Niet juist Quifster,
quote Chris Beuermann:
"The faders are still visible and can be used. So the functionality is still givin. That the fader cabs are transparant now is not how we wanted them. It should only happen when the Yamaha Motif is beeing used (see version history)"
je hebt gelijk, ik heb zelf een motif , en bij mij werkte het exact zo als het in de release notes stond. Maar ik heb nu dat cubase forum gelezen (wat ik eigenlijk nooit meer doe omdat ik daar diep treurig van werd in het verleden hahaha), maar het schijnt inderdaad zo te zijn dat bij instrument channels in oudere projecten de fader ook transparant is.
Zal mij overigens een zorg wezen zolang het maar stabiel blijft, maar het is inderdaad wel een beetje suf na 3 maanden testen dat dat er in zit.
Wat mij betreft geen gelukkige update!
Nog steeds valt bij mij het audiosignaal even weg als ik een vst laad of een preset kies in bijv. Halion. Zeer irritant als je live bezig bent.
volgens mij is dit nog nooit anders geweest, zodra je een vsti laadt of een preset kiest wordt de latency compensation opnieuw berekend en hoor je kort even niets.
Live kun je dat toch simpel oplossen door al je vsti's al te laden met de juiste presets? Ik zou dan gewoon group channels aanmaken die je kan muten en unmuten live voor de vstis die je op dat moment nodig hebt.
Ook klopt de positie van de parts nog niet in het arrange scherm. Als ik een part op 1.1.1.0 wil zetten zie ik hem er naast staan terwijl in het kleine vakje wel 1.1.1.0 staat. Ook niet echt handig!
kan ik hier niet reproduceren, tenzij je bedoeld dat bij 1.1.1.0 er een wit lijntje links staat op de kantlijn die de 1.1.1.0 is, (die overlapt met het zwarte vakje links). Dat kun je goed zien als je naar 2.1.1.0 een part verplaatst, dan staat die ook op de kantlijn van 2.1.1.0.
Ik denk dat je blij moet zijn als de gekozen witte pixellijn positie je grootste issue is

.