303 wil niet meer mee

Zoltar_Basjer

Power out
M'n 303 wil dus niet meer mee!
Als ik hem programmeer, klopt er niets meer van m'n pattern?
Batterij is ooit uitgelopen maar dit is herstelt. Wss nog een baantje die't begeven geeft? Kan je dit snel opzoeken op 1 of andere manier? Iemand een idee. mss iets anders?

cheers

nog niet van gehoord!
ben aan't opzoeken. en kom bij mexicaanse gerechten uit? :dubbel:
Heb hem volledig "gewassen" en behandeld met soda dacht ik! 1 baantje hersteld door te overbruggen en werkte weer perfect, tot een tijdje terug.
vreet sowieso altijd verder!

M'n 303 wil dus niet meer mee!
Als ik hem programmeer, klopt er niets meer van m'n pattern?
Batterij is ooit uitgelopen maar dit is herstelt. Wss nog een baantje die't begeven geeft? Kan je dit snel opzoeken op 1 of andere manier? Iemand een idee. mss iets anders?

cheers

batterij lekkages zijn ook voor een 303 te zuur. ik zou hem iig eens open maken en kijken of je op het oog niet iets kan zien. die meuk blijft idd ook na een goede schoonmaak altijd doorvreten.

heb hem gister opengemaakt en kon niets vinden.
Ben dan beginnen meten met een ohmmeter (op de biepstand! :bekdicht:) om slechte baantjes op te sporen! Niets gevonden. Ben nu van plan om met scoop 1s uit te zoeken waar het signaal fout loopt!

:mega:

weet het al langer dan vandaag (hebben het erover had op clash of the cultures) en ik gebruik m'n gear meer dan genoeg!
ligt bijna iedere dag aan! Wa da natuurlijk nie wil zeggen da'k iets nuttig doe! 8o)

Ja, er zitten nog enkele patterns in die ik nodig heb en ik kan er dus ook niet meer aan!
als ik in write ga en alles noteer, komt er een gans andere pattern uit! En ben ik m'n originele kwijt! Heb ik gecheckt via m'n andere! :kimono:
Zal alles wat ik nodig heb opnemen en zo uitzoeken!

Maar zoals gezegd zal ik 1s met de scoop het signaal moeten volgen en kijken waar er iets vreemds gebeurt! Of zijn er nog andere voorstellen?

als het al sinds clash of the cultures is, (wat lang geleden is), ja, dan bewijs je zelf maar wat ik zei :)

ontopic:
check of die flatcable van knoppenprint naar main pcb op alle punten doorgeeft.

Dus, je kan je patterns nog spelen, maar niet bewerken?
en is dit zowel in pitch als in time mode?

btw: Guacamole is lekker

Gewoon blind doorsolderen.

1 bout, beetje tin en een kruisschroevendraaier.

Vooral de brote soldeereilanden even lekker laten vloeien en een beetje vers tin erbij.

Rotte contacten hoef je niet altijd te zien.
Mag ook wel na zo'n lange tijd toch?

Een paar weken geleden had ik hetzelfde aan de hand... ook mat een 303.

Spuit dan ook wat contactspray in je ogen en oren als je de boel toch aan het verkloten bent. Of zoek een goeie reparateur voor je 1000+ euro bakkie.

Ow ja....

Ook wat gewone contactspray in de switches.
En smerende (potmeter-)contactspray in de potmeters.

Top idee :okdan:
Is wel eens van de betere promotie slogans voor een "synth reperateur"
Toch apart dat er nog zo veel mensen zijn die contactspray in synths gebruiken of het andere aanraden en dat terwijl er al zo veel over is gezegd :stupid

Wat een overdreven reacties zeg.
Neem nog een koffie!

Wat is er mis mee????

Het heeft mij al zo vaak geholpen.
Zelf heb ik jarenlange ervaring in de reparatiewereld en contactspray is echt niet uit den boze hoor.

Speciaal voor potmeters heb je zuurloze spray die de grafietbaan niet aantast maar wel reinigt en smeert.

Neem nog een koffie!

Wat is er mis mee????

Zelf heb ik jarenlange ervaring in de reparatiewereld en contactspray is echt niet uit den boze hoor.

Speciaal voor potmeters heb je zuurloze spray die de grafietbaan niet aantast maar wel reinigt en smeert.

man je bent gek

zoek eens op dit forum naar contactspray

idd, contactspray kan nuttig zijn,
maar zoals jij het zegt, wordt het een ramp
contactspray maakt alles kapot op lange termijn als je niet weet wat je doet.

Wat gaat contactspray bij dit probleem trouwens uitmaken? Right, geen zak, verminderd enkel maar de levensduur van uw +1000 euro kostend apparaat.
:stupid

Neem nog een koffie!

Wat is er mis mee????

Ja dat zijn dan van die gasten die snel even wat fixen.....zoals een Ghost totaal ondersmeren met die bende....na een half jaar kraakt en piept alles zo heftig dan de kanalen erzelf al vandoor gaan...:doei:
Ik heb zo een tafel eens uit elkaar moeten halen een drama.....alles ook op de prints uitgelekt....echt regelrechte ramp. Dat spul moet uit de handel worden genomen.....
Wil je een potmeter schoonmaken....uitsolderen, open maken, reinigen, voorzichtig invetten en weer in elkaar steken en terug solderen. Dan heb je het vuil namelijk echt verwijderd....met contact spray verschuif je het vuil alleen maar naar het begin en eind van zijn banen....in het begin zal hij het weer doen maar naar verloop van tijd zal de spray alleen maar meer vuil verzamelen (stof vnl) en zo verlies je ineens je rechter of linker kanaal, of allebei.:geslaagd:

waar ga'k beginnen:

contactspray :slotje:
been there done that!
is meer werk achteraf, enige goede manier is idd uitsolderen, openleggen, bewerken met contactspray en terugplaatsen. Hier idd niet aan de orde imho.
Is bijna zeker geen fout in pots (kraken) of tackswitches (dubbel triggeren, niet triggeren). Ik was dus zeker niet van plan dit te doen, heb trouwens nog switches liggen, maar maakt hier geen moer uit! Correct me if I'm wrong! Heb daar al aan gedacht maar fout zit niet hier imho.

Zelf werk ik graag aan m'n gier! Je leert er je toestel veel beter door kennen! :geslaagd:
Soms is het zoeken, en dit moet iedereen doen! Zoek de fout! zeker hier. Ik heb hem vorige keer ook zelf herstelt en heb wel al wat ervaring met herstellen van gier. Als ik hem ergens bnn doe is dat wel bij *SPAM* Dnaab, DE 303-docter of Belgium!

Doorsolderen is vorige keer al een heel stuk gedaan, zou dit idd kunnen doen voor alle contactpunten!

Ik denk nog altijd dat snelste manier op de scoop plaatsen is en kijken waar het signaal "verkeerd" gaat!

Zal wel nog even verderzoek, enigste probleem is TIJD!
Alle ideeen en voorstellen blijven natuurlijk welkom

:) AAAAACCCCCCIIIIIiEEEEEDDDD

Back