Cleane Preamps

Alcje

Ouwe rot
Halloa Mede Forummers.

Ik ben nog een beetje in dubio over een preamp, vandaar dat ik jullie raad vraag :)

Ik ben op zoek naar een Cleane Mic Preamp.

Ik heb nu een tc electronics studio konnekt, en heb daar een gemini op aan gesloten.

Aangezien die gemini een dubbele buizen mic is, ga je er geen buizen voorversterker op knallen.

Dus eigenlijk ben ik opzoek naar een cleane preamp.

Maar omdat ik ook nog een normale condensator mics heb (geen buizne dus), zou het leuk zijn als je 2 combies zou kunnen doen.

Dus dat je een cleane preamp hebt voor als je met buizen werkt,
en een buizen preamp als je met normale condensators werkt.

Nu heb je wel van Focusrite de Liquid channel . Dan heb je als ware meerdere preamps in 1, maar zijn er nog andere preamps?

Ik hoor dat die focusrite isa one ook erg goed is als cleane preamp, maar hoe zit dat dan met normale microfoons?

Als jullie nog ideeen hebben, graag!

Kan je niet de pre-amp van de tc als cleane pre-amp voor de gemini gebruiken en er een mooie buizen pre-amp bijzoeken voor je andere microfoons?

Mjah zou het leuker vinden als het in 1 apparaat zat :).

Kijk zo'n Art Gold is wel erg leuk. om toch net even een sausje over je normale condensator te geven.

Maar wil het liefst alles in 1 appraat. Vond de prijs van zon Art ook wel leuk :) maarja heb er geen zak aan voor me buizen micro :)

Het is absoluut niet zo dat een solid state amp per defenitie clean is (gelukkig niet). Of dat een tube mic in een tube mic pre een per defintie slechte combi is. Maar goed; als je een pre wil die zowel tube als solid state is zijn er wel opties. Zoals een UA 710, een TL audio Ebony A1, of een SPL goldmike MKII.
Maareh, wat neem je zoal op met die mics?

Maar wil het liefst alles in 1 appraat. Vond de prijs van zon Art ook wel leuk :) maarja heb er geen zak aan voor me buizen micro :)

verklaar je nader ?
je weet pas hoe het klinkt als je het probeert. die ART klinkt niet uitgesproken 'dik' of 'warm' maar vrij neutraal, zeker op de high voltage stand.

Ik haak ff in op Elektrovolt:

Waarom moet het in 1 apparaat zitten?
Is dat een geldkwestie?
Of een ruimte kwestie?

Bedankt voor de snelle reacties al!

Ik gebruik de microfoons enkel voor het opnemen van Vocalen!

Ik heb die art geoord en ik vond hem toch wel vrij dik eigenlijk. Dat was wel icm een goedkopere mic. Iig geen buizen :).

Het is puur een ruimte kwestie, Ik heb hier ook geen plek om een rack neer te zetten. En voor waar ik het voor gebruik heb ik dat ook niet nodig natuurlijk!

Maargoed ruimte blijft altijd schaars omdat er al zoveel zooi staat!

Kwa prijs wil ik er echt max zo'n 800 eurie aan spenderen. Minder mag natuurlijk ook :). Ene kant twijfel ik wel over zo'n liquid channel. Maar denk dat dat net weer teveel poespas. Ik ben van mening, als je een deveice koopt, dan moet je ook wel alles gebruiken natuurlijk.

De mooiste solid state preamps is in mijn ogen de M5 van Avalon. Super!

Er stond kortgeleden ook een Great River te koop hier op het forum. Ook niet slecht.

Zou zo'n art mpa gold dan ook goed zijn voor mijn buizen micro die gemini?

Je hebt 2 versies trouwens, je hebt ook 1 versie die is digitaal volgens mij.

Is dat noodzakelijk? :)

ik zou eens kijken naar zo'n neve portico 5016, een isa one of zo'n great river

Is die isa one ook goed als je geen buizen mic gebruikt dan? :)

Vind alleen het design van de isa one wat minder..

:)

Is die isa one ook goed als je geen buizen mic gebruikt dan? :)

Vind alleen het design van de isa one wat minder..

:)

ga er gewoon een paar uitproberen, je bent nu klank aan het indelen in 'buizen / geen buizen' en dat zou niet je uitgangspunt moeten zijn IMO.

design ? het moet bovenal goed functioneel zijn. eerder ging het over de ART mpa gold. deze en nog een paar andere ART pre's heb ik zelf in het bezit. leuk spul, maar als het even kan zou ik inderdaad meer in de richting van de ISA one of universal audio solo gaan kijken.

Wat is jou beweegreden om eerder voor een Isa one te gaan dan een Mpa Gold?

Maatje van mij heeft hem en moet zeggen, zijn stem zit nu echt midden in de muziek en het is echt 1 geheel. En er zit nog even een lekker sausje overheen!

