Ben nu al een aantal weken aan het rondneuzen, uitproberen, lezen van manuals, tutorials.. gewoon om te kijken of het wat voor me is.
Ik heb het idee dat er nog maar bar weinig mensen zijn die echt op Core level dingen hebben gemaakt, en dat kan ik me heel goed voorstellen.
Om alleen de functies van alle core-modules te kunnen begrijpen moet je de Core Tutorial echt van begin tot eind helemaal volgen met Reaktor erbij open. Je kan niet ff een paar hoofdstukken skippen, dan mis je dingen en snap je het verderop gewoon niet.. en het is echt een lange zit.
En dan komt er nog het stukje dat je ook begrijpt waarom je bepaalde modules nodig hebt, daarnaast is DSP kennis enigzins een pre om op core-level (planmatig) aan de slag te gaan en wat zinnigs te kunnen bouwen.
Of je kiest de weg van bestaande zaken openen, en dingen te wijzigen en kijken wat er gebeurd.. zo was ik met de Nord modular eigenlijk begonnen met uitzoeken, veel later ging ik pas het manual erbij pakken.
De Nord, als we toch gaan vergelijken, krijgt van mij sowieso al flink wat punten voorsprong alleen al om het feit dat je alles met 0ms latency direct kan bespelen.. om met Reaktor leuk te kunnen spelen vanaf je midi-klavier moet je volgens mij een dijk van een PC hebben.. dusja, dan heb je die leuke patches, maar bespelen gaat gewoon niet werken nog (niet met mijn PC althans).
Vind het wel knap als je echt zinnige ensembles kan maken, zoals de beatslicer, ga d'r maar aanstaan pff.
Toch trekt het me wel aan, gewoon vanwege de mogelijkheden die zo goed als onbegrenst zijn.. heb altijd al aan reverbs willen sleutelen bijv, dat kun nu gewoon.