Behringer Audio-interface FCA202 F-control

Ruben_s

Nieuwkomer
Hallo muzikanten,

Allereerst mijn excuus als ik dit onderwerp dubbel plaats of als ik het op de verkeerde plek plaats. Ik ben nieuw hier op het synth forum dus nog onbekend.

Ik zit eraan te denken om Behringer Audio-interface FCA202 F-control te kopen om muziek op te nemen etc. en te bewerken. Hierbij word als software geleverd: Powerful DAW software (Ableton® Live Lite 4 BEHRINGER Edition, Kristal, Audacity®).

Mijn vragen zijn, is deze opname aparatuur voor iemand die nog vrij onbekend is met opnemen etc. maar dat vaker wil gaan doen met vooruitzicht met zijn opleiding op het conservatorium een goede aanschaf? En is de software de moeite waard of is het niks?

Alvast bedankt!!

Groeten,

Ruben_s

Welke richting ga je doen op het conservatorium? Wat wil je precies gaan opnemen?

Ik wil graag de pop opleiding gaan doen, en dan het liefst in A'dam. Wat ik wil gaan opnemen is mijn eigen muziek. Dus ik wil met een synth, mn stage piano en beats eigen nummers gaan maken en dat opnemen en bewerken. Dat is met name pop en funk/soul.

Groeten,

Ruben

De FCA202 heeft alleen Line in- en outs, kan je dus alleen gebruiken in samenwerking met mengpaneel en/of voorversterkers. de klank vind ik wel behoorlijk goed voor dat geld. Er zijn geen vista drivers voor.
Moet het per se firewire zijn ? anders is bv een tascam 122 of 144 met USB een goed en eenvoudig alternatief, met bovendien ingebouwde mic-preamps.

Back