Absynth 4

Ronaldoz

Ouwe rot
Dag noizemakers,

Sta op het punt om Komeplete 5 te bestellen en heb demo´s van de plugins op de pc staan. Kan er nog niet heel goed mee overweg natuurlijk,
maar ik vroeg me af of je met Absynth 4 ook synths in elkaar kan zetten, zoals in menig hardstyle te horen is?
De demo schijnt alle presets te bezitten, maar weet niet of ik wel alle instrumenten kan beluisteren en of de zoekfunctie wel werkt.
Absynth 4 schijnt zich te richten op vivid soundscapes. Meer voor de achtergrond?
En Reaktor 5 bezit ook weer sythetic intrumenten en andere instrumenten..
Lastig hoor, vooral omdat het om een redelijk smak geld gaat.

[Achtergrondinformatie]
Ik hou ook van andere genres binnen soortgelijke muziek,
maar weet niet hoe dit te benoemen is.
Zo´n 8 a 9 jaar terug kwamen de eerste delen van ID&T Trance uit en tegerlijk ook een album genaamd Loading.
Het klinkt redelijk underground en ik vind het ongelooflijk toffe muziek.
Dat is het genre muziek dat ik bedoel en zoiets ben ik van plan te gaan produceren, althans dat is de bedoeling.
Dat wil niet echt lukken met FL Studio 8 en vandaar dat ik plugins ga aanschaffen.
Om nou niet op één soort plugin te doelen en graag ook variatie wil met bv. drums en baselines,
heb ik besloten om Komplete 5 (11 plugins) te bestellen, wat een prijs heeft van pakweg 3 losse plugnis.

P.S. Als iemand toevallig het album Loading kent en de benaming van het genre weet, zou ik het erg graag willen weten.
Vele albums die in de winkels liggen en heb gehoord, komen lichtelijk in de buurt, maar het is het allemaal niet.
Een aantal nummers ervan zijn best bekend, maar het meerendeel hoor je zeker niet zo 1,2,3.

Zou een antwoord hierop erg waarderen, want ik ben al een aardige tijd op zoek. Vind Dimension ook een erg leuke plugin plugin trouwens,
maar wel erg simpel in gebruik en weet niet of dat nou zo handig is.
(Kreeg LE versies van Cakewalk bij me PCR500)
Heb nu de tijd om nieuws aan te leren met wat meer verdiepende plugins. :{

Laatst gewijzigd:
Goed, omdat de site the legendary synthesizer for vivid soundscapes aangeeft.
Heb ook een demo van Reaktor 5 op de pc staan, maar hier kan ik momenteel nog niets mee en moet me er nog in gaan verdiepen.
Is het dan wel aan te raden om dit pakket aan te schaffen, wat betreft de productie van synthetic sounds?
Raak echt in de war zo.. :confused:
Zoals ik al zei, zoek ik dus naar een pakket waar die divers is en je onder andere vette synths mee kan produceren.
Maar ook gebruik kan maken van bijvoorbeeld piano's, trompetten, fluiten en ga zo maar door.
Komplete 5 lijkt me ideaal, maar is dit ook zo?
Als er alternatieven zijn voor datzelfde geld, hoor ik dat graag.
Doe al veel research op internet en heb ook info gevraagd bij audiozaken en zie de bomen door het bos niet meer.
Heb 800 euro beschikbaar om een pakket aan plugins samen te stellen.

Laatst gewijzigd:
Komplete 5 is een geweldig pakket. Maar je kunt alleen met Reaktor synths in elkaar zetten/produceren. Wat je bedoelt is waarschijnlijk 'sounds' of geluiden die je uit een synth haalt. Die kun je meer dan voldoende uit Komplete halen. Elke synth in dit pakket heeft zo zijn eigen kracht: Absynth voor soundscapes (langzamere geluiden voor op de achtergrond bijv.), Massive voor bassen en leads, Kontakt is een sampler, dus ideaal voor je fluiten etc. Reaktor is meer iets voor de die-hard synthesist (om zelf ensembles/synths mee te bouwen) maar ook gewonen 'producers' kunnen met de database aan ensembles genoeg met dit pakket...

