Absynth 4

Vanguard is veel geschikter voor leads.
Goede distortion plugin zoals camelphat en een goed pakket als Cubase 4/5

Klaar.

Als ik jou was zou ik lekker Komplete laten voor wat het is. Het meeste is meer geschikt voor sounddesigners dan voor producers IMHO. Die twee kunnen samen gaan, maar wat jij zoekt is een goede start. Dan kun je het beste een gebruiksvriendelijke vst pakken zoals vanguard.

Heb het pakket allang en breed binnen voor een prikkie vind ik zelf.
Ben erg blij met de sounds die ik tot nu toe hoor. Het maakt me echt niet uit dat het wat ingewikkelder is verder.

Door het 1 en ander aan knoppen te draaien en dergelijke heb ik toch al genoeg toffe synths gehoord. Massive en FM zijn hierin favo zo op het moment. Kontakt heeft juist weer zo simpelweg, weer vele klassieke instrumenten, waar je ook genoeg mee kunt doen. Hierin lijkt ook veel mogelijk, met bv. een sequencer en de mogelijkheden van het bewerken.

Battery vind ik erg relaxed om drums mee samen te stellen en om de sound zo te krijgen, zoals jij dat wil verder. Ook daar is nog veel meer mee mogelijk dan ik nu doe, zoals mapping. Dat vind ik bijvoorbeeld een erg toffe feature. Naarnaast ook de aftelling voor elke sample en de kits met sounds die beschikbaar zijn, bevallen me goed.

Kijk, ik heb natuurlijk veel met FL gewerkt en daar geprobeerd orgineel me te zijn en stond er altijd van te kijken, hoeveel je uit een bepaalde sound kon halen en het een heel ander karakter hierdoor krijgt in je beats. Hierdoor vind ik het ook niet erg om veel te 'prutsen' met deze plugins, waarvan het meerendeel toch erg gebruiksvriendelijk in elkaar zitten, moet ik zeggen.

Vooral Absynth, Massive, Kontakt en Reaktor (Nog helemaal niets mee gedaan) zijn wat mij betreft plugins waar je je helemaal in kan verdiepen. Overige plugins vind ik toch wel wat makkelijk in gebruik moet zeggen. Pro-53 heeft bijvoorbeeld heel erg veel sounds, die met draaien aan knopjes toch makkelijk aan te passen zijn. De sounds in FM8 bevallen me ook goed en is ook al makkelijk aan te passen. De arpeggiator is ook leuk om iets een gevarieerde lead te geven. Guitar Rig vind ik ook een hele leuke plugin, om een guitar effect aan welke channel dan ook te geven. Hier kun je ook bassleads en dergelijke mee maken en loopjes opnemen en sja, lijkt me een topplugin met de vele extra banken die direct in te laden zijn.

Het hele pakket, met de mogelijkheden en de souds die direct te gebruiken zijn door op de toetsen te drukken, bevallen me al heel goed. Vaak kun je al snel met een beetje prutswerk dit al een andere wending geven, wat bij nagenoeg iedere plugin toch erg goed te doen is. Daar ben ik erg tevreden mee en genoeg om in te verdiepen. Dat is ook waar ik van hou. Heb bv. een demo van Albino geprobeerd en vind het erg leuk en vers klinken allemaal, maar het is me wat te rechtlijnig allemaal. Wel zou ik dergelijke plugins een leuke toevoeging aan het pakket vinden. Maar moet toch zeggen dat Komplete 5 echt is wat ik zocht. Zeg maar de basis van me studio, om daar later aan uit te gaan breiden.

Moet zeggen dat ik ook erg veel hou om veel met geluiden te prutsen. Kan echt lang bezig zijn om sounds helemaal zo te krijgen al ik het mooi vind. Ben niet van de presets zeg maar. Behalve als er aan het geluid niet veel te veranderen is, zoals bij de Akoustik Piano. Als dat een soort van sounddesign is (je ontwerpt immers je eigen geluid > designen?), dan is dit toch prima te gebruiken in je tracks / beats? Daar pas je ze immers voor aan lijkt me. Kan het verkeerd hebben hoor;)

Laatst gewijzigd:
Back