Weer Cubase sync vraag

dextah

Ouwe rot
Ik heb hier eerder over gepost maar ik wordt er nog steeds niet goed van.

Zijn er hier Cubase 4 gebruikers die hun externe midi apparatuur strak in sync krijgen?
Het is mij nog nooit gelukt namelijk. Teminste.. toen ik nog een atari had wel.
Ik heb hier nu 3 of 4 midipoorten waaronder een Midex en het lijkt haast onmogelijk om iets in sync te krijgen.
Ik heb het over bv lfo arp of een apparaat met eigen seq in sync te laten lopen.
Start net even Logic op om te kijken of ik nou gek ben en na de midipoort te selecteren waar midi clock uit moet loopt het meteen in sync ...

Heeft iemand mischien een idee/oplossing/suggesties?
Ik heb al meerdere malen geprobeerd om op Logic over te stappen .. maar na zoveel jaar Cubase wil dat niet echt lukken. Dus aub geen stap over op Logic of MPC antwoorden :)

Zo strak als een 9 jarige maagd. :D
Wel met een midex8 op een XP bak overigens.

Zo strak als een 9 jarige maagd. :D
Wel met een midex8 op een XP bak overigens.

eeh ..

Ik heb volgens mij ooit op aanraden van jou een Midex gekocht.
Op zich loopt het wel, maar niet retestrak en ik moet soms tien x op nieuw starten voordat de clock wordt opgepikt.

En BV mijn EMX of de ESX lopen er echt te ver naast .

Je hebt er geen fuck aan, maar ik werd ook moedeloos van die sync ellende in SX3. Leek wel of er enkel een start en een tempo werd uitgestuurd, en daarna mocht iedereen het verder zelf uitzoeken. Logic is daar wat makkelijker in, die is gewoon de baas en lijkt dat elke maat te laten weten aan al zn medewerkers. Mooi spul wel...

Stond me ooit nog iets bij dat de firmware van de midex zelf ook kon verschillen. Of de instellingen staat niet goed of zo?

Kwam overigens ook nog tegen dat bij OSX 10.5.5 geen midex drivers zitten dus mocht je willen upgraden dan ben je echt de sigaar.

Je hebt er geen fuck aan, maar ik werd ook moedeloos van die sync ellende in SX3. Leek wel of er enkel een start en een tempo werd uitgestuurd, en daarna mocht iedereen het verder zelf uitzoeken. Logic is daar wat makkelijker in, die is gewoon de baas en lijkt dat elke maat te laten weten aan al zn medewerkers. Mooi spul wel...

Ja, ik weet het .
Mischien dat het me toch ooit nog eens lukt om die knop om te zetten en gewoon Cubase te verkopen ofzo zodat ik wel moet.
Maar toch zit er weer in hoop in Cubase dat ik in Logic mis. Das weer een hele ander thread.

Stond me ooit nog iets bij dat de firmware van de midex zelf ook kon verschillen. Of de instellingen staat niet goed of zo?

Kwam overigens ook nog tegen dat bij OSX 10.5.5 geen midex drivers zitten dus mocht je willen upgraden dan ben je echt de sigaar.

Ik ga pas over naar 10.5 Leopard als ik een andere Mac koop waar echt niks anders op kan.
Trap er niet meer in, in dat updaten.

Back