Maar aan je vraag te zeggen zou ik eerst wat gaan kloten met freeware VSTi's... Eerst een beetje leren waar het om gaat, en dan pas een smak geld uitgeven aan een dergelijk ultra-pakket... succes!

Dat is wat ik bedoel inderdaad en heel erg bedankt voor het verhelderende antwoord! :halleluja
Zal me eens gaan bezig houden met gratis plugins die op KVR staan aangegeven.
Gebruik momenteel simpele(re) plugins, zoals Sytrus, Dimension LE en PSYNII.
Hier krijg je alles op een bordje voorgeschoteld.
De reden dat ik wat vaart erachter wou zetten, is omdat ik het pakket voor 800 euro aan kan schaffen en het binnenkort uitverkocht is.
Stel dat ik even wacht, is het misschien aantrekkelijker om dit in een combinatie aan te schaffen met Kore2.

maar ik vroeg me af of je met Absynth 4 ook synths in elkaar kan zetten, zoals in menig hardstyle te horen is?
Nee, maar me dunkt dat hardstylebakkers zich daar ook over het algemeen niet mee bezig houden.

Absynth 4 schijnt zich te richten op vivid soundscapes. Meer voor de achtergrond?
Meer voor de ambient ;).
Dat wil niet echt lukken met FL Studio 8 en vandaar dat ik plugins ga aanschaffen.
Met Komplete doe je geen miskoop, maar om je bij het meegeleverde spul van FL te houden is ook een beetje een extreme kant van het verhaal. Je kunt ook kijken naar Komplete Synths (Absynth + Massive + Pro-53 + FM8) en dan een leuke hardere dance sample-CD zoals van de jongens van Vengeance Sound; de workflow van Battery 3 is volstrekt anders dan die van FL Studio, dus als je het leuk vindt om de drums zo in te programmeren valt Battery een beetje tegen.

P.S. Als iemand toevallig het album Loading kent en de benaming van het genre weet, zou ik het erg graag willen weten.

Zoek eens rond op http://www.discogs.com - wellicht dat 'ie er daar bij staat. Aangezien jij ook de nummers en artiesten hebt kun je beter zoeken dan ik :).

maar wel erg simpel in gebruik en weet niet of dat nou zo handig is.
Hoe ingewikkeld of simpel een synthesizer is heeft absoluut geen jota te betekenen :).

Zoals ik al zei, zoek ik dus naar een pakket waar die divers is en je onder andere vette synths mee kan produceren.
Maar ook gebruik kan maken van bijvoorbeeld piano's, trompetten, fluiten en ga zo maar door.
Komplete 5 lijkt me ideaal, maar is dit ook zo?
De sample-bibliotheek die bij Kontakt 3 zit is behoorlijk compleet voor "normale" geluiden, en heeft een hoop hoge-kwaliteits orkestraal werk. Het nadeel is wel dat in vergelijking met een gewone Roland/Korg/Yamaha synthesizer je wel met laadtijden zit die langer duren - logisch, omdat betere samples ook meer geheugen vreten.

Heb 800 euro beschikbaar om een pakket aan plugins samen te stellen.
Komplete is absoluut geen miskoop. Het is wel zo dat als je typische genre-geluidjes zoekt je zelf je programmeerwerk moet doen terwijl dat bij pakketten zoals Nexus of Sylenth1 al in een heel aantal gevallen voor je gedaan is. Hoe de geluiden worden opgebouwd in de basis (nb; over het algemeen heet dit ook niet je eigen synth bouwen maar je eigen presets maken) verschilt niet, en als je de trucjes achter de hardstyle-leads doorhebt maakt het nog maar weinig uit welke plugin je gebruikt.

Reaktor is niet eenvoudig te doorgronden. Ik zie mezelf heel onbescheiden als redelijk aardig gevorderd qua synthese en ik heb nog niet de moeite genomen om zelf een ensemble in elkaar te bouwen - wat er meegeleverd wordt bevalt mij prima. Mijn gewenste geluiden zijn natuurlijk wel anders dan die van jou :).

edit; er is overigens een hele hoop dat niks met plugins te maken heeft, en da's afmixen en de rest van productie. Het loont zich net zoveel (of misschien zelfs nog meer) om je daar in te verdiepen.