Maargoed of dat met mijn Gemini goed uitpakt weet ik niet. Ik vind het nadeel van veel winkels dat ze ze niet op voorraad hebben, en dat je ze dus ook niet even mee kunt nemen om te testen..

bouwkwaliteit.

de klank van de ART (mpa gold, prochannel en pro VLA heb ik zelf) is goed. weinig op aan te merken. enkel de potmeters en schakelaars zijn van matige kwaliteit. problemen als plotselinge gainverschillen en kraken, alsook meters die maar wat heen en weer zwaaien zonder echt betrouwbaar een aanduiding te geven. dat soort dingen. ART maakt mooi spul, maar ze moeten ergens op bezuinigen om de kosten laag te houden. daarom. en ik neem aan dat je gewoon een degelijke, betrouwbare voorversterker wilt. dit kost gewoon veel.

je zou ook eens kunnen kijken naar de FMR audio RNP. dit is een hele simpele, maar goedklinkende tweekanaals preamplifier. behoorlijk clean en ook niet al te duur.

bouwkwaliteit.

de klank van de ART (mpa gold, prochannel en pro VLA heb ik zelf) is goed. weinig op aan te merken. enkel de potmeters en schakelaars zijn van matige kwaliteit. problemen als plotselinge gainverschillen en kraken, alsook meters die maar wat heen en weer zwaaien zonder echt betrouwbaar een aanduiding te geven. dat soort dingen. ART maakt mooi spul, maar ze moeten ergens op bezuinigen om de kosten laag te houden. daarom. en ik neem aan dat je gewoon een degelijke, betrouwbare voorversterker wilt. dit kost gewoon veel.

je zou ook eens kunnen kijken naar de FMR audio RNP. dit is een hele simpele, maar goedklinkende tweekanaals preamplifier. behoorlijk clean en ook niet al te duur.

Da's een goede tip! FMR maakt behoorlijk goed spul. Veel bang for the buck. Ik ken alleen de RNC (compressor) moet ik bekennen maar die is prima.

Het hangt een beetje van je budget. Ik ben zelf geen liefhebber van ART; ik zou liever een preamp kopen waarvan je weet dat hij 100% goed is. Nogmaals, oriënteer je eens op de Avalon M5. Als het binnen je budget past is dit uitstekende keus.

Een kennis van me gebruikt overigens de Gemini in combinatie met een Vipre van Groove Tubes. Hij is er zeer tevreden over. Terecht want dat is geen misselijke preamp..........

Ik heb een paar dagen terug van een forumlid de roland mmp-2 gekocht.

ben er echt heeel tevreden over. Lekker helder warm geluid... yummiee...

Hmm ik heb wel iets interresants gezien denkik.

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/...l-2-Kanal-Mic/Line-Amp-/DI/art-REC0006133-000

Universal Audio 710 Twin-Finity SCT

De mix is tussen 100% tube en 100% FET traploos regelbaar en biedt een praktisch oneindige keuze aan unieke voorversterkerklanken en de mogelijkheid eenvoudig een sound met eigen signatuur in te stellen

Kost iets meer dan zo'n isa one :)

Zijn er mensen die hier ervaring hebben met Preamps van Universal Audio? :) Ik weet dat ze ook die plugin series hebben. Is het degelijk spul? en kwalitatief goed?

Deze ziet er ook hip uit zeg :)

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Universal-Audio-DCS-Remote-Preamp-/art-REC0005092-000

Volgens mij is die prijs ook wel heel scherp want overal zie ik hem voor 1200 dollar staan :)

Edit :D

Nou ik denk dat het die Universal Audio 710 Twin-Finity

Het filmpie op de site van universal audio, daar zeiden ze precies de dingen die ik wou horen!

("The ideal preamp for al your microphones")

Laatst gewijzigd:
Hey Kevin ;)

Zoiets moet je horen.. Ze kunnen veel zeggen op een site. Die gasten willen ook alleen maar verkopen. Pas als je het zelf hebt gehoord weet je of het een pre-amp is die jou bevalt. En denk eraan goedkopere modellen klinken misschien beter als duurdere.. is maar gewoon hoe je smaak ligt.

Suc-7

Zelf ben'k verliefd op de UA-610 preamp. Klonk zelfs m'n Röde NT2-A 10 keer zo duur op. Voor mij is er wel een verschil tussen clean (niet vuil) en neutraal (transparant). 610 is zeker niet neutraal te noemen, dus of dat is wat je zoekt...

Die Neve Parkito, daar laat ik m'n kanaries nog niet aan knabbelen. Valt meer in de categorie van 'goed geprobeerd', beetje zoals de knoppen voelen.

Die Really Nice Pre stond hier onlangs nog te koop voor € 450? Lijkt me wel een goede optie.

Back