De grote Cubase (Studio) 5 thread

Cubase is bij mij even stabiel als altijd. Wat ik wel gemerkt heb, is dat PSP VintageWarmer 2 problemen oplevert. Soms krijg je enorme constante geluidspieken wanneer de VW2 inlaadt op een insert.

Er zijn 'workarounds', maar PSP heeft mij gezegd dat ze eraan werken.

Ik heb even een vraagje over het instellen van mijn akai mpk49 midikeyboard in cubase 5.

Ik heb de stappen van Remote controlling cubase van de manual stap voor stap uitgevoerd, en voor een generic controller gekozen omdat de akai niet in de lijst staat. Nu is het rare dat ik wel zie dat er midi inputs zijn in het transport panel, maar ik hoor dus niks als ik een toon aansla. Tevens heb ik een device map op het net gevonden en deze ook geimporteerd.

Heeft iemand een idee hoe ik het werkend ga krijgen?

Nu is het rare dat ik wel zie dat er midi inputs zijn in het transport panel, maar ik hoor dus niks als ik een toon aansla.

Wat heb je als MIDI Out geselecteerd? Maw naar welk instrument stuur je je MIDI data?

Midi out in het remote devices scherm heb ik geprobeerd op "akai usb" en op "not connected". dit maakte geen verschil.
Als ik de midi inputs in mijn midi track op de akai zet heb ik wel weer midi op de track en dus geluid, maar de rec, play ed van de akai kan ik indrukken zonder dat cubase erop reageerd. (wel midi uitslag in transport panel)
In device setup bij midi ports staat de akai weer op aktive na deze aktie terwijl in de manual staat dat deze op inactive moet staan.

Ik stuur de data naar halion one en virus ti.

Als ik de midi inputs in mijn midi track op de akai zet heb ik wel weer midi op de track en dus geluid

Dat hoort ook zo.

, maar de rec, play ed van de akai kan ik indrukken zonder dat cubase erop reageerd.

Voor de transportfuncties zou je deze setup even kunnen bekijken:

http://www.geocities.com/illskill503/axiom25.html

Dit is dan wel voor de Axiom 25, maar met een beetje fantasie kun je dit wel aanpassen voor de APK49, denk ik.

Super! :) de knoppen werken nu eindelijk, vind alleen dat ze vrij traag reageren. is dat misschien een instelling oid? midi signaal komt namelijk wel direct binnen alleen lijkt wel alsof cubase eerst moet nadenken.

Laatst gewijzigd:
Ik overweeg om morgen Cubase 5 Studio aan te gaan schaffen. Kan iemand mij vertellen of third Party vst's zonder problemen werken? Met Cubase 4 had ik om de haverklap problemen. Ik gebruik de volgende vst's:

Nexus, Omnisphere, Camelspace, Camelphat, Edirol Orchestra, Predator, Albino 3, East West Symphonic Orchestra en Colossus.

Ik wil zo graag van SX3 af maar weet maar niet goed welke sequencer de ideale opvolger is!

Cubase 4 is de opvolger van SX3. 8o)

Wat voor problemen had je met die VST plugins? Je zou op www.cubase.net eens kunnen zoeken naar topics waarin deze genoemd worden.

Ik had bijvoorbeeld dat ik piepgeluiden kreeg en dat ik eigenlijk niets meer kon doen. Ook was ik bijvoorbeeld bezig met een project, ik sloeg em op, opende deze opnieuw en gelijk piepen en kraken van geluid. Ook had ik dat het pakket er gewoon uit knalde willekeurig.

Je zou denken, dat heeft meer iets met je VST te maken of geluidskaart, maar onder SX3 werkt alles feilloos.

Ik had bijvoorbeeld dat ik piepgeluiden kreeg en dat ik eigenlijk niets meer kon doen. Ook was ik bijvoorbeeld bezig met een project, ik sloeg em op, opende deze opnieuw en gelijk piepen en kraken van geluid. Ook had ik dat het pakket er gewoon uit knalde willekeurig.

