probleem met geluidskaart of monitors?

Chosenone

Nieuwkomer
Beste allen,

Ik werk met fl8 een bende vst's behringer b2031a monitors een edirol-ua25 geluidskaart en pc intel dualcore 2.66 2.5 ddr2.
Nu viel mij ineens op dat een project waar ik mee bezig was begon te kraken vanwege de x-cita fx die ik op kicks had staan. Het rare is dat ie bij een maat van mij niet kraakt en heeft ook active monitors (weet zo ff niet welke) en werkt met fl8 en heeft een m-audio delta 1010 geluidskaart.
Nu zegt hij dat het aan mijn geluidskaart zou kunnen liggen en voordat ik vanalles op zijn kop gooi en ga verkopen/kopen wou ik aan jullie vragen wat eventueel het probleem zou kunnen zijn.

Alvast bedankt voor de eventuele feedback.

Is dat niet een latency probleem? Is het niet opgelost wanneer je een "hogere" latency kiest? of een lagere samplerate?

Ik had een goedkope geluidskaart die al ging kraken wanneer ik twee VST progs naast elkaar liet lopen.. Nu heb ik een firewire kaart van m-audio met zero latency en geen gekraak meer.

Soms wel last van een te langzamen cpu, maar dat is een ander verhaal.

Geen kwaad woord over FL Studio, maar ik vind (kan aan mijn systeem liggen) dat het wel erg vaak ongewenste plopjes, kraakjes en andere onverklaarbare geluidjes produceert. Zo ook (ik heb nog versie 6, helaas niet helemaal eerlijk) wanneer je bijv een vst lead start, dan kan de begin toon even wat anders klinken, als hij er dan weer langs komt (loopt) klinkt het normaal, iemand een idee?

Ik weet het, ik moet nog een keer een legale versie kopen, doe ik ook zeker als ik zeker weet dat ik met fl studio verder wil..

ik heb o.a. fl origineel maar heb daar geen last van dus ik zou die crack gewoon het raam uit gooien.

@Ron-E: Latency was het probleem niet die was prima maar ik denk dat ik dan toch een andere kaart moet hebben...misschien dat ik ook de delta 1010lt ga halen...pci uitvoering aangezien ik geen firewire op mijn comp heb...welke kaart heb jij van m-audio?

@Adjust: en welke kaart heb jij?

btw: maakt het een groot verschil tussen een 24bit 96khz en een 24bit 192khz?

@Adjust: en welke kaart heb jij?

rme fireface

verschil maakt uiteraard wel wat uit maar hoeft ook weer niet uit te maken.
In die zin...het gaat om de combinatie, als je supergoede monitoren hebt maar een bagger geluidskaart dan heeft het weinig zin bijv. ;)

@Ron-E: Latency was het probleem niet die was prima maar ik denk dat ik dan toch een andere kaart moet hebben...misschien dat ik ook de delta 1010lt ga halen...pci uitvoering aangezien ik geen firewire op mijn comp heb...welke kaart heb jij van m-audio?

Ik heb de M-Audio FireWire Audiophile. Is prima als je verder niet veel hardware wilt aansluiten. Ja maar dat is toch geen probleem? koop gewoon een firewire controller (pci) die prik je op je moederbord, en hopla fire-wire aansluiting! kosten? max 15,00 ofzo.. media-markt heeft ze zelfs..

Voor mij iig nog niet. Als je zo ver bent dat je je tracks gaat opsturen wordt 24bit 192khz wel gewaardeerd. Maar goed.. is ook wat belastender voor je systeem. Tevens is 24 bit 96khz (overigens het max voor mijn kaart) al boven cd kwaliteit... als ik het goed heb..

hehe ron meestal lees ik alleen maar ik ben niet zo'n hele grote schrijver op forums.

Ok thnx you guys...Ik ga dus toch maar even mijn kaartje vervangen pci of firewire en iig een m-audio lees/hoor daarover goeie geluiden...hoe verder ik kom hoe zwaarder alles wordt aan apparatuur...dank jullie voor jullie tijd :)

Back