Cleane Preamps

Mjah maar wat bedoel jij tussen clean en neutraal dan? :) dat is toch bijna hetzelfdE? :). Die 610 lijkt me juist erg kleuren. Ik heb wat filmpies ervan gezien. En dat was echt meer die warmen buizen sound.

Bij die 710, kon je dus ook echt kiezen tussne die 100 % tube voor als je geen buizen mic heb. Maar in mijn geval zou je hem dan op trans kunnen zetten. Of bijv toch nog een paar stappen terug :)

Maar dat je verlieft bent op je 610, dan mag ik aannemen dat het wel dope spul is dus :)

Heb je voor mij een linkje naar die Really Nice Pre? :)

Mjah maar wat bedoel jij tussen clean en neutraal dan? :) dat is toch bijna hetzelfdE? :). Die 610 lijkt me juist erg kleuren. Ik heb wat filmpies ervan gezien. En dat was echt meer die warmen buizen sound.

Bij die 710, kon je dus ook echt kiezen tussen die 100 % tube voor als je geen buizen mic heb. Maar in mijn geval zou je hem dan op trans kunnen zetten. Of bijv toch nog een paar stappen terug :)

Maar dat je verliefd bent op je 610, dan mag ik aannemen dat het wel dope spul is dus :)

Heb je voor mij een linkje naar die Really Nice Pre? :)

Die benamingen zijn meer subjectief gebonden natuurlijk.

Met clean bedoel ik niet mee: niet kleuren. Da's eerder transparant zijn.
Clean bedoel ik: fris klinken, helderder maken of opruimen. Dat kan door een buizenrand (denk aan een harde s die beetje gefuzzt wordt), maar moet niet.

Wat ik zo goed vind aan de 610 is: het doet je stem natuurlijker, levendiger klinken.
Alsof iemand werkelijk tegen je zit te praten, in je gezicht.

Maar spijker me niet vast op de benamingen. Het is een gevoel ;).

Die 710 is natuurlijk wat goedkoper, maar zit dan ook geen EQ of iets op. Zelf wilde ik deze graag als D.I. gebruiken voor m'n Nord Stage, maar wacht nog tot'k em zou kunnen testen.

Linkje: RNP

Heb je al gedacht aan een channel strip? Als je hem voornamelijk voor vocalen gebruikt is dat wellicht een optie.
Channelstrips heb je in vele kwaliteiten en prijzen.
Hier een linkje naar een hele rits channelstrips: http://www.sweetwater.com/c665--Channel_Strips

De Millennia TD-1 lijkt me ook om van te smullen overigens. Heb je ook de kans om te kiezen tussen tube en solid state. Niet goedkoop; wel erg mooi.

Wat ik zo goed vind aan de 610 is: het doet je stem natuurlijker, levendiger klinken.
Alsof iemand werkelijk tegen je zit te praten, in je gezicht.

Maar spijker me niet vast op de benamingen. Het is een gevoel ;).

Die 710 is natuurlijk wat goedkoper, maar zit dan ook geen EQ of iets op. Zelf wilde ik deze graag als D.I. gebruiken voor m'n Nord Stage, maar wacht nog tot'k em zou kunnen testen.

Linkje: RNP

Oke dat is duidelijk. Maar die 610 solo en die twin infinity zijn even duur hoor? :) Kan ze allebij voor zo'n 775 nieuw kopen.

Ik ben namelijk zelf bang, dat als ik een buur buizen preamp koop, dat het misschien nadelig uitpakt met mijn gemini. Omdat dat al dubbele buizen is.

Ik zie bij die 610 ook niet staan dat ie een eq heeft hoor? Mij leek eigenlijjk die 710 een stuk uitgebreider. Ook met name met instellen.

Heb je al gedacht aan een channel strip? Als je hem voornamelijk voor vocalen gebruikt is dat wellicht een optie.
Channelstrips heb je in vele kwaliteiten en prijzen.
Hier een linkje naar een hele rits channelstrips: http://www.sweetwater.com/c665--Channel_Strips

De Millennia TD-1 lijkt me ook om van te smullen overigens. Heb je ook de kans om te kiezen tussen tube en solid state. Niet goedkoop; wel erg mooi.

