mijn website

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe24

Gedeactiveerd account
Mischien een tikkeltje spam, maar ik heb laatst een websitje gemaakt en wil graag weten of alles goed werkt op andere pc's of macs en natuurlijk of jullie het er leuk uit vinden zien !!

dit is het adres: www.kraakworst.nl

Barst los, tips zijn welkom !

Die ronddraaiende intro zou ik er lekker uit halen :D. Het linkje onder je tweede cd is kapüt, moet een http://-tje voor ofzo. Misschien aardig om daar wat snippets van op je site te zetten. Lay-out van je contactformulier lijkt me ook nog een beetje karig.

Ik houd wel van websites zonder al teveel poespas. Ik weet niet precies wat het doel is van je site, maar als je iets van jezelf wilt verkopen zul je toch (inhoudelijk) iets meer uit de kast moeten trekken denk ik.

:okdan:

Altijd handig als je op een website makkelijk terug naar de homepagina kan gaan.

Op jouw site is er op geen enkele pagina een link terug naar de homepagina en da's toch wel handig.

Stylesheets niet inline zetten, kost alleen maar meer typ- en kopieerwerk.
Er missen ALT tags op elk plaatje. Aangezien al je menu-knoppen plaatjes zijn kan Google ze niet lezen zonder alt-tekst.

Je moet geen tabellen gebruiken voor de layout van je site maar CSS. Zie http://glish.com/css/9.asp

Dit zijn overigens volstrekt legitieme bezwaren in plaats van gemiereneuk: het ontbreken van ALT maakt sites minder goed toegankelijk voor blinden en het betekent minpunten voor je vindbaarheid in Google.

Als je je nog meer werk wilt besparen zou ik gewoon even Wordpress installeren, daar kun je heel makkelijk mooie URLs mee maken, en dan hoef je maar 1 keer je pagina's een stijltje mee te geven.

Euhhh yoooozer, ik ben een hobbyist geen super nerd. Wat dat css doet kan ik ook prima met tabellen, en over een paar jaar mag je weer geen CSS gebruiken maar alweeeeer iets nieuws. Soms wordt ik altijd een beetje moe van dat gezeur over tabellen, het werkt dus so be it ! Wees blij dat het geen Frames zijn ;)

op de homepage (index.html) staat nu een fout in de url van 'links'. Deze verwijst naar
http://www.kraakworst.nl/html/inks.html
en dat moet natuurlijk zijn
http://www.kraakworst.nl/html/links.html

Op de overige pagina's staat het wel juist.

Als je het onderste uit de kan wil halen met CSS dan is dit inderdaad niet zo eenvoudig als je er nog niet zo mee vertrouwd bent. Maar met enkel de basiskennis van CSS kan je al heel wat bereiken en dat is echt niet moeilijk.
Een goeie site is o.a. http://htmldog.com/ Hier kan je snel de nodige kennis vergaren om een 'propere' site te maken.

Misschien heb je mijn vorige opmerking over het hoofd gezien over de homepage?

Geen enkele pagina op je website bevat een link naar de homepage terwijl dat toch erg makkelijk is om een bezoeker snel terug naar 'het begin' te brengen. Ja, met de back-knop in de browser gaat dat wel maar is niet netjes.

Op je site staat er o.a. dat je 2 albums hebt uitgebracht. Je vermeldt enkel een titel en hoes maar nergens vind ik iets terug over de tracks die erop staan. Potentiële kopers moeten dus blind een cd aankopen?

Er staat nauwelijks gewone tekst op de site en dan nog met taalfouten:

Im currently using-->I'm currently using
Previous used--> Previously used

Laatst gewijzigd:
tabellen zijn nog steeds niet obsolete en werken gewoon prima toch?
tenzij je zeker wil zijn dat je website op ECHT alle (de meest uitheemse/achterlijke) browsers moet werken.
de opbouw van een page is met tabellen anders dan met css en kan in sommige gevallen de content over zijn nek laten gaan qua plaatsing maar da's echt in de meest uitzonderlijke gevallen zoals hierboven beschreven en komt bij de bekende browser gewoon niet aan bod verder...

Die home button is echt totaal overbodig, wat staat er op de homepage ??? Juist "welkom op mn site", en 3 buttons naar myspace, youtube en seizure.

Op je site staat er o.a. dat je 2 albums hebt uitgebracht. Je vermeldt enkel een titel en hoes maar nergens vind ik iets terug over de tracks die erop staan. Potentiële kopers moeten dus blind een cd aankopen?

Er staat nauwelijks gewone tekst op de site en dan nog met taalfouten:

Im currently using-->I'm currently using
Previous used--> Previously used

Kijk dit soort dingen, daar kan ik wat mee. Zodra ik een beetje tijd heb ga ik het aanpassen !!

Die link ga ik ook aanpassen 6trak, dat is een beetje een dom zicht zo natuurlijk.

Euhhh yoooozer, ik ben een hobbyist geen super nerd.
Wil je dat mensen terugkomen op je site? Juist als je hobbyist bent wil je het jezelf toch makkelijk maken, waarom elke keer in de code duiken? 1 keer een CSS-bestand maken, en dat includen op elke pagina in 1 regel.

