hoeven maken.

Ik zou best wel eens een MAC willen proberen, mijn voorkeur gaat aan de MAC pro omdat deze goed uitbreidbaar is. Financieel gezien kan ik me dat momenteel niet veroorloven, dus probeer ik er maar het best van te maken.

Apple biedt niet dezelfde lage latencies als Vista, is voor realtime audio dus geen serieus alternatief. buffersize is te hoog

Opzich, dat geloof ik.

Ik ben gewend aan de PC platform en Windows OS.
Het is niet altijd Microsoft, maar meestal de hardware fabrikanten die beroerd zijn goede uitgewerkte Vista drivers te schrijven.

Momenteel heb ik Windows Vista x64 weer schoon geïnstalleerd staan.
Ik wil het voorlopig ook zo houden.

Ik heb de powercore trouwens te koop gezet voor degene die er meer geluk in hebben.

Gister een powercore compact binnen gekregen vanuit belgie. stroom erop aan gesloten op fire wire maar doet helemaal niets. (brand ook geen lampje op de powercore zelf) Weet niet of de powercore doorgaans blauw oplicht als hij op netspanning aangesloten is. Iemand?

Back