reaktor 5 nogal magertjes

over welke DA convertors heb je geluisterd? hopelijk niet de speakers van je PC?
met fireface 400 en yamaha monitors

==>> ik bedoel magertjes van klank, maar kan het moment gewees zijn, misschien moet ik het nog een kans geven

leek me ook niet superstabiel, maar heb er niet lang genoeg op gewerkt om daarover te kunnen oordelen
in die korte tijd dat hij erop stond al gecrasht (op sterke quadcore)

is reaktor stabiel?

Het is iedergeval een stuk stabieler dan synthmaker bij mij op de pc.
Wel wat zwaar kwa cpu soms.
Als reaktor ooit vst's kan exporteren :okdan:

Het is iedergeval een stuk stabieler dan synthmaker bij mij op de pc.
Als reaktor ooit vst's kan exporteren :okdan:

Reaktor kan geen VST's exporteren, maar je kunt het wel als VST inzetten :)

Ik weet het.
Het gaat natuurlijk niet om jezelf maar meer om het feit dat niet veel mensen reaktor hebben en dus je plug niet kan sharen.

Maareh OT
Magertjes vind ik nog steeds een non argument aangezien je tegenwoordig genoeg keuze hebt in plugins die je kunnen helpen met een dikkere sound.

Ik weet het.
Het gaat natuurlijk niet om jezelf maar meer om het feit dat niet veel mensen reaktor hebben en dus je plug niet kan sharen.

En als die mensen je plug willen hebben, kopen ze Reaktor. ;) goed voor Native Instruments...
Trouwens, ik zie Reaktor niet als een plug-in, noch als een modulaire synth, maar als een visuele programmeertaal.

Dat is omdat er er bovenop een OS nog eens een consequent stabiel DSP systeem "geemuleerd" wordt. Programmeurs van andere plug-ins kunnen short-cut in hun programmatie toepassen, of sommige delen van het circuit op een lagere kloksnelheid laten lopen.
Trouwens Reaktor wordt door Natve Instruments gebruikt om de prototypes van hun synths te maken. Daarna worden ze overgezet in C voor het lichter voor de CPU te maken (en andere redenen)

Ik heb het nog nooit weten crashen.

Ik heb het al massa's weten crashen. Maak maar een paar leuke event-loops. Plezier gegarandeerd:P

Holy crap, topic bump....haha.

Wel erg goed topic natuurlijk! :okdan:

Wat betreft dikke sound....tja. Je moet er wat moeite voor doen maar Reaktor kan echt bijzonder dik klinken. Sommige toevoegingen aan de user library bewijzen dat ruimschoots.

Laatst gewijzigd:
EDIT: JugJug linkte al naar de voltage modules zo'n beetje.

Tip voor de mensen die Reaktor bezitten.
Had er nog niet van gehoord, wellicht jullie ook niet.
Het gaat om onderstaand ensemble - Dotcom 44 - en ik vind et wel leuk.
Daarnaast een collectie voltage modules voor Reaktor gedownloaden voor in de macro map, geinspireerd door de Nord Modular G2.

Zie bijlagen.

dotcom44.jpg

Attachments

• 1241054195_File_8446_DotCom44v3.zip
    1,9 MB · Bekeken: 108
  • amperev8_modules_132.zip
    3,8 MB · Bekeken: 121
Laatst gewijzigd:
Ben nu al een aantal weken aan het rondneuzen, uitproberen, lezen van manuals, tutorials.. gewoon om te kijken of het wat voor me is.

Ik heb het idee dat er nog maar bar weinig mensen zijn die echt op Core level dingen hebben gemaakt, en dat kan ik me heel goed voorstellen.

Om alleen de functies van alle core-modules te kunnen begrijpen moet je de Core Tutorial echt van begin tot eind helemaal volgen met Reaktor erbij open. Je kan niet ff een paar hoofdstukken skippen, dan mis je dingen en snap je het verderop gewoon niet.. en het is echt een lange zit.

En dan komt er nog het stukje dat je ook begrijpt waarom je bepaalde modules nodig hebt, daarnaast is DSP kennis enigzins een pre om op core-level (planmatig) aan de slag te gaan en wat zinnigs te kunnen bouwen.

Of je kiest de weg van bestaande zaken openen, en dingen te wijzigen en kijken wat er gebeurd.. zo was ik met de Nord modular eigenlijk begonnen met uitzoeken, veel later ging ik pas het manual erbij pakken.

De Nord, als we toch gaan vergelijken, krijgt van mij sowieso al flink wat punten voorsprong alleen al om het feit dat je alles met 0ms latency direct kan bespelen.. om met Reaktor leuk te kunnen spelen vanaf je midi-klavier moet je volgens mij een dijk van een PC hebben.. dusja, dan heb je die leuke patches, maar bespelen gaat gewoon niet werken nog (niet met mijn PC althans).
Vind het wel knap als je echt zinnige ensembles kan maken, zoals de beatslicer, ga d'r maar aanstaan pff.