Wat dat css doet kan ik ook prima met tabellen, en over een paar jaar mag je weer geen CSS gebruiken maar alweeeeer iets nieuws.
Dit is een geweldig voorbeeld van de klok wel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

tabellen zijn nog steeds niet obsolete en werken gewoon prima toch?
Tabellen zijn zeker niet obsolete.

tenzij je zeker wil zijn dat je website op ECHT alle (de meest uitheemse/achterlijke) browsers moet werken.
Eh... als men het opgeeft omdat het met CSS niet lukt worden de tabellen uit de motteballen gehaald. Dan nog, CSS doet het prima in IE6/7/8, FF, Opera en Chrome; je moet alleen een beetje slimmer zijn met je ontwerp.

de opbouw van een page is met tabellen anders dan met css
Opbouw met divjes in CSS is allereerst vele malen simpeler. Verder wordt de inhoud van een tabel pas gerenderd als alles wat er in zit - tekst en plaatjes - klaar is met laden.

Het is heel eenvoudig:tabellen zijn voor tabulaire data.

Heb je een agenda met optredens waar links een datum staat en rechts een locatie? Tabellen. Heb je een factuur? Tabellen. Heb je een complexe formlayout? Je mag tabellen gebruiken, maar voor eenvoudige beschrijving/tekstvak formulieren kun je beter een definition list toepassen.

Heb je een stel graphics en tekst die niks met elkaar te maken hebben? Geen tabellen. Sterker nog, door tabellen te gebruiken met repeterende achtergrondjes en spacer.gif van 1x1 pixel, transparant maak je het jezelf alleen maar onnodig moeilijk, want de content hoeft maar net iets te ver uit te rekken en je layout ligt in scherven.

CSS scheidt opmaak van informatie. Tabellen hebben in de toepassing als site-layout opmaak er in zitten die er niet in thuishoort. De opmerking over "en straks mag je geen CSS" gebruiken is dus volstrekte onzin.

Soms wordt ik altijd een beetje moe van dat gezeur over tabellen, het werkt dus so be it ! Wees blij dat het geen Frames zijn ;)
Vraag dan geen kritiek :doei:

Je hebt nu een tabel van 3 x 3 cellen waarvan de linkse 2 kolommen leeg zijn. In de 3e cel rechts plaats je vervolgens nog een tabel van 3 cellen waarvan de eerste twee kolommen leeg zijn.

Met CSS vervang je dit door 1 enkele div die je rechts uitlijnt. In deze div zitten weer 3 divs:

- 1 div met je logo waar je op kunt klikken om naar de homepage te gaan
- je menu-knoppen
- de eigenlijke inhoud

Als je tabellen makkelijker vind weet ik niet welke logica je daarvoor gebruikt :).

Die home button is echt totaal overbodig, wat staat er op de homepage ??? Juist "welkom op mn site", en 3 buttons naar myspace, youtube en seizure..

Waarom heb je dan een homepage? Plaats die links vast in de layout en dump de homepage gewoon zodat je gelijk bij actuele informatie uitkomt (nieuws? albums? optredens?), anders is het niet meer dan een splash-screen wat de bezoeker extra laat klikken.

Laatst gewijzigd:
Yoozer je punt is wel duidelijk, hetzelfde is mogelijk maar dan met minder code. Ik heb op het grafisch lyceum gezeten en daar hadden ze het ook iedere keer over dit soort dingen, ik heb het mijzelf proberen aan te leren maar het lukt me niet omdat ik tabellen enzo gewoon fijn vindt werken. En als het er nou gewoon grappig uitziet op de ouderwetse manier dan is het toch ook goed, of zie ik het nu verkeerd ?

maar DAT heb ik helemaal niet gezegd ;) (fout ge-quote I guess?) :D

Je -> De. Jullie begonnen tegelijk over tabellen en ik dacht even 2 vliegen in 1 klap te slaan :)

Ik heb op het grafisch lyceum gezeten en daar hadden ze het ook iedere keer over dit soort dingen, ik heb het mijzelf proberen aan te leren maar het lukt me niet omdat ik tabellen enzo gewoon fijn vindt werken.
Ja, maar dat maakt in mijn beroep dus wel uit dat ik standards-compliant sites moet opleveren die foutloos door de validator komen. Dat betekent in mijn geval dat zoekmachines de site prettiger vinden en dat ze 'm beter kunnen parsen, ergo, beter resultaat.

En als het er nou gewoon grappig uitziet op de ouderwetse manier dan is het toch ook goed, of zie ik het nu verkeerd ?
Als je het zelf goed vindt is het goed - voor jezelf :P. Maar kijk eens door dat zipje heen; de code is stukken eenvoudiger op deze manier, en dat maakt bijhouden voor jezelf simpelweg minder gedoe :).

Bekijk het zo - als je nu een menu-item wil toevoegen, hoeveel pagina's moet je dan wijzigen en controleren? Als je de pagina een paarse achtergrond wil geven, wat moet je dan allemaal doen?

Wat een gezever zeg over een site met 4 paginas.
Het ziet er geinig uit en is lekker simpel.
Zelf zou ik die tekening links wat kleiner maken zodat er meer ruimte voor je informatie overblijft. En de rest zou ik me niet zo druk over maken.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back