Ik zeg Sylenth 1. prachtige volle warme NL vst met al wat haardkoor
presets aan boord. Zeer makkelijk in gebruik, Jan met de pet zou het
ook snel door moeten hebben.

Dit is mijn favo. ikzelf gebruik em voor soundscapes en warme pads.
Maar in princiepe zijn hardcore sounds wel met iedere goedkope zooi
te maken.

Nee, maar me dunkt dat hardstylebakkers zich daar ook over het algemeen niet mee bezig houden.
Kan het me voorstellen, na de uitleg. Hou me trouwens ook bezig met hip hop en reggaeton. Daarvoor lijkt het me dan wel geschikt.

Met Komplete doe je geen miskoop, maar om je bij het meegeleverde spul van FL te houden is ook een beetje een extreme kant van het verhaal. Je kunt ook kijken naar Komplete Synths (Absynth + Massive + Pro-53 + FM8) en dan een leuke hardere dance sample-CD zoals van de jongens van Vengeance Sound; de workflow van Battery 3 is volstrekt anders dan die van FL Studio, dus als je het leuk vindt om de drums zo in te programmeren valt Battery een beetje tegen.
Bedankt voor de tip. Echter vind ik Battery juist erg super in gebruik. Het heeft naar mijn mening veel weg van FPC binnen Fruity Loops. Vind het heerlijk werken om zo de drums in orde te krijgen. Kan eventueel altijd Slicex gebruiken om opgenomen drums te splitten en te draggen in de sampler. Ben er niet heel goed mee moet ik wel eerlijk toegeven, maar heb er ook nog niet echt veel tijd ingestoken. De sampletjes zelf wel, maar niet het op orde krijgen op de piano roll. Daarvoor gebruik ik momenteel de sequencer. Voor drums althans.

Hoe ingewikkeld of simpel een synthesizer is heeft absoluut geen jota te betekenen
Kan ik absoluut begrijpen. Het is eigenlijk zo, dat ik liever een groot pakket aanschaf, dan een aantal losse plugins. Vind het wel een fijn idee dat alles van één ontwikkelaar komt en er eengezindsheid inzit. En ook zeker, omdat een aantal losse plugins, zo 2 a 3, al snel resulteren in hetzelfde kostenplaatje. Dan heb ik zelf liever een heel pakket met een groot voordeel in de prijs.

De sample-bibliotheek die bij Kontakt 3 zit is behoorlijk compleet voor "normale" geluiden, en heeft een hoop hoge-kwaliteits orkestraal werk. Het nadeel is wel dat in vergelijking met een gewone Roland/Korg/Yamaha synthesizer je wel met laadtijden zit die langer duren - logisch, omdat betere samples ook meer geheugen vreten.
Dat doet me goed! Denk dat me pc het wel redelijk aankan.

Komplete is absoluut geen miskoop. Het is wel zo dat als je typische genre-geluidjes zoekt je zelf je programmeerwerk moet doen terwijl dat bij pakketten zoals Nexus of Sylenth1 al in een heel aantal gevallen voor je gedaan is. Hoe de geluiden worden opgebouwd in de basis (nb; over het algemeen heet dit ook niet je eigen synth bouwen maar je eigen presets maken) verschilt niet, en als je de trucjes achter de hardstyle-leads doorhebt maakt het nog maar weinig uit welke plugin je gebruikt.
Juist. Hiervoor geldt eigenlijk een bovenstaand argument dat ik opnoemde.