Je zou denken, dat heeft meer iets met je VST te maken of geluidskaart, maar onder SX3 werkt alles feilloos.

Wel moet ik erbij zeggen dat als ik de standaard meegeleverde plugins gebruike, ik geen problemen ondervond. Ik heb om die redenen het pakket vorig jaar verkocht.

Hall R-WinV,

Ik heb je Email aan ons gezien vandaag, maar geen tijd meer gehad om hem te beantwoorden.

Wanneer ik het mij juist herinner heb je Windows Vista 64-bit: Wanneer je met de 64-bit versie van Cubase wilt gaan werken, dan raadt ik je aan om te kijken welke plugins 64-bit zijn. 32-bit plugins gaan via de VST Bridge, maar dat kan gezamelelijk nooit meer zijn dan de theoretische 4 GB. We kunnen ook niet garanderen dat elke plugin via de VST Bridge werkt.

Of al deze opgenoemde plugins werken met Cubase 5, kunnen we je zo ook niet vertellen. Mij is in ieder geval "zo" niks bekend. Je zou eigenlijk de VST makers moeten vragen of ze het getest hebben met Cubase 5. De meeste (grotere) plugin makers hebben onze software om te testen.

Wat je probleem met het "piepen en kraken" aangaat: geen idee, te weinig informatie.

Gr,

Chris

Ik overweeg om morgen Cubase 5 Studio aan te gaan schaffen. Kan iemand mij vertellen of third Party vst's zonder problemen werken? Met Cubase 4 had ik om de haverklap problemen. Ik gebruik de volgende vst's:

Nexus, Omnisphere, Camelspace, Camelphat, Edirol Orchestra, Predator, Albino 3, East West Symphonic Orchestra en Colossus.

Ik wil zo graag van SX3 af maar weet maar niet goed welke sequencer de ideale opvolger is!

Nexus 2.x werkt goed met Cubase 5 bij mij (win XP) maar als ik enige tijd in een project bezig ben kan nexus soms gaan kraken bij het afspelen. Als ik dan die even uit en aan zet is het weer OK.
East West, is dat de Play versie?

Ik heb overigens soms wel stevige crashes in CB5 bij het inspelen van midi in een loop, maar of dat aan een bepaalde vst ligt heb ik nog niet kunnen achterhalen.

Ik heb Cubase 5 Studio gekocht en ik werk met 64-bit OS. Ik heb Albino 3 origineel en Cubase crashed. Zoiezo is hij erg traag met het afsluiten van vst-plugins. Iemand dezelfde ervaring?

even voor de duidelijkheid,

wat is nou het verschil tussen Cubase 5 en Cubase Studio 5 ?

de prijs uiteraard, maar wat mis ik als ik studio neem ??

Ik heb Cubase 5 Studio gekocht en ik werk met 64-bit OS. Ik heb Albino 3 origineel en Cubase crashed. Zoiezo is hij erg traag met het afsluiten van vst-plugins. Iemand dezelfde ervaring?

De VST-bridge van de 64bit versie werkt bij mij ook niet lekker: traag en instabiel! Terug naar 32bit OS en alles werkt weer soepeltjes... Jammer dat ik nu mijn 8GB RAM niet helemaal kan aanspreken...

Ik word er werkelijk een beetje moe van. Ik draai nu met Vista 32-bit en Cubase 5 Studio. Ik werk maar liefst een uur en ondervind alweer problemen. Ik gebruik de VST van Edirol Orchestral en Omnisphere van Spectrasonics. Wat er gebeurt is dat in eens een grote krakende piep het geluid vervangt. Deze piep blijft maar doorgaan en Cubase crasht. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb de laatste drivers van mijn geluidskaart geinstalleerd. Dit probleem had ik ook steeds met Cubase 4 waardoor ik weer met 3 ben gaan werken. Aan mijn configuratie ligt het niet, heb het ook op andere machine.

Het lijkt inmiddels opgelost. Wat het was, geen idee. In ieder geval kan ik weer aan de slag.

Back