Sherman Filterbank 2 als External FX in Cubase

Rolo

Stamgast
Beste mensen, beste wensen.

Ik heb sinds kort stukje hardware gekocht( Sherman FB2). Nu wil ik weten of het mogelijk is om softsynth's door de Sherman te halen met behulp van mijn interface.
Zo ja,.......... hoe? En zo niet.................... wat heb ik dan nodig?

Heb staan een pc/cubase sx/m-audio firewire 410/ Sherman FB2.

Dank u!

Ja ben op dit topic gekomen maar staat verder geen uitleg hoe je er een external fx van moet maken.

Ben een complete leek.

Dan lees net als iedereen gewoon de fucking handleiding.

Goh meen je dat nou? Gelukkig heb ik dat niet gedaan.

Volgens mij zitten we niet op Geenstijl.nl vriend. Steek anders even die twee duimen waar jij meestal jeuk aan hebt en val een ander even lastig.

Ik vind het niet gek dat je antwoorden krijgt waar je niks aan hebt - kies een zinnige topictitel (even gefixt voor je) en plaats het in het juiste forum, en geef aan wat je wil doen en wat je zelf al geprobeerd hebt.

Als je nu gelijk had gezegd dat je je Sherman Filterbank als External FX wil gebruiken heb je stukken meer kans op zinnige antwoorden.

Het enige zinnige antwoord op je huidige topicstart is "een stel kabeltjes van de inputs van de FB naar de outputs van je geluidskaart".

En ja, handleiding lezen is nuttig. Daar zou als het goed is een beschrijving in moeten staan van External FX, en als je er bij zou hebben gezegd dat je de procedure hebt geprobeerd maar het lukt niet (met de reden waarom het niet lukt), dan krijg je ook geen RTF M-antwoord.

Om hulp vragen is geen kunst, maar mensen laten raden is alleen maar irritant. OK? :)

Laatst gewijzigd:
Goh meen je dat nou? Gelukkig heb ik dat niet gedaan.

Volgens mij zitten we niet op Geenstijl.nl vriend. Steek anders even die twee duimen waar jij meestal jeuk aan hebt en val een ander even lastig.

We zitten hier inderdaad niet op Geenstijl.nl, en als je enige tijd op het forum zit zul je gemerkt hebben dat je heel veel nuttige informatie hier kunt krijgen en vinden. Maar als je hulp zoekt bij het gebruik van illegale software of als je geen blijk geeft van een stukje eigen inzet, krijg je wat je er zelf in stopt: niets dus.

Ik vind het niet gek dat je antwoorden krijgt waar je niks aan hebt - kies een zinnige topictitel (even gefixt voor je) en plaats het in het juiste forum, en geef aan wat je wil doen en wat je zelf al geprobeerd hebt.

Als je nu gelijk had gezegd dat je je Sherman Filterbank als External FX wil gebruiken heb je stukken meer kans op zinnige antwoorden.

Het enige zinnige antwoord op je huidige topicstart is "een stel kabeltjes van de inputs van de FB naar de outputs van je geluidskaart".

En ja, handleiding lezen is nuttig. Daar zou als het goed is een beschrijving in moeten staan van External FX, en als je er bij zou hebben gezegd dat je de procedure hebt geprobeerd maar het lukt niet (met de reden waarom het niet lukt), dan krijg je ook geen Wat een goede vraag!-antwoord.

Om hulp vragen is geen kunst, maar mensen laten raden is alleen maar irritant. OK? :)

+1 :okdan:

Nou Rolo,

Hoewel ik zeker weet dat ik jou vriend niet ben, probeerde ik je alleen maar te helpen met een duwtje in de goede richting. :okdan: Een betere tip is er namelijk niet voor iemand die een leek is met Cubase maar wel wil weten hoe het moet. En ik kan het weten.

:okdan:

Wat was mijn vraag dan, ik wil mijn Sherman als plugin gebruiken? NEE! En waar schort het bij mij aan vriendelijkheid dan? Ik bedoel ik zeg bijvoorbaat nog "dank u"aan het eind en vervolgens krijg je dingen zoals "lees de FUCKING bla bla bla".

Maar als je hulp zoekt bij het gebruik van illegale software

De reden waarom ik overstap naar hardware is omdat mijn usb poorten tegenwoordig door dongels bezet zijn, dus hou je kut opmerking voor je want je beschuldigt iemand van diefstal. Dat sx volop te downloaden is wilt niet zeggen dat ik hem destijds niet gekocht heb.

Maar ik zal jullie aankomende "Chemicalbrothers" niet lastigvallen met een gewone vraag.

Alsnog......... de beste wensen!

De reden waarom ik overstap naar hardware is omdat mijn usb poorten tegenwoordig door dongels bezet zijn, dus hou je kut opmerking voor je want je beschuldigt iemand van diefstal. Dat sx volop te downloaden is wilt niet zeggen dat ik hem destijds niet gekocht heb.

Maar ik zal jullie aankomende "Chemicalbrothers" niet lastigvallen met een gewone vraag.

Alsnog......... de beste wensen!

Jij bent ook een rare meneer. Eerst klaag je over het taalgebruik van iemand anders en daarna trek je van leer tegen mij :confused:.
Als je mijn post goed leest, kun je zien dat ik jou nergens van beschuldig, maar in zijn algemeenheid zeg dat je geen hulp hoef te verwachten bij het vragen naar tips voor het gebruik van illegale software. Als jij legale software hebt is er niks aan de hand. Maar dan is het antwoord op de simpele vraag die je stelde gewoon terug te vinden in de manual. En had je hem dus niet hoeven stellen.

Wat was mijn vraag dan, ik wil mijn Sherman als plugin gebruiken? NEE!
Nee, het was:

Nu wil ik weten of het mogelijk is om softsynth's door de Sherman te halen met behulp van mijn interface.

En zonder het magische woordje "external fx" is hier met geen mogelijkheid een beter antwoord dan "eh, kabeltjes aansluiten?" op te verzinnen.

En waar schort het bij mij aan vriendelijkheid dan?
Waar zeg ik dat?

dus hou je kut opmerking voor je want je beschuldigt iemand van diefstal.
Schending van copyright, geen diefstal.

Je kunt je voorstellen dat we hier een hoop mensen krijgen die ons hier wel even als gratis helpdesk voor hun torrents zien zitten, en ze vallen vrijwel altijd door de mand omdat ze een R TFM-vragen stellen.

Door details toe te voegen en ons meer te vertellen dan de absolute minimale details en aan te geven wat je zelf al hebt geprobeerd zorg je er vrijwel automatisch voor dat je niet in die groep geplaatst wordt. Kleine moeite, groot plezier, en zoals ik al aangaf, je krijgt zinnige replies omdat mensen iets kunnen met je omschrijving.

Back