4 merken: Mic condensator test (zie mp3's)!!

boeklanoei

Ouwe rot
Ben benieuw wat jullie vinden van het merk Gauge Microphones. Het is een Amerikaans merk wat dus de ontwikkeling in China heeft en controlerende supervisie van een Westers Land (USA). De mic zou een 150$ kosten met een shockmount en popfilter. De mic lijkt optisch erg een U87. Hieronder een link naar de mp3's-test. Ben benieuwd. Kijk dus even bij:

- Battle of the brands
- Hear it.

Het gaat dus om de type: ECM 87. Ben erg benieuwd hoe jullie het prijs-technisch vinden verhouden tegen overstaande grote merken/types.

http://www.gauge-usa.com/

heb zelf een akg414 en die klinkt hier anders dan op die 128k mp3 file van hun. m.n. de volledige ruimtelijkheid en sprankelijkheid is er niet meer. denk dat dat komt door de mp3 convertering en de lage rate .
dus het is niet echt een goede vergelijking, daarvoor is de kwaliteit van opnemen te slecht. ze klinken allemaal nu alleen nog maar hetzelfde / een beetje platter.
denk wel dat het voor dat geld een best goede koop is en dat je erg veel krijgt voor 150€. er is natuurlijk ook concurentie tussen de "china-microfoons" en het zou goed zijn daartussen te vergelijken.
jammer ook dat ik nergens de technische gegevens kan achterhalen ( ruisniveau/ dynamiek etc )

De converting,lage rate enz. zullen best wat van doen hebben met de kwaliteit van de samples. Er zijn toch wel wat verschillen, maar durf deze ''erg'' klein te noemen.

Ik heb de samples geluisterd over computer boxjes (philips) en op mijn akg 701 en akg 240 hoofdtelefoons. En voornamelijk bij die eerste akg, kun je toch wat meer op details letten en dan hoor je wel wat verschil.

Het was makkelijker geweest als ze het op wat hogere kwaliteit hadden opgenomen en als wav hadden geplaatst. Ook vind ik het erg jammer dat ze niet een descent preampje gebruikt hadden ipv een: ding van 30 euro. Dat had best een wat nettere solid state mogen zijn van een gerenomeerde prijsklasse en kwaliteit.

Echter vind ik de mic voor een 110 euro's toch zeker niet slecht klinken in vergelijking tot de anderen. Vind persoonlijk dat hij zich erg kan wagen aan een tlm 103 bijvoorbeeld. En voor een dik 100 euro's kun je weinig bult vallen.
Hebben alleen niks met een eventuele directe verkoop-constructie in de EU.

shipping is $38, met bwt en inklaring zit je rond de 165 euro. wellicht wordt het interessanter als er een paar mensen willen bestellen ?

Dit is waarschijnlijk toch weer een gewone Chinese OEM micro zoals de MXL 2001/2003 , Fame C010 of Behringer B2.

Er zijn 3 of 4 bedrijven in China die bijna al die goedkope micro's maken. MXL en Nady zijn bv. grote afnemers. Iedereen die wil kan daar een model kiezen, eigen bedrijfsnaam laten opzetten en verkopen.

Ik vind dan bv. een Violet design Black Night een betere keuze voor iets meer geld. Wordt in Europa gemaakt, zeer lage eigenruis, redelijk vlakke frequentie response ...

tuurlijk, maar dat betekent niet meteen dat het crap is. die violet lijkt me veel mooier, maar is ook een stuk duurder.

maargoed, vanaf 100 euro koop je een chinees, keuze zat.

Stiekem zoeken we allemaal zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld.
Ik ben daar geen uitzondering op.

Na eens een ''dagje'' gelezen te hebben op gearsluts over; chinese merken, 797 audio (bedrijf wat al tientallen jaren ontwikkelt op condesator gebied; al dan niet onder supervisie van een westers land) enz.

Er is ook hier weer een heel groot gevarieerd kamp in voor en tegen. Van alles over geschreven al dan niet uit eigen bevinding.

De andere kant van het verhaal is, dat ik best wel eens een ''gokje'' wil wagen voor een ongeveer 150 euro's. Daar weer de andere kant van; je weet niet wat er mee gedaan is met de mp3 uit het linkje. Je weet het gewoon niet.

Er zijn 3 of 4 bedrijven in China die bijna al die goedkope micro's maken. MXL en Nady zijn bv. grote afnemers. Iedereen die wil kan daar een model kiezen, eigen bedrijfsnaam laten opzetten en verkopen.

Zo ver was ik nog niet.
Ik hoop dat je dit fout hebt. En dat dit erg kort door de bocht is. Anders is de keuze niet moelijk.
Ik zou hier graag meer over weten. Anderen?

weet nie, maar vond ze wel een beetje op die van "fame "( huismerk van musicstore) lijken. ook qua prijs. er is wel veel keuze in de modellen en allemaal veel waar voor het geld, maar geen topkwaliteit. en dat laten die mp3's ook zien. wil je neumann braun akg shure condensatorkwaliteit dan moet je dat ervoor neer leggen , anders zijn deze mics best goed/oke.
ook hier geldt: als het te mooi is om waar te zijn , dan is het dat meestal dus ook niet

Zo ver was ik nog niet.
Ik hoop dat je dit fout hebt. En dat dit erg kort door de bocht is. Anders is de keuze niet moelijk.
Ik zou hier graag meer over weten. Anderen?

Je hebt Alctron, 797 audio, Shuiaiyin, misschien nog een paar andere (SE electronic hebben ook hun eigen fabriek en leveren niet aan derden dacht ik). Vaak is er ook onderling contact en uitwisseling van onderdelen tussen die firma's.

Deze firma's leveren onderdelen of complete producten aan o.a. T.Bone,Behringer, Nady, MXL, Avant, Peluso, Telefunken USA, Cascade, Shinybox, ... wel uiteindelijk in bijna de meeste sub 500€ micro's zit wel iets van die paar firma's.

Op de site van die Fabrikanten kun je hun modellen zien. Sommige worden dus aan Europese en Amerikaanse firma's verkocht. Voor hun maakt het niet uit, zolang je er maar 100 koopt dan kun je een eigen kleur en logo kiezen :D

Back