Goedkope effecten?

Stabby

Ouwe rot
Ik zoek maar eens een bestelling te doen vanuit Engeland. Dan voornamelijk een paar pedaaltjes om het geluid van men Microkorg te pimpen. Ik denk dan eerst aan een Boss DS-1 voor distortion. Wat zijn nog andere suggesties? Ik heb voor reverb al een Lexicon en voor andere effecten een Kaoss Pad 3. Ik zoek dus iets wat ik bij met huidige effectenbakken nog niet heb.

Ik heb nog een boss mt-2 metalzone die ik wil ruilen tegen een modulatie pedaaltje ofzo. Behringer TP300(trem/pan) of FM600 of iets anders.

Echt goedkoop:

Je kan behringer gitaarpedaaltjes proberen. Zo'n twee tientjes per stuk, bij goed zoeken vind je ze zelfs goedkoper... Je moet dan alleen wel wat ruis voor lief nemen...

2e hands tokai effecten die zijn heel erg goed. Russiese big muff, holy stain(ehx) en guyatone pedalen zijn ook erg OK. Ik ben geen liefhebber van boss, vind ik veel te duur en overhyped voor de kwaliteit die ze bieden.

Ik heb eigenlijk liever geen Behringer. Ik kijk dan meer naar bv Boss.

letop k vondt dus een bos be 5
das een me 20 /50 maar dan de egte oude analoge serie peadals
4in a box
1 chorus pedal ce2
2 od/ distortion ...analog pedal
3 digi delay dd2 [digi dus ]
4 compressor ook analog
de andere versies zij cosm best ok ook
maar digi copys van de begeerde boos pedal [analog ]
kocht m voor 75.-
je moet ff weten welke
en zoeken
k zou pedals niet nieuw kopen kost meer en je bent even goed uit !

of een studio quad digitech soms 75 tot 150 erg lekker denkik byna tc helder quality van digitech

4x in / out fx

budget lexi laten liggen mx100 / 200

check een bbd delay klinkt soooo anders
anders div phasers pedals lekker

en evt hebik een digitech eerste 16 bit fx te koop
de dsp 128 denk 70.- eu
erg goed rare fx

Ik denk dat ik je post niet volledig begrijp. Wat bedoel je met de Lexicon MX200 laten liggen? (dat is degene die ik heb)

Waar staan bbd (delay) en div (phasers) voor?

Mijn Kaoss Pad 3 vind ik wel erg goeie delays hebben, dus denk dat ik geen delay bak ga kopen. Een phaser pedaal is misschien geen slecht idee. Ik merk dat 2dehands pedalen echt weinig in prijs verschillen met de nieuwe. Zo zie ik bv de Boss DS-1 aangeboden voor 50-60 terwijl de winkelprijs €49 is, dat snap ik niet echt. Dan zie ik ook een DS-1 voor €40, maar die is in redelijk slechte staat. Ik zie als voordeel van een pedaal nieuw kopen dat ik hem kan terugbrengen naar de winkel als ik niet tevreden ben.

Ik denk dat ik je post niet volledig begrijp. Wat bedoel je met de Lexicon MX200 laten liggen? (dat is degene die ik heb)

Waar staan bbd (delay) en div (phasers) voor?
haha khad je post niet goed gelezen
vindtdie nieuwere lexie zoion beetje allemaal net niks
...
check deze site http://filters.muziq.be/
links de rubrieken .....tons a fx :halleluja
van vintage tot nieuw en ebay
asjet over cheap hebt ...heb wels fx gescoord ...waar niemand op bood behalve ik ...voor egt weinig

Waar staan bbd (delay)
Bucket Brigade Delay is een analoge delay op een chip.

Ik merk dat 2dehands pedalen echt weinig in prijs verschillen met de nieuwe. Zo zie ik bv de Boss DS-1 aangeboden voor 50-60 terwijl de winkelprijs €49 is, dat snap ik niet echt.

Ik heb zelf ook nog een TC Electronic. Ja, weer reverb en delay, maar ook een mooie flanger/phaser/chorus.

haha khad je post niet goed gelezen
vindtdie nieuwere lexie zoion beetje allemaal net niks

Waarom niet? Voor reverb is ie wel de moeite, andere effecten wat minder.

2dehands zal er waarschijnlijk niet van komen, want ik wil weten hoe een pedaal op mijn synth klinkt aangezien ze voor gitaar gemaakt zijn. Dat kan tegenvallen, dus wil ik dat kunnen uittesten in de winkel.

Flanger/chorus/phaser zit al op de Microkorg zelf, maar zou een pedaal veel verschil maken dan?

Goed, de zwarte russiese big muff klinkt heel mooi op een synth(warme overdrive). De EHX frequency analyzer ook(ringmodulatie rules). Flanger, chorus en phasers klinken analoog het mooist(digitaal doet een poging en klinkt nergens naar).

Back