303 wil niet meer mee

zijn er 2 als ik het goed voorheb!

De "transpose" up and down, bij deze 2 kan je een schaal ingeven op je 303! (moet ik wss niet uitleggen an zo'n doorwinterde 303-abuser!)

Ik zal er 1s op letten, alhoewel:
als ik een pattern reset (16 steps) passeren er idd 16 steps die ik moet ingeven, alleen kloppen deze niet meer als ik luister en een 2e keer overloop? Zelfde bij de noten!

Zal er dus toch 1s op kijken! En andere aantal steps ingeven om te checken!
Blijf maar komen met ingevingen, opmerkingen, bedenkingen, ...

Cheers

edit: mss wel, was net an't replyen

Hoe kleiner ik het "gebied" van de fout kan afbakken hoe beter ik weet waar ik moet zoeken! Maar de meeste weten dit natuurlijk! *D

blijf even uit pitch mode en test eens time mode uitvoerig..

maak eens korte patterns van 3 steps ofzo en kijk of dat lukt (in time mode)

het geheugen van een 303 is cyclisch (imo) dus als je in pitch mode blijft op next duwen doorloop je gewoon alle noten van alle patterns in die bank. - dacht ik

Was ik dus ervoor an't zeggen, andere tijdsbasis checken, bv 3 steps! denk dat dat idd een beter beeld zal geven, alhoewel het wss geen zak uitmaakt! Zal straks 1s laten weten!

Ik was eig ook van plan om 1s te kijken of ik hetzelfde probleem tegenkom als ik in track write mode zit (logischer wijze zal dit zo zijn)! Zal dan, denk ik, ook alweer een beter beeld hebben!

Wat een overdreven reacties zeg.
Neem nog een koffie!

Wat is er mis mee????

Het heeft mij al zo vaak geholpen.
Zelf heb ik jarenlange ervaring in de reparatiewereld en contactspray is echt niet uit den boze hoor.

Speciaal voor potmeters heb je zuurloze spray die de grafietbaan niet aantast maar wel reinigt en smeert.

Ik heb nog een paar apparaten in de werkplaats staan die bewerkt zijn met contactspray.
Het is dat ik de toetsen en de knoppen nog kan gebruiken anders mocht je alles gratis bij me komen ophalen.
Er is dan ook werkelijk helemaal niets meer met de elektronika te beginnen.
Helemaal weggerot.

Inderdaad gebruik ik contactspray (Ik heb verschillende soorten voor verschillende toepassingen) maar ik breng het zo aan dat ik niet klieder en binnen een zeer korte tijd (Meestal een week of twee) wordt het betreffende onderdeel vervangen.

Overigens vind ik het een vrij domme opmerking van je om contactspray voor te stellen terwijl toch wel heel duidelijk is dat er een hardwarematige fout in het apparaat moet zitten. Heel waarschijnlijk een onderbreking van een printbaan waardoor er een adres- of een data-lijn afwezig is.
Dat verklaart ook de afwijkende dingen waarvan de 303 last heeft.
Als er nou werd gesproken over een krakende potmeter of een weigerende schakelaar dan had ik het nog een redelijk opmerking gevonden,...

nog iets vergeten te melden: Na een 2e rondgang (time & pitch) in de sequencer, staan er toch al accents en slides bij? :confused:
Hij leidt zo'n beetje een eigen leven! Nee ik speel die f$cking pattern niet, I'm gonna do it my way! F$ck off! :maffia:
:dubbel:

Okee dus niet helemaal onzinnig dus:okdan: ik heb nl wel eens een goizer hier gehad die zoiets had van me patterns klninken niet meer hetzelfde...dit was op een 606...bleek dus dat de scale knop niet goed meer was dus ging toggelen tussen 4/4 en 3/4 etc......ik denk wel dat je idd in die richting moet gaan zoeken....ben benieuwd hoe je experimentje uitvalt.

nog iets vergeten te melden: Na een 2e rondgang (time & pitch) in de sequencer, staan er toch al accents en slides bij? :confused:
Hij leidt zo'n beetje een eigen leven! Nee ik speel die f$cking pattern niet, I'm gonna do it my way! F$ck off! :maffia:
:dubbel:

lol

ben wel benieuwd

als je es in oostende bent moet je hem maar eens binnesmijten

is tegen dan al hopelijk hersteld! zal iets laten weten als ik er nog 1s raak!
nu 1st :peukie: en terwijl even proberen om die 3 steps er in te krijgen zoals ik ze wil!

Is idd mijn inziens ook een hardwarematige fout!
Vorige keer ook. Fout in "toetsenbord" zal ik best 1st 1ns bekijken.

Getest en resultaat: time mode, aantal wordt goed ontvangen en teruggegeven, maar blijft zelfde ivm type! Wel meer kans natuurlijk dat de combinatie klopt! :geslaagd:

zal nu track mode bekijken!

hmm
dus als je een pattern hebt van 3 steps,

en je voert drie maal - in

moet je normaal niets horen.. is dat zo? of veranderd hij het?

speciaal voor Rvooh 1s - - - ingevoerd en dit onthoud ie dus wel! ligt samen met de clear! of niet? Kan anders lange nummers maken met altijd - - - - - - ...
maar blijkt nu soms step te verminderen? :confused: wordt onregelmatig gedrag, niet goed!

En de 303, die rookt mee! Hij wil niets liever dan een trekkie en een slok van de wiskey! Mss daarom dat ie altijd zijn eigen zin doet! Buiten als ie mag rusten. 8D
Alhoewel de ander daar geen last van heeft!

ik wil ook wel een slok van die whisky

maar komaan test es wat uitvoeriger

bvb
•oo
•--
•-•

enz..
test it biaatch !

doe ie ook triolen? :p

heb ik gedaan bvb:

*o*
**o
*-*
-*o
-**
...

heb er toch enkele gedaan, gaat snel, enkel - - - bleef hij juist!
en begon te varieren, ligt nu uit, zal straks of morgen nog 1s kijken wat 't zegt. :stupid

Back