Wat is dan het verschill met dat channel strip gedeelte? :)

Op die site staan verder ook allemala preamps toch? :)

Ik gebruik het idd Alleen voor vocalen.

Wat doet een channel strip dan precies? in tegenstelling tot een normale buizen preamp? of transistor preamp?

Ik zou dat niet direct afwijzen. Een beetje compressie bij het opnemen van vocalen kan wonderen doen. En een beetje EQ ook. Lees je anders even in op het fenomeen channel strip.

En nogmaals die TD-1 lijkt me een wereldbak. Millennia maakt goed spul.

Oke dat is duidelijk. Maar die 610 solo en die twin infinity zijn even duur hoor? :) Kan ze allebij voor zo'n 775 nieuw kopen.

Ik ben namelijk zelf bang, dat als ik een buur buizen preamp koop, dat het misschien nadelig uitpakt met mijn gemini. Omdat dat al dubbele buizen is.

Ik zie bij die 610 ook niet staan dat ie een eq heeft hoor? Mij leek eigenlijjk die 710 een stuk uitgebreider. Ook met name met instellen.

Ik ben een beetje onduidelijk geweest :). Ik heb het over de LA-610, niet de SOLO/610. De LA-610 heeft zeker een EQ (low + high). Kost ook minstens het dubbele van die 710 TwinFinity :). Maar het is dan ook meer een channelstrip.

Ah :)

Ik heb even zitten kijken. Die kost 999 a 1500. Maarja, ik zeg altijd maar zo, dat is een 2 kanaals. En dan betaal je daar dus ook voor :).

Ik denk dat ik maar voor zo'n 710 ga :). Verder doe ik toch alles op de pc!

Iedereen bedankt voor de informatie! :)

Maatje van me heeft die Art gold, en daar ga ik ook nog even wat mee testen. Want idd wat hij er mee opneemt klinkt vrij neutraal. Ik las op internet dat die echt veel dikker maakte.

Maargoed blijkbaar niet dus :)

Laatst gewijzigd:
Ik heb die art geoord en ik vond hem toch wel vrij dik eigenlijk.

Maatje van me heeft die Art gold, en daar ga ik ook nog even wat mee testen. Want idd wat hij er mee opneemt klinkt vrij neutraal.

klinkt ie nou dik of neutraal ?:peukie:

Nou niet uitgesproken dik. Hij doet als ware een soort sausje over de stem. Maar dat is het wel!

Voor de mensen die interesse hebben in zo'n art mpa gold!

Livemusic houd opruiming. Daar is die gold nu 280 euro :) normaal 450 :)

Dus grijp je kans:)

Voor mij gaat dat niet echt uitmaken zo'n gold. Ik heb al goeie preamps in mijn tc, en mijn buizenn word al voorversterkt dus..

Maargoed voor mensen die een mooie buize preamp willen! Is die art wel een aanrader. En helemaal voor het geld.

Hij maakt de stem ook een stuk aangenamer om naar te luisteren. En de stem ligt lekkerder in de mix!

Ik ga zelf maar voor zo'n uad ofzo :) Maarja wel een hoop euros gelijk maara.. Wie wat wilt..

Heb je al eens naar de Toft EC-1 gekeken? die is ook erg cleane vind ik.

Je hebt ook een losse Preamp zonder compressor en Eq.

Hmm ik heb me vandaag voor laten lichten en mij werd toch een Platinum VoiceMaster Pro aangeraden. Ik doe compressor nu software matig, en de-esser. Maar met mijn comp ben ik opzich niet zo heel erg tevreden.

Maar is het dan echt zo dat hardware matig veel beter is?

Mij werd verteld dat deze echt puur voor vocalen is en ook beschikt over hoge kwaliteit preamp.

Aangezien ik hem alleen voor zang gebruik, klonk dit me wel leuk in me oren natuurlijk..

Ik zou niet al te moeilijk doen over een preamp.
Je muziek gaat er niet mee vallen of staan.
Het is wel leuk om mee beizg te zijn natuurlijk, maar alle preamps boven de 700,- euro oid zijn wel goed.
Als het alleen voor zang is zou ik gewoon een klassieker kopen. Het voordeel van klassiekers is dat je zeker weet dat je iets koopt wat goed is.