Reaktor is niet eenvoudig te doorgronden. Ik zie mezelf heel onbescheiden als redelijk aardig gevorderd qua synthese en ik heb nog niet de moeite genomen om zelf een ensemble in elkaar te bouwen - wat er meegeleverd wordt bevalt mij prima. Mijn gewenste geluiden zijn natuurlijk wel anders dan die van jou :).

edit; er is overigens een hele hoop dat niks met plugins te maken heeft, en da's afmixen en de rest van productie. Het loont zich net zoveel (of misschien zelfs nog meer) om je daar in te verdiepen.
Dat neem ik dan maar voor lief. De voornaamste reden dat ik dit pakket wil aanschaffen is, omdat er naar horen zeggen en zoals jij ook aangeeft, hiermee veel mogelijk is en om een basis te zetten. Dat vind ik zelf een leukere investering, dan 3 losse plugins, die opdezelfde prijs uitkomen. Kan later altijd nog losse plugins aanschaffen. Ook de upgradeprijs naar de volgende versie vind ik aantrekkelijk.

Over afmixen en dergelijke weet ik niet veel af. Ben pas sinds een jaar a anderhalf bezig om redelijk serieus bezig te zijn met het maken van eigen muziek. En dat met een keyboard en onboard geluidskaart, zonder enkele plugin. Behalve diegenen die binnen FL te vinden zijn, zoals de Sytrus en FPC.
Heb pas sindskort een midi controller, inclusief een geschikte geluidskaart. Mocht je het willen weten, een Edirol PCR500 en Esi Juli@. Merk dat de creativiteit stijgende is en aanloop tegen tekortkomingen van het FL Studio 8 pakket, qua sounds dan. Dat is niet de voornaamste reden, maar heb de mogelijkheden van FL, ook onbescheiden gezegd, aardig onder te knie en wil me focussen om meer sounds. Heb bij de audiowinkel waar ik me spul koop, veel advies gekregen en merk dat het loont om op een bepaalde manier te werken met bijvoorbeeld de mixer.

Bedankt voor de uitleg en de site die je gegeven hebt, want die is erg helder! Zal binnenkort een poging wagen om het album daar op te sporen. Wat een bibliotheek zeg.

Laatst gewijzigd:
Ik zit ook te kijken naar Komplete 5, zeer mooi pakket en ik denk in combinatie met Kore 2 heb je nog diepere mogelijkheden.

Trouwens Ronaldoz, heb je het pakket al aangeschaft? Een tijd geleden was er zo'n actie, maar zie die niet meer tegen die prijs, te laat :((

Ik zit ook te kijken naar Komplete 5, zeer mooi pakket en ik denk in combinatie met Kore 2 heb je nog diepere mogelijkheden.

Trouwens Ronaldoz, heb je het pakket al aangeschaft? Een tijd geleden was er zo'n actie, maar zie die niet meer tegen die prijs, te laat :((

Ik hoorde van Tim van Midi Amsterdam dat hij veel van deze actiepakketten had ingekocht. Volgens hun website is het pakket nog tegen de actieprijs verkrijgbaar.

Dat denk ik ook. Heb video's ervan gezien en ziet er erg functioneel uit.
Wou eerst Komplete aanschaffen bij Peter Verspuy en was in de aanbieding voor 659 euro, maar daar is het indmiddels uitverkocht.
Op de site wordt aangegeven van niet..
Schaf het nu aan via Sudio de Dijk voor 795 euro, inclusief verzendkosten. Dit is ook een tijdelijke actie.
Normaal gesproken schaf ik alles aan bij Big One. Zal ze nog eens een belletje geven met de vraag naar dit pakket.

De actie van hierboven is nog een stukje goedkoper zie ik.

Het is helemaal jouw keuze maar er zijn echt een legio van goedkopere
alternatieven om kwaliteits hardstyle te maken. Met name omdat de
sound niet al te ingewikkeld is. Maar nogmaals, jouw keuze.
Het is niet de sportauto die hard rijd, maar de coureur die em bestuurd.

Daar heb je ook zeker gelijk in en het is ook erg handig daar op te wijzen,
maar zou het graag aan willen leren om goed te kunnen gebruiken.
En dan liever gelijk een groot pakket aanschaffen, dan een aantal losse plugins.
Maak verder ook hip hop en reggaeton. Klinkt misschien als een ietswat aparte combinatie,
maar dat heeft ook zo z'n redenen. Heb vooral nu veel tijd over om me te verdiepen in
wat lastigere software en verwacht ook zeker niet dat het binnen een kort stadium allemaal koek en ei is.
Momenteel ben ik de demo's aan het testen en moet zeggen dat de gegeven sounds al heel aardig vind klinken.
Heb lang niet elke afgespeeld natuurlijk, maar zie de potentie van het pakket wel in.
Wat betreft hip hop, heb je al snel een leuke achtergrondlead met Absynth.