Toch trekt het me wel aan, gewoon vanwege de mogelijkheden die zo goed als onbegrenst zijn.. heb altijd al aan reverbs willen sleutelen bijv, dat kun nu gewoon.

ging niet over uitgebreid, maar over de klank

die ni spulletjes doen me niet zoveel qua klank meestal

Dat valt in principe wel mee toch? Met de gemiddelde quadcore cpu heb je echt power zat om reaktor met gemak te kunnen draaien.

Het is niet te vergelijken met cpu vreters als omnisphere of Alchemy.

ging niet over uitgebreid, maar over de klank

die ni spulletjes doen me niet zoveel qua klank meestal

Zoals met vele synths is NI geen instant pleaser. Je moet er wat moeite in stoppen maar als je dat doet zijn het erg goede producten.
Zonder kennis van synthese ben je beter af met producten als Nexus of een ander vrij beperkt editbare plugin.
Ik zeg daarbij niet dat jij geen kennis van synthese hebt natuurlijk. :)

Weet niet of het mogelijk is, maar bv de routing kun je misschien afkijken bij andere synths / ensembles om zo met Reaktor een synth te maken?
De handleiding van Reaktor is ook een aardig boekwerk, ghehe.
Als ik echt tijd over heb, lijkt het me iig leuk om zelf wat in elkaar te zetten.
Oja, de Juno 6 ensemble vind ik ook supergoed klinken.
Echt een dik geluid.

Ben nu een weekje bezig geweest met (de demo van) Reaktor, en ik heb nogal moeite met het Panel.. :(

Iemand enig idee of dit normaal is ? :

Als ik in het instrument window een nieuw macro-instrument toe voeg, dan verschijnen de controls ervan netjes in het Panel window. Als ik nu een nieuwe macro of ander element toevoeg, dan gooit Reaktor alle knopjes over elkaar heen in m'n panel !?

Moet nu telkens dat veld "unlocken" om alle knopjes een plek te geven, maar eigenlijk vind ik dit waanzin.

Is dit normaal ?

De functie "automatic layout" staat aangevinkt, maar of het nu aan of uit staat maakt bij mij geen verschil.
Ook als ik van scratch af aan begin gooit Reaktor alle knopjes kris-kras door elkaar, vind het echt zeer hinderlijk.

Niemand die dit ook heeft ??

Heb ook het NI afgestruind, maar daar vind ik er niks over.

Wel vond ik daar een topic waarin werd geklaagd over de kwaliteit van de GUI e.d. maar niks over dat Reaktor alle knopjes kris-kras door elkaar gooit in je panel view.

Vind het nogal een showstopper.. ook snap ik geen snars van de waardes van de toegewezen buttons.. als ik een filter erin kwak, wil ik waardes zien in Hz (om bijv. een vocal filter goed af te stellen op een 'aaah') maar ik zie alleen 0-127..

Iemand een idee hoe je dat voor elkaar krijgt?

Als ik in het instrument window een nieuw macro-instrument toe voeg, dan verschijnen de controls ervan netjes in het Panel window. Als ik nu een nieuwe macro of ander element toevoeg, dan gooit Reaktor alle knopjes over elkaar heen in m'n panel !?

Moet nu telkens dat veld "unlocken" om alle knopjes een plek te geven, maar eigenlijk vind ik dit waanzin.

Is dit normaal ?

Dit is het concept van een macro, maar eens je alle GUI elementen op zijn plaats hebt gezet, save je de macro en kan je deze in de toekomst ordelijk inladen. PS door de header van de macro te verschuiven, verschuif je de hele inhoud van de macro. Bijv. je maakt een filtermacro aan met adsr, zodat je gewoon een audioinput en output hebt, zet alle knoppen op zijn plaats en bewaart het. Voor groter gemak kan je in het propertiesvenster de randen van de macro afzetten, maar afhangende hoe je werkt kan dit ook tegenwerken.

Vind het nogal een showstopper.. ook snap ik geen snars van de waardes van de toegewezen buttons.. als ik een filter erin kwak, wil ik waardes zien in Hz (om bijv. een vocal filter goed af te stellen op een 'aaah') maar ik zie alleen 0-127..

Maak een knop aan die je met de P input van het filter verbindt. Kijk dan in de propertie en vink het icoontje value af. Verbindt vervolgens de kop met een PitchToFrequency module (een aparte tak, niet tussen de knop en de P input van de filter steken!)en verbindt deze door naar een Meter module. Zet deze op "always active". Bij de meter module zet je in properties de value aan, maar het display en de tekst af. Zet deze onder de originele knop. Een hele uitleg, maar het is zeer gemakkelijk, zeker als je het ziet (maar dat is nu niet mogelijk).

Trouwens, als je vlug iets modulairs wilt opbouwen, gebruik je best de factory macro's, of maak je zelf een bibliotheekje aan.
En nog maar eens, Reaktor is niet enkel een modulaire synth, maar is een hele programmeertaal.

Back