Ik heb zelf de Voicemaster Pro. De pre-amp is erg neutraal en ontzettend clean. Ik krijg goede resultaten met de Voicemaster en ben over het geluid zeer te spreken, alleen kleurt hij me niet genoeg. Daarom ben ik aan het sparen voor een ART MPA Gold, waar ik ipv de de stocktube een NOS, Telefunken of Mullard tube in zet. Schijnt de best bang voor de buck te zijn. Die kan ik dan mooi combineren met de Voicemaster om zodoende een mooi breed palet aan kleuren te krijgen. Dan ben je geen kapitalen kwijt en is de kwaliteit prima te noemen.

Voor de rest investeren in opnameruimte en mics.

Damn man! ik heb je al heel hoop amps horen noemen.. ben je ze ook al gaan uittesten? dan hoef je die vragen misschien enti te stellen... tis smaken verschillen! ga gewoon uitproberen!

Ja ik heb de art al getest en die valt af :). Wel erg leuke preamp, maar dan haal ik niet het max uit me setup.

Helaas is het in veel winkels niet zo makkelijk op het even te testen.

Ik zou niet al te moeilijk doen over een preamp.
Je muziek gaat er niet mee vallen of staan.
Het is wel leuk om mee beizg te zijn natuurlijk, maar alle preamps boven de 700,- euro oid zijn wel goed.
Als het alleen voor zang is zou ik gewoon een klassieker kopen. Het voordeel van klassiekers is dat je zeker weet dat je iets koopt wat goed is.

Mjah daar was ik dus naar aan het kijken. Evt een ISA one ofzo. Maargoed mij werd echt sterk aangeraden om die Focusrite te halen. Omdat die ook echt puur geoptimaliseerd is voor zang! En een channelstrip is toch wel het beste in mijn geval is mij verteld.

Normaal deed ik compressortje via de software eroverheen, maar dat is niet te vergelijken werd mij verteld

Ik heb zelf de Voicemaster Pro. De pre-amp is erg neutraal en ontzettend clean. Ik krijg goede resultaten met de Voicemaster en ben over het geluid zeer te spreken, alleen kleurt hij me niet genoeg. Daarom ben ik aan het sparen voor een ART MPA Gold, waar ik ipv de de stocktube een NOS, Telefunken of Mullard tube in zet. Schijnt de best bang voor de buck te zijn. Die kan ik dan mooi combineren met de Voicemaster om zodoende een mooi breed palet aan kleuren te krijgen. Dan ben je geen kapitalen kwijt en is de kwaliteit prima te noemen.

Voor de rest investeren in opnameruimte en mics.

Als je zo'n art mpa gold wilt. Die is nu in de aanbieding bij livemusic.nl voor 280 euro! :) Ben er maandag geweest en hij was er nog :)

Ja ik hoor ook veel positieve dingen over die Voicemaster Pro. Maar je kunt op die voicemaster toch ook buizen kiezen toch? Is dat voor jou nog niet toereikend dan? Ik heb zelf dus een SE Gemini. En hoorde dat dat een super combo moet zijn! Ik mocht in die winkel hem laten komen en proberen dus dat ga ik dan ook wel doen!. Iemand zei mij, dat kan nooit wat zijn voor 500/600 euro. maar er zitten gewoon modules in van eerdere focusrite apparaten, en dus niet uit de budget series.

Volgens mij zit er geen buis in de Focusrite, het heet namelijk ook Tube Sound. Ik vind het geen mooie klank en denk daarom dat een echte mooie buizenbak beter in mijn smaak zou vallen. (Meer kleuring, puur persoonlijke smaak) De Voicemaster is gewoon een goed stukje apparatuur, waarschijnlijk een van de completere opties in zijn prijsrange. Echt een prima ding. Mijn vocaltracks zijn met sprongen vooruit gegaan van de standaard Pre van mijn projectmix naar de voicemaster pro. Gewoon die Voicemaster Pro proberen. (Ik weet niet waar je in de buurt woont?) Maar je moet je trouwens niet blindstaren op de mogelijkheden van een channelstrip. Tijdens het tracken is het onverstandig om heel kwistig met EQ en compressie bezig te gaan, ik gebruik het althans heel mondjesmaat. Maar het blijft een fijn bakkie...

280E is niet duur trouwens.. Maar eerst moet er een andere DA converter komen en een andere mic. (Kel HMu7)...

148.jpg

Back