De grote Cubase (Studio) 5 thread

Mja, ik heb toch ook wel wat last van wat kwaaltjes hier en daar in Cubase. Wat ik me afvraag: kan een dll van een vst, die in de in Cubase gedefinieerde VST-directory staat, van invloed zijn op de stabiliteit van een project waarin deze betreffende vst niet gebruikt is?

5.1 geinstalleerd hier nu, heb een probleem project van mij gestart (over 80 procent asio belasting) , nu na de update nog maar 60 procent, enorme verbetering in mijn geval dus.

Dit komt ongetwijfeld door reverence die ik nogal veel gebruik en nu minder cpu kost :)

1e indruk is behoorlijk goed op die manier.

Ja die cc121 gaat er met deze update (en de 1.5 cc121 update) echt flink op vooruit! Zo is er nu voor de EQ sectie een mode bijgekomen die de 8 quickcontrols en de sends 1 t/m 8 kan aansturen. :okdan: Voor mij reden de aanschaf van een cc121 wel weer te gaan overwegen.

doorzichtige faderknoppen is functionaliteit, staat in de lijst van features wat dat inhoudt

Net de upgrade naar 5 besteld, toch overstag gegaan, had Studio One van Presonus even afgewacht, maar dat is een lachertje, na een 1/2 dag demo testen was ik die DAW al meer dan zat.

Laatst gewijzigd:
even een vraagje> aangezien ik per 1 september ga overstappen... Heb je nu nog een dongle nodig met die e-licentie voor Cubase of is dit van de baan?

Die dongle zit er gewoon bij als je de volledige versie koopt

ow okay! was van mening dat je die dongle ook los kon kopen... tenminste dat heb ik ooit eens gezien bij feedback!

Het leveren van die dongle geldt toch ook voor het EDU pakket?

Dat edu pakket is volgens mij gewoon een volledige versie in een andere doos aan een sterk gereduceerde prijs. Bij alle volledige versies zit de dongle er gewoon bij voor zover ik het weet.

Die dongles kan je los kopen omdat andere VST firma's ook software verkopen die met de syncrosoft dongle beveiligd zijn; de meeste recente Rob Papen VST's bv. (of voor handige harries die met hun burostoel over hun dongle heen rijden ;) :P)

Niet juist Quifster,

quote Chris Beuermann:
"The faders are still visible and can be used. So the functionality is still givin. That the fader cabs are transparant now is not how we wanted them. It should only happen when the Yamaha Motif is beeing used (see version history)"

Wat mij betreft geen gelukkige update!
Nog steeds valt bij mij het audiosignaal even weg als ik een vst laad of een preset kies in bijv. Halion. Zeer irritant als je live bezig bent.
Ook klopt de positie van de parts nog niet in het arrange scherm. Als ik een part op 1.1.1.0 wil zetten zie ik hem er naast staan terwijl in het kleine vakje wel 1.1.1.0 staat. Ook niet echt handig!

Helaas weer wachten op de volgende update...

Groeten, Nlight.=(

Niet juist Quifster,

quote Chris Beuermann:
"The faders are still visible and can be used. So the functionality is still givin. That the fader cabs are transparant now is not how we wanted them. It should only happen when the Yamaha Motif is beeing used (see version history)"

je hebt gelijk, ik heb zelf een motif , en bij mij werkte het exact zo als het in de release notes stond. Maar ik heb nu dat cubase forum gelezen (wat ik eigenlijk nooit meer doe omdat ik daar diep treurig van werd in het verleden hahaha), maar het schijnt inderdaad zo te zijn dat bij instrument channels in oudere projecten de fader ook transparant is.

Zal mij overigens een zorg wezen zolang het maar stabiel blijft, maar het is inderdaad wel een beetje suf na 3 maanden testen dat dat er in zit.

Wat mij betreft geen gelukkige update!
Nog steeds valt bij mij het audiosignaal even weg als ik een vst laad of een preset kies in bijv. Halion. Zeer irritant als je live bezig bent.

volgens mij is dit nog nooit anders geweest, zodra je een vsti laadt of een preset kiest wordt de latency compensation opnieuw berekend en hoor je kort even niets.

Live kun je dat toch simpel oplossen door al je vsti's al te laden met de juiste presets? Ik zou dan gewoon group channels aanmaken die je kan muten en unmuten live voor de vstis die je op dat moment nodig hebt.

Ook klopt de positie van de parts nog niet in het arrange scherm. Als ik een part op 1.1.1.0 wil zetten zie ik hem er naast staan terwijl in het kleine vakje wel 1.1.1.0 staat. Ook niet echt handig!

kan ik hier niet reproduceren, tenzij je bedoeld dat bij 1.1.1.0 er een wit lijntje links staat op de kantlijn die de 1.1.1.0 is, (die overlapt met het zwarte vakje links). Dat kun je goed zien als je naar 2.1.1.0 een part verplaatst, dan staat die ook op de kantlijn van 2.1.1.0.

Ik denk dat je blij moet zijn als de gekozen witte pixellijn positie je grootste issue is :D.

Hallo,

Zoals hier als geschreven is, dat met de "doorzichtige" fader kapjes zou alleen moeten werken in combinatie met de Yamaha Motif. Helaas is hiet iets mis gegaan, en gebeurd dit met alle VST Instrument tracks wanneer je een projecz laadt. Het is gelukkig alleen een "optisch" probleem.

Wat het laden van plugins aangaat: Quifster heeft dat al juist uitgelegd: Cubase moet de latency compensation aanpassen.

Gr,

Chris

Inderdaad, cubase.net is helaas niet meer wat het geweest is!
Die faders storen me niet ook niet zo.
Live ben ik wekelijks aan het jammen in onze studio met een groep vrienden en dan vlieg ik wel vaak door mijn presetjes. Met Reason is dat geen probleem.Vantevoren alles inladen kan wel maar vind ik wat lastig met jammen.
Maar begrijp ik het goed dat ik hier geen last van heb bij Reason omdat Reason niet met plug-ins werkt?
Dat probleempje met de positie is misschien miereneuken maar omdat het zo'n klein foutje is snap ik niet dat het niet gefixt is. Er zijn meer mensen die het ook hebben. Vreemd dat het bij jou niet zo is. Wat jij schrijft bedoel ik niet.
Als ik een part van 2.1.1.0 naar 1.1.1.0 schuif moet ik de part rechts van 1.1.1.0 loslaten. Het is alleen lastig met snap uit. Dan moet je naar de cijfertjes kijken.
Voor mij is in ieder geval het belangrijkste dat Cubase stabiel is. Met 5.0.1. had ik nog teveel onverklaarbare crashes.

Nlight:peukie:

De update heeft niet echt gebracht wat ik ervan had verwacht. Nadat hij aanvankelijk redelijk stabiel liep crasht C5 steeds vaker, voornamelijk als ik een plugin laadt. Ik begin er langzaam een beetje moe van te worden. Ik snap dat ze bij Steinberg hun beste beentje voorzetten, maar deze update heeft niet gebracht wat ik ervan verwacht had... jammer.

Back