reaktor 5 nogal magertjes

ging niet over uitgebreid, maar over de klank

die ni spulletjes doen me niet zoveel qua klank meestal

Zoals ik al zei in andere threads: je kunt Reaktor laten klinken zoals je wilt. Het is maar een verzameling getallen... Wii je een filtercicrcuit emuleren, dan kan je dat. Maar zonder kennis van zaken gaat je dit niet lukken.

En een oscillato door en simpele filter module laten filteren, geeft inderdaad geen schitterend geluid. Maar deze filters zijn dan ook all-purpose basis filters. Wil je meer, dan begin je feedback toe te voegen, gebruik je waveshapers tussen 2 2-pole filters om interne saturatie na te bootsen enz...

Ik denk dat er misschien wordt bedoelt dat de standaard modules inmmiddels wat gedateerd kunnen klinken en dat is misschien wel zo.
Had ook wel verwacht dat NI hier inmiddels wat vernieuwing in zou aanbrengen aangezien reaktor 5 alweer een tijdje uit is.

Zoals gezegd kun je echter met reaktor elke sound maken die je maar wilt. Zeker als je de standaard building blocks omzeilt.

Ik denk dat er misschien wordt bedoelt dat de standaard modules inmmiddels wat gedateerd kunnen klinken en dat is misschien wel zo.

Ik had ook wel verwacht dat NI hier inmiddels wat vernieuwing in had aangebracht aangezien reaktor 5 alweer een tijdje uit is.

Het probleem met Reaktor is dat ze hun eigen software ook voor de interne ontwikkeling van hun andere producten gebruiken. In feite moeten ze continue afwegen wat er vrijgegeven wordt en wat niet. Als ze nu een filter vrijgeven die alle andere in de markt wegblaast, dan geven ze concurentiele materie vrij en dat is in hun nadeel...

Ik vind de standaard modules ( niet core based ) in reaktor prima klinken , en met de standaard modules kan je al heel ver geraken .
De SVF filters gemaakt met core modules klinken heel lekker , maar zoals iemand al aangaf , doelgericht iets bouwen met core modules is iets wat voor weinige mensen is weggelegd , als je bekijkt dat er maar 29 core modules zijn in totaal .

Heb even die dotcom modular gedownload voor reaktor , klinkt wel goed maar zit boordevol bugs net als d e nord g2 based modules voor reaktor (ampere , van dezelfde maker ) ) .
Voor dotcom , kies een osc voor fm mod. amount . kies een filter die gebaseerd is op core modules (2 pole state variable ladder ) ,van zodra je een beetje modulatie toepast krijg je cpu overflow/distortion .
Als je naar de structuur kijkt zie je dat de fm amount parameter een waarde heeft van 0 tot 1..verder word deze vermenigvuldigt met 5000.
Op zich niks mee , maar duidelijk veel te hoog voor de core based filters ...ondanks de 'audio to event converter' wat verderop in het schema .

Ohh ..ja als iemand een oplossing vindt ..let me know ...
Probeer het uit pluizen maar lukt me nog niet echt , heb alvast een mailtje gestuurd naar chet singer ( maker van ) ..

Back