Ribbon microfoon

MatthewLeBlom

Moderator
Staff member
Hallo,

Weet iemand een adres waar je je ribbon microfoons naartoe kan sturen om ze te laten voorzien van een nieuwe ribbon?

Ik zou zoiets eerst eens zelf proberen. Is een beetje geprul maar is best te doen hoor. Welke mic is het? RCA reparateurs zitten bij mijn weten allemaal in de US.

Voor die Beyer zou ik Beyerdynamic zelf contacteren. Gaat wel niet goedkoop zijn schat ik. Die ribbons zijn anders geplooid dan bv. RCA's. Misschien weet iemand op www.groupdiy.com wel een Europees adresje.

Het probleem van Beyer is dat het verschikkelijk lang duurt voordat je je microfoon terug krijg heb ik meerdere malen gelezen.
En ik wil natuurlijk het liefst en adres waar alle microfoons heen kunnen.

Maar goed...
Ik heb ze nu bij een particuliere reparateur liggen.
Ik ben benieuwd wat hij ervan bakt :)

..

..

hoe is dit trouwens afgelopen?
Heb zelf ook 2 beyer m500's en als je een goed adres weet hoor ik dat graag.
Ze werken nu nog prima hoor.. maar je weet nooit..

Dat is goed afgelopen.
Ik heb er inmiddels mijn Beyer M500 en mijn twee MikrofonBau MB301's laten re-rebonnen (mooi NL woord).

Klank is prachtig en persoon in kwestie is secuur en netjes.

Kosten: ongeeer 250,- per mic.
Dus dat is helaas niet rozegeur maneschijn.
Voorals niet als je die twee M500's van Marktplaats hebt gekocht, want die waren 300,- per setje ;)
Maar desalniettemins: als je er 500,- tegenaan gooit heb je wel mooie dingen hoor!
Als je het op prijs stelt kan ik opnames laten horen.
Helaas geen opnames before & after, maar enkel "after".

o ja.. en opnames wil ik graag beluisteren ,kan ik horen of degene die ik heb in de buurt komen.
Heb ze bemachtigd door een leuke ruildeal en vindt ze erg mooi klinken ,ben nu wel benieuwd naar de andere ribbons van beyer .

Thanx Coolrunning.

Rednoiz> ik zal binnenkort post.
Ik heb akoestische gitaar opgenomen met de m500 en de u87 en de 451 van akg geloof ik ... ik zoek het ff uit en post binnenkort.

[EDIT]

Dat was niet zoveel uitzoekwerk als ik had verwacht.
Hier zijn twee files, 1 is de M500, de ander is een AKG C451 met een CK1s kapsel.

Attachments

• acc-451ebCK1.mp3
    938 KB · Bekeken: 101
  • acc-ribbon.mp3
    938 KB · Bekeken: 103
Back