Beats Maken

tim

Ouwe rot
Ik zat me aftrevragen hoe jullie je beats maken? Want ik zit te twijfelen of veel sample cd's koopen of een drummodule d-station ofzo of met reason aan de slag voor beats???

in jou geval lijkt me fruityloops de beste oplossing...

drumsound haal je in massa's van't net af

Op het moment programmeer ik ze gewoon in de drumeditor van Cubase, en speel ze af met NI Battery. Maar ik wil deze methode eigenlijk veranderen naar iets met een stepsequencer. Ik leef nog steeds in de hoop dat Battery ooit ge-update zal worden, maar NI doen net alsof ze het ding nooit gemaakt hebben. Verder lijkt het me wel fijn om nog een lekkere drummodule eraan toe te voegen, zoals een Airbase of zo.

Ik knip mbv recycle alle bruikbare loops die ik tegen kom uit elkaar (van vinyl of sample-cd's)
en laad deze vervolgens in mijn EXS24 sampler van logic. Ik kan ze nu handmatig inspelen of hij zet automatisch de loop neer..En kloot dan net zo lang tot ik de perfecte beat heb:)

Beats maken is ook een van mijn zwakkere punten. Ik maak nu de beats in Logic bij de hyperedit. Ik wacht nog altijd op een instrument versie van Fruityloops in logic, dat zou echt mega relaxt zijn. Maar tot dan is het zwoegen geblazen.

Origineel geplaatst door bobaphat
Beats maken is ook een van mijn zwakkere punten. Ik maak nu de beats in Logic bij de hyperedit. Ik wacht nog altijd op een instrument versie van Fruityloops in logic, dat zou echt mega relaxt zijn. Maar tot dan is het zwoegen geblazen.

is er dan geen progje waardoor je VST instrumenten kunt inplementeren in LOGIC ?
ik dacht toch echt ooit zoiets te hebben gezien ? in iedergeval kun je Fruity gewoon als VSTi inladen in Cubase en dus als je zo'n progje zou hebben zou je ook kunnen inladen in Logic lijkt me !

Wat betreft het beats maken, is het misschien een leuke truuk om gewoon wat eenvoudige beats te maken(stuk of 5)
daaruit knip je dan weer samples(ze zijn nu gelayerd met andere geluiden)
Vervolgens voeg je de samples uit de verschillende beats weer samen tot een "collage" in je sampler
Deze beat is nu heel moeilijk na te maken en waarschijnlijk krijg je je beats perceptueel sneller en herkenbaar(geen standaard rebirth/reason loop)

Suc6,

Joris

Native Instrument heeft nu een nieuw vsti uitgebracht die Intakt heet...Ik heb m zelf nog niet geprobeerd maar lijkt een beetje op Recycle en al een bestaande vsti waar ik de naam niet precies van weet..
Hiermee kan je bestaande beats uitelkaar knippen en worden over het toetsenboord onderverdeeld...

Misschien kan je hier iets mee ??

Ik weet er wel raad mee iig ;)

Ik speel ze gewoon in op m'n mpc en als patterns op m'n drumcomputers. Zo kan ik m'n patterns apart sequencen tov. m'n mpc, en dus altijd wisselen en andere ritmes maken. Vroeger (ahum) tekende ik ze ook altijd in in cubase drumeditor, maar daar kwamen meestal maar saaie sequences uit. Inspelen geeft toch meer feeling ofzow...

Ja he,

Ik heb er jarenlang mee gekloot maar de laatste tijd wil het me wel lukken om een lekkere groovy funky drum&bass beat neer te zetten. Ik vind het het prettigste en creatiefste (heeft ook het meeste mogelijkheden denk ik) om zelf de beats te programmeren met vette geluiden van een hele vage duitse site:confused: Ik gebruik voor de drumz mijn Yamaha A3000. Met een sampler kun je naast loops ook elk drumgeluid erin zetten die je wilt!!Ik vind het belangrijk om je eigen idee in dr drumz te stoppen en naar je eigen smaak in te vullen. Met loops kan dat niet maar je kunt wel onwijs met loops freaken... misschien het overwegen waard? 't Is persoonlijk he?

greetz Expossy

Back