reaktor 5 nogal magertjes

musicheaven

Ouwe rot
heb daarstraks de demo van reaktor op pc gezet ; io verschillende synths gespeeld en wat getweakd

ligt het aan mij of is die klank toch niet erg super? uiteraard zijn de mogelijkheden duizelingwekkend, - ik weet niet of de bugs er nu uit zijn en of hij wat stabieler is) maar wat vinden jullie van de klank? de fm vond ik bv toch nogal magertjes klinken, oscilatoren hebben bijna allemaal metalen randje etc..

vraag het omdat bij dergelijk uitgebreide synth je uiteraard niet kan oordelen op enkele uurtjes tijd

hoe zit dat met cpu-verbruik? bij demo heb ik geen last gehad, maar heb er ook geen 10 instanties van gedraaid uiteraard

nou het kan echt supergoed klinken...
moet je wel zelf aan de slag, alles met random paramaters instellen om zo een levendige sound te krijgen...

ik kan daar geen reet i.i.g. :D, ik weet niet of je bij de database kan maar daar staan wel leuke dingen tussen...

of je moet echt alles zelf maken, de osc's de filters enz...
en hoge samplerate is ook wel belangrijk..

'k Ben ook geen Native Instruments fan!
In den tijd Reaktor 3 gekocht...
Geef mij nu maar Sylenth1 !! als Soft VA
Deze week de Adam Van baker soundset gekocht,
zitte leuke dingen tussen...

Voor de gemiddelde preset springer is reaktor absoluut geen goede aankoop, je moet er namelijk flink mee aan de slag.
Er zijn echter wel degelijk erg goede ensembles in zowel de factory library als de user library te vinden.

Het is net als met elke synth zo dat je nog steeds in staat moet zijn met behulp van kennis het geluid dat je zoekt te programmeren.

Geef mij nu maar Sylenth1 !! als Soft VA
Ja, maar da's niet echt te vergelijken he ;). Junatik komt qua complexiteit redelijk in de buurt van Sylenth op de modmatrix na, Carbon is al te diep. Sylenth mist overigens PWM, dat terzijde, maar misschien komt dat nog wel in een update :P.

musicheaven: ik weet niet of de demo toelaat dat je user library ensembles download, maar daar zit een hoop schitterend physical modeling spul tussen. De Solina-string emulatie vind ik in ieder geval geweldig, weinig metaligs aan.

e moet er namelijk flink mee aan de slag.
Ja, zeker en vast!!
Die 'Juno' van Reaktor 3 die erbij zit vond ik wel leuk toen,
Ik vind wel dat je der té technisch mee bezig bent,
bij zo'n Ensemble te fabriceren,
maar soit, ieder z'n hobby off-course!

sorry hoor, maar rreaktor is wel mat meer dan een zo'n unison synth als sylenth....

de standaard ensemble zijn niks nee, maar in de handen van iemand die ECHT weet wat hij doet is het super...

daarnaast kan je sequencers , fx, synths, samplers enz.. maken

sylenth kan dan een leuke softsynth zijn, maar reaktor is wel iets anders. alle 2 hebben een andere gebruiker...
de overweldigende mogelijkheden zijn zowel zegen als vloek denk ik.

of je moet je beperken wat derden maken voor reaktor...

Draai al paar jaar Reaktor en ken het nog vanaf de ''Generator'' versie.
Ikzelf heb geen kennis en tijd om zelf synths of fx te bouwen dus profiteer mooi van de user library en vind daar toch regelmatig leuke dingen.
Is het niet helemaal naar smaak kan je het zelf aanpassen en dat vind ik dan weer wel makkelijk.
De samplemanglers,sequencers en live tools zijn super en inspirerend.
Er zijn ook veel van die pad en fx generators die random geluid produceren dus opnemen in de recorder en daarna editten.Ben ook een grote fan van de random functie i.p.v. uren te proggen (ook leuk) gewoon door een paar klikken lekkere geluiden krijgen..Ik hou wel van een beetje gemak en trial & error :D

vind hem (wat ik uit de demo kon afleiden in ieder geval) toch bv veel zwakker klinken dan de nord modular

(om iets in hetzelfde genre te noemen)

Heb ik ook gehad en ik was daar niet zo'n liefhebber van (niet slecht maar niet mijn ding)..kwestie van smaak ook denk ik.Vind de samplebewerkingdingen wel leuk in reaktor

verschil is dat je bij reaktor alles kan maken en de nordmodular
alleen de module's ter beschikking hebt....

en de architectuur is ook anders.... het heeft raakvlakken maar het is niet hetzelfde...

maar ik denk niet dat je reaktor moet nemen is mijn idee....
of je moet er voor gaan studeren en uitpluizen+ theorie over synthese goed onder de knie hebben....

Als je echt ensembles gaat bouwen op Core niveau dan ga je zeker in staat zijn een synth als de nord modular te evenaren kwa sound, echter zul je ook merken dat dit een niveau van bouwen is dat voor de meeste mensen veel en veels te ver gaat.

En buiten dat het te ver gaat lijkt het mij niet verstandig omdat ALS je wat aparts wil daar wel heeel veel tijd mee kwijtbent.

Nord Modular vind ik qua klank niet mijn ding,hij klinkt wel goed maar ik houd niet van de klank om de 1 of andere reden...ik weet niet wat dat is...geld hetzelfde voor de meeste waldorf synths imho.

Er is voor geregistreerde gebruikers een zeer zeer uitgebreide Library voor Reaktor en daar zit echt van alles bij....synths...drumsynths...samplers..effecten..enz enz
Je moet er ff wat tijd in investeren als je zelf dingen wil gaan maken (moet ik ook ooit nog doen) maar het is echt een super pakket.

Ja ik denk dat je Reaktor eerder moet gaan vergelijken met modulaire synths als doepfer, macbeth... met dat verschil dat je in Reaktor dan ook nog eens zelf je modules kan gaan bedenken. Maar zo ver hoef je niet te gaan.

Met de "classical modular" macro's kom je al een heel eind om spacey te gaan doen. En ik heb nog geen enkele softsynth gezien die doet wat Skrewell of Spacedrone doet.

De userlib is inderdaad erg uitgebreid en zeer de moeite. Zowat alles passeert de revue en vaak nog erg goed klinkend ook. Ook de standaard ensembles vind ik nog steeds erg goed (Carbon2 bv) maar vooral voor de meer esoterische dingen (zoals GroovBird aangaf Skrewell of zo) is Reaktor nog steeds van het beste dat je in softwareland kan vinden.

over welke DA convertors heb je geluisterd? hopelijk niet de speakers van je PC? ;)

De Skrewell ensemble is idd erg vet.
Van piepen en kraken tot mooie sfeervolle pads.
Erg inspirerend zo'n interface.

En of het magertjes klinkt mwa ik vind het meevallen.
Het is zoiezo geen probleem aangezien je het zonder veel problemen dikker kan laten klinken met wat eq en compressie.

Back