Dat denk ik ook. Heb video's ervan gezien en ziet er erg functioneel uit.
Wou eerst Komplete aanschaffen bij Peter Verspuy en was in de aanbieding voor 659 euro, maar daar is het indmiddels uitverkocht.
Op de site wordt aangegeven van niet..
Schaf het nu aan via Sudio de Dijk voor 795 euro, inclusief verzendkosten. Dit is ook een tijdelijke actie.
Normaal gesproken schaf ik alles aan bij Big One. Zal ze nog eens een belletje geven met de vraag naar dit pakket.

De actie van hierboven is nog een stukje goedkoper zie ik.

Dank voor de info.
Heb het inmiddels dichterbij gevonden voor 659 euro incl. verz bij Mtecmusic, zie hier:
http://www.mtecmusic.com/catalog/pr...=1036&osCsid=ef6b67476bda55eb345706508144af8b
Misschien dat je er nog wat aan hebt.

Even de afhandeling, want dat lijkt me wel zo netjes.
Heb het pakket uiteindelijk besteld en betaald woensdag jl. bij Mtec en vandaag binnengekregen.
Volgens hen het laatste pakket en hielden ze gereserveerd vanaf dinsdag.
Prima op de hoogte gehouden via de snelle mail feedback.
Werd na de betaling per direct verzonden via TNT en de status was te volgen via de Track&Trace service.
Prima verpakt en werd aangegeven dat het breekbaar was.
Op het pakket zat de factuur, waarop de betaling staat bevestigd.
Na pak en beet 2 uur stond alles gereed op de pc en kan nu eindelijk een beetje experimenteren. :W

Het is dus aan te bevelen om via Mtec aan te kopen, want volgens mij staat het garand voor topservice.

Vergeet de Rob Papen synths niet. Predator, Blue of Albino3. Doesn't break the bank en echt voor jouw genre perfect. Inclusief presets van verschillende Hardcore jongens, dus kun je mooi de kunst afkijken. (In Albino3 dan...) Van de Komplete serie is MASSIVE denk ik je go-to synth. Absynth vond ik persoonlijk niks, ik maak geen ambient ;)

Ook de spectrasonics producten zijn erg goed. Ik heb ze persoonlijk alle 3 (Stylus RMX, Trilogy en Omnisphere) en ik gebruik ze altijd. Elke track. Vette, vette shit.

Ook de spullen van reFX zijn goed. Nexus, maar ook Vanguard voor de meer trance-achtige sounds en lekkere arps.

Probeer anders eens wat demos van deze software. Zelf zien en proberen is altijd beter. Wat voor mij werkt hoeft voor jou helemaal niet te werken en vice versa.

Ooh. En als je dan toch bezig bent, probeer ook goede effect plugs te bemachtigen. Goede distortion, goede compressor (side chaining), goede stereo imager!!, goede chorus, goede delay, je snapt het wel. Ik gebruik zelf sonalkis en PSP audioware. Kan ik je ook aanraden en zijn demos van te downen.

Succes !!:biertje:

Vergeet de Rob Papen synths niet ...... maar ook Vanguard voor de meer trance-achtige sounds en lekkere arps.

Spijker op den kop. Het bespaart je een gigantisch financieel debacle mocht
jouw keuze van 650 euro achteraf niet bevallen. Ik wil er ook aan toevoegen dat
de presets over het algemeen niet je-van-het zijn. De knoppen en init functie
zitten er ook niet voor jan met de korte achternaam op :)

De enige apparaten waar je presets op moet gebruiken zijn je wasmachine en vaatwasser.

Laatst gewijzigd:
achtergrondlead
c3ee230eb1858b3d7bd4677178c44863.png

Back