SIDStation Probleempje

DaShad0w

Ouwe rot
Soms dan valt het geluid weg van een oscillator, dit gebeurd alleen bij de oscillator(s) waar de filter overheen zit.
Als ik dan de oscillator uit en aan doe dan is het geluid er weer.
Het probleem zit dus waarschijnlijk in een instelling van de filter.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad? en zo ja wat staat er verkeerd ingesteld?

Ik ben er achter wat het is.
Het heeft te maken met de pattern die aangestuurd word.
Het gebeurde ineens ook met een oscillator waar geen filter over heen zat en dus begon ik verder te zoeken.
Met een ander pattern ging het weer wel goed en dus ging ik de patterns waar het wel bij gebeurde een beetje aanpassen. Ik zorgde dat er tussen de verschillende noten een pauzetje (in ableton live 1 blokje (met narrowest)) zat en toen werkte het ineens.

Top, veel plezier met je SIDStation. Blijft een mooi bakkie.

Okee jij hebt een Elektron nou DaShadow??? Hoe bevalt ie? Kan je wel leven met de monofoniteit (nieuw woord) van de SID Station? Of stap je uiteindelijk toch over op een MB SID?

ja, ik heb hem pas 2 weken ;)
Ik was altijd al leip van de C64 sound, vroeger ook altijd bezig met me C64 terwijl me broer de amiga 500 had :P

Ja ik kan er nu (nog) wel mee leven ;), ik ben nu aan het prioberen snare drums aan het maken maar das nog knap lastig. Pulse,noise in wavetable en dan tempo op hoog werd me verteld maar er komt nog niet iets moois uit

Ik ben niet iemand die zo een SIDDER in elkaar kan bouwen heheh

Bel Reyn Ouwehand, Rob Hubbard of Jeroen Tel dan maar even. Die mannen
weten wel hoe je een "pppfffrrrr" in elkaar draait.

Wat je ook kan doen is een bestaande sid "snare" sampelen en analyseren in een wave editor. Sidjes zat (High Voltage collection)

hehe :P, heb je hun nummer

ik weet wel hoe een snare eruit ziet, maar het programmeren in de wavetable is gewoon lastig. Iemand nog tips hoe je het beste met de wavetable kunt werken? dat word heel beperkt uitgelegd in de manual.

Het is me gelukt om een mooie snare te maken, maar dan moet de speed in de wavetable op 2 staan, op stap 1 t/m 5 heb ik dan door een combi van snare/tri een bass gemaakt en dan bij ongeveer stap 20-30 komt de snare en dan ben ik al door de table heen

dit betekent dat ik nooit een complexe beat kan maken omdat de sidstation op speed 2 heel snel door de 65 stappen heen gaat.

is er een andere manier om een complexere beat te maken?

Ik baal hier wel een beetje van. Hadden ze de wavetable niet langer kunnen maken dan 65 stappen. Ik heb hem echt gekocht om hetzelfde te kunnen doen als wat met de c64 gedaan kan worden maar ik krijg de indruk dat er beperkingen zijn.

Laatst gewijzigd:
hij kan ook 3stemmig zijn BTW...

als ik eerlijk moet zijn, vond ik de SidStation een drama..

De sound is SID, dat is logisch maar, er zit wat vertraging in het triggeren via midi, editen vind ik eigenlijk onmogelijk met dat ding..

Ziet er wel apart uit, maar daar blijft het ook bij vind ik..QuadraSid plugin vind ik bijv veel makkelijker werken...(grafische editor).

500-700 waarvoor ze verkocht worden vind ik het zeer zeker niet waard achteraf gezien, ik had 750 oid betaald denk ik. 250 euro zou reeeler zijn voor wat ie kan hehe...zon sid-chip kost geen reet natuurlijk
Desondanks veel plezier ermee natuurlijk, Sid sounds klinken echt tof gewoon. Je weet dat je dat ding in C64 mode kan zetten zoadat je Sidtunes kan streamen hehe?

ja maar ik wil 1 osc gebruiken voor lead, 1 voor bass en de laatste voor de bassdrum,hihat en snare, maar die beat is het probleem.

Vetraging met triggeren heb ik geen last van als de sync op external staat, editen vind ik ook geen probleem maar ik wil wel hetzelfde kunnen als wat met de c64 kan.

Ja dat weet ik maar nog niet gedaan :)

Laatst gewijzigd:
Ik heb gisteren geprobeerd mijn gemaakt snare te sampelen en om dan in Ableton live te gebruiken maar dan heb ik hem weer niet goed geknipt, en hij klinkt niet zo lekker als rechtstreeks uit de SIDstation :S

ik zie dat je oook een ms404 hebt, dat vond ik nou een leuk ding hehe, was me 1e echte synth.

Als je toch zo moet gaan werken, demo die QuadraSID plugin eens, die is zo slecht nog niet...

Back